Linia 922 Timisoara Nord - Resita Sud

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
La data de 09-02-2008 am executat un turneu pe linia 922.
Asa ca pe vremuri.

Postez din Voiteni.

901 pendula intre Stamora Moravita - Voiteni, iar garnitura intre Voiteni-Timisoara Nord



901 spre Deta



Birda



Gataia



Statia Sosdea se vede din tren, e pe linia Buzias-Gataia.



Ghertenis



Berzovia



Bocsa Romana


Bocsa Romana halta



Vasiova



Bocsa Montana



Coltan



moniom


Cilnic



Resita Nord



la intoarcere o locomotiva in Moniom (acum nu mai este)



2 locomotive in CS Bocsa



Berzovia



Gataia



Voiteni



Am pus aceasta expeditie atit de veche, deoarece nu am gasit topic sa pun pozele de la Iam. Asa spre comparare.

Apoi mi-am dat seama ca mai am un drum la Resita cu stageexp,

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5169&postdays=0&postorder=asc&start=15

Si ca sa fie totul clar mai am un drum de Resita pentru linia 915. Ce lipseste? portiunea Resita Nord-Resita Sud.

Asta inseamna ca mai trebuie un drum de Resita.

Asadar la 26-02-2012 m-am intors de la Iam. (se poate vedea diferenta de clima din februarie)

pentru comparatie citeva poze din parcurs.





Maureni



Comparind si cu pozele din reportajul lui stageexp, se constata ca la urmatorul drum spre Resita am toate sansele sa pozez doar locul gol.


Sosdea, desigur :D



Gataia nu mai are atita importanta la Regiotrans de cind au loc in Timisoara Nord



Birda



peisaj de iarna cu vinat.


Voiteni, gara e identica cu Banloc, refacute dupa cutremur



vagoanele vechi din Jebel



A disparut acoperisul de lemn al turnului de apa, oare se pregateste si caderea rezervoarelor?



In Padureni Timis, nu mai este IDM



Cobor in Timiseni,



Asadar 2 in 1 , am combinat calatoriile, sper ca e permis, contrar adminii le pot corecta.
Expeditiile nu au dat probleme deosebite asa incit nu am ce povesti in amanunt, iar din 2008 am mai uitat unele maruntisuri.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
dantm a spus:
Si ca sa fie totul clar mai am un drum de Resita pentru linia 915. Ce lipseste? portiunea Resita Nord-Resita Sud.

Asta inseamna ca mai trebuie un drum de Resita.
Asadar dupa ani si ani Resita revine in prim plan.

La data de 30.12.2016 de Ziua Republicii am efectuat un turneu la Resita cu scopul declarat de a ajunge la Resita Sud.
Chiar daca nu a fost la avarie, nu s-a reusit compunerea unei marsrute pentru expeditie asa incit am plecat ca un convoi in complex, mai degraba bruto de sectie aranjat geografic. Am fost eu, o nepoata si un nepot.Alta nepoata nu aceea cu care am fost la Curtici.

Operatiunea s-a numit ,,245 de ani foc nestins la furnale". Din pacate desi furnalele s-au aprins inaintea independentei SUA acum nu mai e decit amintirea din ele, unul a si fost detonat.

Am plecat cu Regiotransul si am coborit in Resita Nord.

Schimbarea mersului de tren a adaugat timp in Resita Nord, asa ca am plecat spre ceva mijloc de transport, Resita Nord nefiind deservita de transport local.

Cu un taxi am ajuns la Resita Sud.Gara a fost renovata complet insa din pacate nu mai sint multe trenuri.



alaturat cladirii garii e WC care era inchis(pentru boschetari) o doamna ne-a deschis iar apoi a deschis si sala de asteptare sa pozam.Chiar si trenul de la peron era inchis cu patrata, explicatia a fost ca vin boschetarii cu punga.Oricum fain.




pe aici se poate trece la femei. Eu nu am trecut :oops: oricum nu era nimeni cita vreme a deschis pentru mine.





casa de bilete


In timp ce pe la Botosani pentru 1 linie s-a facut pasaj subteran, aici pentru 4 linii s-a facut o trecere dintr-o parte in alta a orasului, imediat linga linii fiind o pasarela pietonala peste Birzava.



Am luat un autobuz si am plecat la muzeul de locomotive. Deoarece am stat cam mult dupa autobuz si am mai pozat fosta oprire Resita Noua nu am mai pozat toate locomotivele.



Apoi presati de timp am ajuns la Resita Nord.
O statie trista, cu sali transformate in magazii, chiar si mersul de tren e scris de mina



cisterna nituita este inca pe pozitie


Fosta halta Cilnic e locuita de tigani.



in Moniom nu mai sint locomotive deci nu am pozat pe partea aia, am luat in schimb un canton pentru cazul ca mai apar discutii despre arhitectura



Coltan



Bocsa Montana



Prin Bocsa era un canal din Birzava care acum dupa constructia unui prag de fund ca un stavilar nu mai este alimentat cu apa, alaturat niste constructii vechi





Apoi vad un prevestitor, si un fost semnal de intrare, trec pe linga o cabina de acar la o bariera. Liniile abandonate din dreapta si din stinga imi amintesc faptul ca de acolo se manevrau cindva vagoanele pentru Combinatul Metalurgic Bocsa.Avea chiar si o linie de funicular.



desi pare de necrezut natura a acaparat chiar si traseul podurilor rulante, locomotivele pe care le-am prezentat cu ani in urma sint tot acolo, dar le-am prins greu.



