Linia 916 Jamu Mare - Lugoj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Dupa cum am spus a, facut un turneu Timisoara Nord-Buzias-Jamu Mare.
Pina la Buzias am prezentat deja ruta, asa ca in continuare urmeaza traseul 916.
Nu mai pun statia Buzias fiind deja postata.
Linia este o continuare a liniei Ilia -Virset, avins un traseu interesant departe de localitati, printre terenuri in mare parte abandonate si lasate in grija ciobanilor.Drept urmare vechile linii de incarcare din statii au disparut de multa vreme. Nici calatori nu erau prea multi insa la intoarcere au urcat elevi.


Apoi gasesc un loc in care banuiesc eu ca a fost cindva halta Vucova, e singurul loc de pe traseu care tradeaza prezenta unei cladiri si satul Vucova e undeva mai in departare.


Sigur trenul trece acum pe acolo si nimeni nu mai stie ca a existat o statie, urmeaza sa ajungem in Niţchidorf de unde e Herta Muler, pozez o cladire cu arhitectura germana, apoi gara care are numele romanizat al comunei. La plecare pozez si un canton.


In Tormac au ramas 2 linii la fosta baza de receptie, apoi continuam drumul


In zare ne ,,zimbeste" statia Sosdea, dar pina la ea mai sint si niste ruine ale unor altare. Avem si noi Stonehenge, apoi ruinele din Sosdea.Pacat.


Dupa ce trecem peste Birzava oprim la Gataia h care deserveste spitalul de psihiatrie, apoi intram in Gataia, stationam citeva minute si luam azimut Jamu Mare. Spre Sirbia.


vad un canton de la o trecere la nivel, bariera nu mai este, ma bag sa pozez si ma izbeste o creanga penste fata, noroc ca m-am tras in ultimul moment ca am auzit -o cum freca pe automotor.

linia incepe sa fie mult mai serpuita, pe coasta, dupa ce trece de cantonul respectiv, urca si vad la orizont statia Sosdea, (Se vede si din Maureni pe 922, insa acum nu am pozat-o)


TITO dusmanul comunismului!
cazematele impinzesc vestul tarii in citeva linii de aparare


linia serpuieste aproape de sat dar are statia mai departe, tipic, pe aici.

Cred ca ati remarcat cuptorul de piine din curte, oare a fost construit odata cu cladirea?
Pentru ca cineva locuieste in locuinta din spate cladirea mai e cum e.


Aici e drumul din Ferendia catre gara


dupa cum se tot roteste trenul in curbe vad statia Semlacul Mare


urmeaza Clopodia

trenul vireaza spre gara

pe stinga e drumul garii


linga gara la canton sau poate la gara locuieste cineva poate de aceea cladirea e intreaga. Are un fel de prispa cum nu prea am vazut, diferita de cele de pe linia 317

Si de aici vad Semlacul Mare


trenul opreste inaintea barierei, seful de tren coboara si inchide bariera
Observati cit de mica e distanta pina in gara, trenul ar putea pur si simplu sa plece de aici sa nu mai intre in gara.
Gara e renovata, macazul este eclisat
capatul liniei este intr-o curte a unui fost IAS banuiesc eu.

fetele a esit la sosea sa vorbeasca cu niste tipi, ce alta ocupatie sa aiba.


Am modificat putin ca sa intelegeti mai bine, cind trenul opreste inainte de statie ca sa se inchida bariera, pe stinga(partea cu fetele) e incropit un peron, practic trenul ar putea sosi/pleca de acolo fara sa mai intre in gara si sa mai fie chestia cu inchisul barierei. Gara cred ca e locuinta Regiotrans nu are nimic acolo.
 
["trenul opreste inaintea barierei,seful de tren coboara si inchide bariera"]........pare ciudat cind vezi asta - dupa ce esti obisnuit cu "modernisme".........,dar situatia asta am mai vazut-o pe linia Sfintu Gheorghe-Covasna-Bretcu...(dupa 1995, din momentul in care a inceput caderea CFR-ului si pina acum vreo 2 ani)....la trecerea la nivel de pe DN11 intre Reci si Moacsa si la Tirgu Secuiesc...unde la fel,seful de tren, cobora..."punea" bariera...trecea trenul...."ridica" bariera...apoi urca si el in tren (ultimul vagon).......Situatia a revenit la normal...pe DN 11 este o bariera cu cantonier, iar la Tirgu Secuiesc este "Crucea Sf. Andrei" cu semnal luminos ......dar in cite locuri n-o mai fi procedeul asta !?!?
In rest...spor la "plimbari" "dantm"...vreme buna si sanatae !!! :aplauze:
 
Frumos Dane !

