- 7 Iulie 2010
- 559
- 1
- YAHOO
- death_rocker2003
- LOCATION
- IASI
Analizând cu atenţie dorinţa primariei Iasi de a elimina tronsonul de linie de tramvai dintre Podu Roş şi Podu de Piatră, am observat ca proiectul "Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industrială a municipiului Iaşi" a fost votat prin HCL 556 din 29.12.2011.
în sedinta CL Iaşi din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine să modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, găsim urmatoarele:
" - creşterea gradului de siguranţă în trafic şi creare condiţiilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalaraţiei domnului Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al primăriei, publicată in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
ââŹĹžPractic, după finalizarea acestei documentaţii, vom ştii exact care sunt costurile şi modalitatea în care se va implementa reabilitarea şi modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerciţiul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat şi se poate lucra foarte uşor. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiajeââŹÂ.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Iaşi domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune că linia de tramvai va fi eliminată de pe acest tronson: ââŹĹžLinia de tramvai a fost scoasă ca urmare a faptului că circulaţia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga şi atunci linia respectivă nu-şi mai găseşte valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosită şi, discutând şi cu cei de la RATP, am convenit să scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae IorgaââŹĹ, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-recţiei Dezvoltare şi Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoasă din uz şi, in al doilea rând, până la începerea lucrarilor pe tronsonul à ¢esătura ââŹâ CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 şi 5 utilizau tronsonul dintre Podu Roş şi Podu de Piatră. Având in vedere lucrările de reabilitare a căii de rulare din zona industrială traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unităţi, traseul 5 a fost suspendat şi s-au infiinţat traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Roş - Podu de Piatră. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si à ¢uţora s-au pus la dispoziţie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoasă din uz temporar, cât s-au efectuat lucrări de modernizare pe tronsonul à ¢esătura ââŹâ CET (Baumax). După finaliyarea investiţiei la calea de rulare din zona industrială, traseele de tramvai 2, 5 şi 11 ar trebui să revină la varianta iniţială.
La sfarşitul lunii octombrie 2014, CL Iaşi se intruneşte in sedinţă si adoptă HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modifică HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Naţională - Pod Podu Roş, in locul căii ferate a tramvaiului, ce se desfăşoară paralel cu şoseaua Naţională, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 şi intersecţia Podu Roş şi înlocuieşte traseul liniei de tramvai
existentă pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu stradă?
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leagă deloc cu eliminarea liniei de tramvai şi introducerea unei artere auto în intersecţia din Podu Roş:
"2. Reducerea timpului de călătorie în oraş datorită fluidizării traficului pe rutele
supraaglomerate şi a eliminării timpilor de aşteptare la semafoare;
3. Creşterea cu peste 10% a numărului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a eliminării blocajelor şi întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestionării traficului, amenajarea de spaţii verzi, preluarea controlată a apelor pluviale;
5. Creşterea confortului şi sigurantei rezidenţilor şi participanţilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea măsurilor de siguranţa prevazute de normele comunitare;
6. îmbunătăţirea accesibilităţii forţei de muncă de la zonele rezidenţiale la zonele funcţionale ale municipiului Iaşi;
7. Creşterea mobilităţii de bunuri şi persoane prin eliminarea suprasaturării unor noduri rutiere importante ale municipiului Iaşi.
Vom atinge puţin cele şase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersecţia din Podu Roş a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersecţie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câştigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o creştere a utilizării mijloacelor de transport public.
4 şi 5. Renunţăm la transportul electric intr-o zonă ce se doreşte a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zonă în care funcţiunea de locuire în locuinţe colective este dominantă, iar construcţiile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 şi C4 vor avea artere de circulaţie de ambele părţi ale blocurilor. Asta înseamnă noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi obţinute, daca se ia în calcul propunerea noastră.
6. Această problemă se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.
în sedinta CL Iaşi din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine să modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, găsim urmatoarele:
" - creşterea gradului de siguranţă în trafic şi creare condiţiilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalaraţiei domnului Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al primăriei, publicată in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
ââŹĹžPractic, după finalizarea acestei documentaţii, vom ştii exact care sunt costurile şi modalitatea în care se va implementa reabilitarea şi modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerciţiul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat şi se poate lucra foarte uşor. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiajeââŹÂ.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Iaşi domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune că linia de tramvai va fi eliminată de pe acest tronson: ââŹĹžLinia de tramvai a fost scoasă ca urmare a faptului că circulaţia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga şi atunci linia respectivă nu-şi mai găseşte valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosită şi, discutând şi cu cei de la RATP, am convenit să scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae IorgaââŹĹ, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-recţiei Dezvoltare şi Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoasă din uz şi, in al doilea rând, până la începerea lucrarilor pe tronsonul à ¢esătura ââŹâ CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 şi 5 utilizau tronsonul dintre Podu Roş şi Podu de Piatră. Având in vedere lucrările de reabilitare a căii de rulare din zona industrială traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unităţi, traseul 5 a fost suspendat şi s-au infiinţat traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Roş - Podu de Piatră. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si à ¢uţora s-au pus la dispoziţie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoasă din uz temporar, cât s-au efectuat lucrări de modernizare pe tronsonul à ¢esătura ââŹâ CET (Baumax). După finaliyarea investiţiei la calea de rulare din zona industrială, traseele de tramvai 2, 5 şi 11 ar trebui să revină la varianta iniţială.
La sfarşitul lunii octombrie 2014, CL Iaşi se intruneşte in sedinţă si adoptă HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modifică HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Naţională - Pod Podu Roş, in locul căii ferate a tramvaiului, ce se desfăşoară paralel cu şoseaua Naţională, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 şi intersecţia Podu Roş şi înlocuieşte traseul liniei de tramvai
existentă pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu stradă?
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leagă deloc cu eliminarea liniei de tramvai şi introducerea unei artere auto în intersecţia din Podu Roş:
"2. Reducerea timpului de călătorie în oraş datorită fluidizării traficului pe rutele
supraaglomerate şi a eliminării timpilor de aşteptare la semafoare;
3. Creşterea cu peste 10% a numărului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a eliminării blocajelor şi întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestionării traficului, amenajarea de spaţii verzi, preluarea controlată a apelor pluviale;
5. Creşterea confortului şi sigurantei rezidenţilor şi participanţilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea măsurilor de siguranţa prevazute de normele comunitare;
6. îmbunătăţirea accesibilităţii forţei de muncă de la zonele rezidenţiale la zonele funcţionale ale municipiului Iaşi;
7. Creşterea mobilităţii de bunuri şi persoane prin eliminarea suprasaturării unor noduri rutiere importante ale municipiului Iaşi.
Vom atinge puţin cele şase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersecţia din Podu Roş a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersecţie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câştigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o creştere a utilizării mijloacelor de transport public.
4 şi 5. Renunţăm la transportul electric intr-o zonă ce se doreşte a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zonă în care funcţiunea de locuire în locuinţe colective este dominantă, iar construcţiile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 şi C4 vor avea artere de circulaţie de ambele părţi ale blocurilor. Asta înseamnă noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi obţinute, daca se ia în calcul propunerea noastră.
6. Această problemă se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.