Apoi intram pe cunoscutul traseul al liniei, pe strada



nu vad la timp, dar pozez de contra fostul prevestitor al statiei Bocsa Romana



semnalul de intrare in Bocsa Romana. Oare cablurile erau la suprafata prin oras sau erau printr-un canal de cabluri?



In Bocsa Romana nu mai opresc de multa vreme trenurile fiind desfiintata. Se vede insa ca cladirea a devenit locuinta



Din pacate din Berzovia spre Oravita nu mai merg decit ceva marfare si locomotivele CFR pentru Anina



situatia s-a schimbat in Ghertenis, partea nefolosita aproape s-a darimat


dantm a spus:
Maureni



Comparind si cu pozele din reportajul lui stageexp, se constata ca la urmatorul drum spre Resita am toate sansele sa pozez doar locul gol.
Chiar daca nu mai pot accesa postarile lui stageexp, iata ca la Maureni gara a disparut complet


ma straduiesc pina la limita si imi consum acumulatorii sa focusez spre gara Sosdea pe o linie abandonata



Desi este o linie cu semnalizare mecanica, Regiotrans a montat in anumite locuri bariere electrice si prin urmare si semnalul de avarie la pasaj aferent. E interesant la Gataia ca intre prevestitor si semnalul de intrare, ambele mecanice se interpune un semnal luminos.



linia dinspre Buzias



linia spre Jamu Mare



Abia dupa ce am ajuns in Birda am elucidat de ce se numeste hcv

la capatul spre Resita are un macaz pentru acces in curenta, dar cele doua linii sint infundate



Voiteni



Jebel



magazia asta din Jebel nu ar fi putut sa fie remiza pe capatul celalalt sau e prea aproape de oras? si apoi linia spre Liebling



Padureni Timis este PM dar acarul are o cabina la capatul spre Timiseni si nu am reusit sa o pozez



Timiseni, ciudat mi-am dat seama ca nu am pozat niciodata gara veche din Timiseni dar o sa merg sa pozez.



Timisoara CET, nu prea pot poza prin tigania de acolo



Timisoara Sud



la Nord ce sa mai pozez?



Inca o linie incheiata.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.471
600
Iași
LOCATION
Iași
Acea cisterna nituita, cu osii cu spite trebuie salvata.
Este fabricata la ETABL.ARBEL DOUAI.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
Eu am pus o poza cu ea si cu ani inainte, din pacate nu am ajuns sa o pozez de aproape.Nu stiu cind voi mai ajunge la Resita.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
Linia 922 are si o extensie scurta Voiteni-Stamora Moravita.

Paradoxal desi situat aproape de mine nu am documentat acest segment nu l-am explorat.

Acum insa a sosit momentul, la data de 31 august 2017, intr-un convoi ,,bruto de sectie" am circulat pe linia asta pina la Virset.

am plecat cu trenul 7688 in ultimul drum al unui tren de calatori spre Sirbia, astfel incit m-am intors cu ultimul tren de aclatori in relatia Sîrbia - Romania. Dupa cum stiti trenurile de calatori nu mai circula de la 01-09-2017 cel putin pina la noi dispozitii.

partea proasta a calatoriei a fost motorul Desiro si soarele, asa ca pozele nu sint prea bune.



in Timiseni se incarca cereale, o firma italiana din Peciu Nou nu are trafic de marfa pe linia Cruceni si incarca aici



pentru ca restul statiilor sint postate incep cu Deta



Denta pastreaza inca ceva de odinioara



Stamora Moravita



ce a fost cladirea asta?



apoi trecem podetul care a fost bombardat de NATO, intr-o parte se mai vede fierul beton dar nu l-am putut prinde in poze.



Vatin, arhitectura MAV



aceste dealuri se vad si de la noi din Timiseni cind e vremea buna



linia care venea de la Ilia, acum intrerupta la Jamu Mare



si linia care venea de la Boka. Din Boka o linie mergea la Giera iar alta la Iasa Tomici( fost Modos). Din Modos o linie ajungea la Cruceni si alta prin actualul teritoriu al Romaniaie , ajungea la Ionel si de acolo la Jimbolia. Nebanuite au fost caile (ferate) Imperiului.



din cauza mai multor factori( restrictie de canicula 50 km/h la noi 40 la sîrbi, controale vamale) am avut putin timp in Virset.



pe cladirea garii sint multe portrete si diverse instrumente cum ar fi compasul, este foarte lunga si nu am reusit sa o pozez toata.Nu am avut timp sa ma preport pe acolo si asa politia nu a vrut sa ne mai ia buletinele la control zicindu-ne sa mergem cu taxiul si sa pozam tot Virsetul.Cica am venit prea tirziu sa le dam la control.




arhitectul garii a fost Ferecz Pfaf un arhitect important al MAV



la intors am incercat sa prind mai bine podetul bombardat dar nu am reusit


Acesta a fost un turneu scurt in fosta Iugoslavie.