Pacat ca reportaje de pe liniile noastre apar din ce in ce mai rar. Adevarul e ca timpii de parcurs si costurile unei calatorii cu un tren in Romania te indeamna din ce in ce mai mult sa folosesti alte mijloace de transport.

Nu pot sa nu constat ca la un veac de la preluarea de catre CFR, toata zestrea arhitecturala e a fostei administratii maghiare. Pacat ca nu stim sa valorificam cumva aceste cladiri care ajung sa fie furate caramida cu caramida....
 
Am fost foarte trist sa vad ca in Tormac si in Sosdea nu doar ca cladirile nu mai au acoperisul intreg, dar nu mai au nici macar planseul, in poze nu am putut sa surprind, trenul opreste, doar asa ca sa aiba de unde pleca, nu prea sint calatori.

Oare nu se putea gasi o utilitate pentru cladirile astea? cele apropiate de localitati sa fi fost transformate in locuinte, poate chiar in cabinete medicale sau gradinite unde era nevoie etc ?
sau vorbesc prostii?
 
De cand in rromania se intampla sau se face ceva daca nu e util ? Daca nu iese shpaga, atunci de ce am clinti si un fir de par.
Pe de alta parte, s-au mai vazut cazuri in care concetateni de ai nostri care au stat prea mult la soare ca sa zic asa au ocupat abuziv cladiri de gari (sau cladiri in general) si pe care daca nu le-au distrus le-au adus intr-un hal de nedescris.
Ce-i drept, pe de alta parte nici nu poti sa compari mentalitatea banatenilor (care ca si ardelenii parca sunt alti oameni) cu ce se intampla prin minunatul bucuresti si imprejurimile lui, deci poate ca la voi solutia asta chiar ar fi mers. Dar traim in romania si asta ne ocupa tot timpul, deci carevasazica nu mai avem timp de facut lucruri logice.
 
Solutii exista, important e sa vrei.

Daca tot se merge pe calea vanzarii acestor imobile, o minte cu viziune ar fi inserat in contractele de vanzare si obligativitatea renovarii fatadelor si pastrarii imobilului in starea originala.

Acum, sunt situatii in care trenul opreste si dincolo de un petic de peron e ditamai gardul omului' sau cladirile sunt grav modificate si infatisarea lor nu mai are nimic din original. Nu de multe ori prin geamurile trenului oprit in statie vezi defiland siruri de rufe puse la uscat unde candva era peronul sau ingrozitoarele "ligheane" de la televiziunea digitala, proaspat descoperita de romanul avid de TV.

Multe din pozele tale Dane vor ramane marturie, chiar daca statiile sunt astazi distruse.
 
Pacat de ele cladiri. Dar stiu caz, in care CFR vrea sa faca, aici in cluj cu ceva cladiri vechi, dar sunt blocate de proces cu RODIPET de 7 ani. Sunt daramate pe jumate, e plin de mizerie. Oamenii cu care am vorbt din CFR au o alta viziune asupra cladirilor, dar nenea si tanti judecator de 7 ani studiaza daca a dat sau nu arabu teapa la stat....

E.
 
Rog un administrator sa schimbe titlul in linia Jamu Mare Lugoj.

Asa e la CFR in loc sa fie Timisoara-Buzias-Lugoj o singura linie care e la CFR si 916 sa ramina la RGT.

Dupa cum am scris pe alt topic am ajuns la Lugoj via Recas.

Am luat 9617 compus din 3 motoare si am pornit spre Timisoara Nord.
Inainte sa plece 9192 de la peronul 2 IDM (o femeie) a intrat in holul garii si a strigat catre cei care stateu la coada:
merge cineva cu asta catre caransebes, sa vina ca pleaca.
a fugit repede o femeie care tocmai isi luase bilet, si s-a concluzionat : Nu mai e nimeni, liber!

