In simbata pastelui am executat cu un prieten un turneu la avarie pe linia Carpinis -Ionel.
Alaturat va prezint in mod succint citeva instantanee de pe aceasta linie.
Deoarece nu am mai reusit sa ajungem la timp in Gara de Nord pentru P 9595 am plecat spre Carpinis. Inainte de Sacalaz am zarit trenul
apoi am trecut bariera la Beregsau imediat dupa tren
Am ajuns in Carpinis cu putin inaintea trenului, statia am mai prins-o deunazi intr-un turneu spre Lovrin.Personalul de Ionel 9753 era format in statie, am incercat rapid o pozare din ,,parcul garei"
Gara fiind la marginea localitatii dupa linii exista un mic pilc de arbori, aparent un parculet sau o padurice, lucru pe care l-am mai remarcat pe traseu. Foarte interesant, ma gindesc la scopul acestor perdele de protectie.
In fine soseste P9595, liber, liber si noi si la drum, printr-o curba la stinga linia o ia spre sudul judetului....
Prima statie Checea, unde multi tigani coboara, statia e devastata, are insa o alta arhitectura.Dupa cum se stie linia a fost racordata la reteaua CFR in Carpinis mult dupa unire, deoarece initial a fost spre Jimbolia,fiind taiata de granita.
Dupa Checea urmeaza Cenei, la intrarea in statie vad un canton cu o arhitectura mai deosebita si, cladirea garii, pare de tip MAV insa are acoperisul pus invers.Mi se pare cumva mai... francez.
Inscriptia bilingva nu lipseste de pe gara ajunsa acum locuinta.
Inainte de Uivar trecem Bega Veche pe o ruginitura de pod cum rar mi-a fost dat sa vad. Sosim in Cetatuia care este de fapt in Uivar.
Urmeaza in scurt Pustinis, aceeasi arhitectura a cladirii, aceeasi distrugere, dupa Pustimis linia urca pentru a traversa Bega (in acest loc urca pentru a asigura gabaritul de navigatie, cum era odinioara)
Traversam Bega pe o alta ruginitura de pod. Imediat linga digul Begheiului e Otelecul, multe cladiri sint reconstruite, deoarece au fost inundate de catre... Timis dupa cum stiti, care a rupt digul la Foieni(Prin sistemul hidrotehnic mostenit de la Imperiu Austro-Ungar, pentru a nu creste nivelul Begai aceasta a fost deviata in Timis, urmarea fireasca a fost sa curga 2 riuri in 1 )
Aici e portiunea faimoasa in care doar un utilaj de cale a mai ajuns in Ionel, parca erau poze undeva.
Cu un ultim efort motoarele zvicnesc spre capatul liniei Ionel (Iohanisfeld)
viteza indicata la bord 18 km/h, intre timp mai prim fauna zonei
Din Ionel cindva, pe vremea Imperiului Austro-Ungar, linia se continua pina la Medija (Pardani) unde se racorda la linia care mergea la Iasa Tomici (Modos) unde se unea cu linia care venea din Cruceni. O vreme linia intre Pardani si Modos a trecut in peaj prin Romania, in hotarul comunei Foieni. Pe alte forumuri am cerut amanunte despre perioada de circulatie, cine a demontat-o etc dar fara rezultat)
Dar, trenul sta putin si nu e timp de pierdut, in fostul canton de la capatul infundat al garii unde a fost dormitorul CFR sta un sinistrat de la inundatii, probabil acolo va ramine, un dormitor a fost incropit in fostul birou de miscare.
Plecam spre Carpinis, citeva poze de la intoarcere vor urma.
Alaturat va prezint in mod succint citeva instantanee de pe aceasta linie.
Deoarece nu am mai reusit sa ajungem la timp in Gara de Nord pentru P 9595 am plecat spre Carpinis. Inainte de Sacalaz am zarit trenul
apoi am trecut bariera la Beregsau imediat dupa tren
Am ajuns in Carpinis cu putin inaintea trenului, statia am mai prins-o deunazi intr-un turneu spre Lovrin.Personalul de Ionel 9753 era format in statie, am incercat rapid o pozare din ,,parcul garei"
Gara fiind la marginea localitatii dupa linii exista un mic pilc de arbori, aparent un parculet sau o padurice, lucru pe care l-am mai remarcat pe traseu. Foarte interesant, ma gindesc la scopul acestor perdele de protectie.
In fine soseste P9595, liber, liber si noi si la drum, printr-o curba la stinga linia o ia spre sudul judetului....
Prima statie Checea, unde multi tigani coboara, statia e devastata, are insa o alta arhitectura.Dupa cum se stie linia a fost racordata la reteaua CFR in Carpinis mult dupa unire, deoarece initial a fost spre Jimbolia,fiind taiata de granita.
Dupa Checea urmeaza Cenei, la intrarea in statie vad un canton cu o arhitectura mai deosebita si, cladirea garii, pare de tip MAV insa are acoperisul pus invers.Mi se pare cumva mai... francez.
Inscriptia bilingva nu lipseste de pe gara ajunsa acum locuinta.
Inainte de Uivar trecem Bega Veche pe o ruginitura de pod cum rar mi-a fost dat sa vad. Sosim in Cetatuia care este de fapt in Uivar.
Urmeaza in scurt Pustinis, aceeasi arhitectura a cladirii, aceeasi distrugere, dupa Pustimis linia urca pentru a traversa Bega (in acest loc urca pentru a asigura gabaritul de navigatie, cum era odinioara)
Traversam Bega pe o alta ruginitura de pod. Imediat linga digul Begheiului e Otelecul, multe cladiri sint reconstruite, deoarece au fost inundate de catre... Timis dupa cum stiti, care a rupt digul la Foieni(Prin sistemul hidrotehnic mostenit de la Imperiu Austro-Ungar, pentru a nu creste nivelul Begai aceasta a fost deviata in Timis, urmarea fireasca a fost sa curga 2 riuri in 1 )
Aici e portiunea faimoasa in care doar un utilaj de cale a mai ajuns in Ionel, parca erau poze undeva.
Cu un ultim efort motoarele zvicnesc spre capatul liniei Ionel (Iohanisfeld)
viteza indicata la bord 18 km/h, intre timp mai prim fauna zonei
Din Ionel cindva, pe vremea Imperiului Austro-Ungar, linia se continua pina la Medija (Pardani) unde se racorda la linia care mergea la Iasa Tomici (Modos) unde se unea cu linia care venea din Cruceni. O vreme linia intre Pardani si Modos a trecut in peaj prin Romania, in hotarul comunei Foieni. Pe alte forumuri am cerut amanunte despre perioada de circulatie, cine a demontat-o etc dar fara rezultat)
Dar, trenul sta putin si nu e timp de pierdut, in fostul canton de la capatul infundat al garii unde a fost dormitorul CFR sta un sinistrat de la inundatii, probabil acolo va ramine, un dormitor a fost incropit in fostul birou de miscare.
Plecam spre Carpinis, citeva poze de la intoarcere vor urma.