Plecarea in graba in acest tur, a avut ca efect terminarea acumulatorilor de la aparat. Asadar sint foarte putine poze.
Am vrut sa pozez si din partea asta fostul racord Textile dar nu am reusit decit prin geam



Ultimul motor e inchis, aud nasul ca cica e cel de Ilia, mai cum sa fie de Ilia?
Constat ca doar primul motor trage. :D prietenii stiu de ce.



Biletele la control, eeee biletul tau dus intors nu e bun.

de ce?
e cu 59 km si e pe ruta prin Recas.
eu am cerut prin Buzias si asa am primit cu sfatul sa il vizez in Lugoj.
nu stiu platesti 11 lei
pai am dat 14 dus intors
pe aici sint 65 km trebuia sa scrie intors prin Buzias.
domne asa o fi dar intelegi ce am cerut dar n-a fost timp asa mi-a dat
ea ti-a dat sa scape de tine, platesti
dar ati vazut ce coada era in Lugoj doar ati spus unui cetatean sa urce in tren daca e asa coada, eraq linga dvs.
:-x
bine e valabil pina la Sud ca de acolo mai sint 6 km daca vine control platesti.

In Sinia pozez asta ce e?




Dupa cum am spus la alt topic(luna trecuta) gara Buzias e renovata, termopanata, pavata etc, fain



doar ca de data asta tot inchizind si dezchizind aparatul gasesc resurse sa pozez si buda demna de o gara renovata situata intr-o statiune, unde opresc acceleratele care nu-i asa servesc oamenii care au nevoie de tratament. Dar ce te faci daca ai nevoie si de buda?

mai conditiile de mediu nu ar fi atit de aspore ca sint si flori, adica odorizant bio.



banii de modernizare s-au terminat aici



mai fac o poza



trenul pleaca la 15-43 din Lugoj si soseste in Timisoara Nord la 18.15, trebuie sa admitem faptul ca fiind format dim motoare iti trebuie multa stapinire sa mergi atitea ore.asa o distanta.
La Semenic trenul sta cam 26 de minute sa treaca Acceleratul de Iasi.Bun el pleaca la 17-33 din Timisoara si la 17-45 a trecut prin Semenic, dar noi am stat pina la 17.56.
Super

Am incercat sa aflu ce e cu motorul de Ilia si cica pleaca dimineata cuplat cu un vagon tras de LDH de la Timisoara la Ilia ca nu sint vagoane.
ceva ambiguu nasul nu a prea stat la vorba cu mine.

Cam asta a fost calatoria.
Practic inca o linie completa.
 
dantm a spus:
In Sinia pozez asta ce e?

Un fel de beci, la care se putea pastra ”mai la rece” oarece produse perisabile.
în jurul ei, de-a lungul timpului s-a mai tasat pă’mântul, l-o mai spă’lat ploile...
Are şi horn pentru aerisire.
 
Acum câteva zile ,,trenul" de Ilia era un LDH cu un 20-50, sosit în Timişoara Nord pe la 21:50 (nu apare pe infofer... o fi fost 9619 Lugoj - Buziaş - Sinia - Timişoara N.?). Dup㒠aia s-au prins c㒠are saboţii prea tociţi, aşa c㒠LDH-ul a plcat la depou şi vagonul a ră’mas la linia 3 (m㒠rog, cic㒠aia ar fi 3 Peron, pe LCD-ul din hol apă’rea linia 3, celelalte grupe de linii fiind marcate cu R şi L). S-a bă’gat Dorel sub el, cu saboţii de schimb şi sculele, în vreme ce doi ciocă’nari, doi naşi şi IDM se uitau la el. La 3:20 AM când am plecat spre Berzovia vagonul era tot acolo, dar nu am stat s㒠m㒠uit dac㒠au schimbat saboţii cu pricina sau au mai gă’sit şi alte defecte.
 
Cica dimineata (doar vinerea) la vagonul ala se ataseaza 2 automotoare din luipsa de vagoane) Nu am reusit sa inteleg cum se intorce ele, de vreme ce le-am vazut separate.