La data de 26 -02-2011 am executat ad - hoc o expeditie in regim -avarie- pe linia 915.
Datorita anumitor considerente de conexiuni intre trenurile a 2 companii, aceasta expeditie a devenit un circuit complet.
Asadar la 13.19 am luat P 14453.Cum afara era frig si fara mare luminozitate nu am prea pozat traseul mai ales ca il am pozat, am fost de atitea ori.
Totusi nu m-am putut opri sa nu pozez gara Maureni

comparativ cu 2008

era pe aici vorbire de parazapezi care acum sint garduri.

Fata de anii anteriori, Maureni e distrusa, insa Ghertenis este acum locuinta in jumatate de cladire, cealalta jumatate fiind inca abandonata si devastata, idem Bocsa Romana, unde intr-o jumatate au aparut 3 termopane.
Aici anii anteriori
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5169&postdays=0&postorder=asc&start=0
Resita Nord
Practic lipsesc doua statii ale liniei, Resita Sud si Resita Noua. ramine speranta ca odata si odata o sa le pozez. Poate inainte de modernizare.
In Resita Nord, este abandonata o cisterna nituita, am cautat boghiul, celalalt e mascat de un zid,locul unei placi de intoarcere, apoi printr-o curba la dreapta P 9164 se inscrie spre Caransebes lasa in stinga linia Timisoarei. In paralel e linia UCMR , un depou de tramvaie.

Prima oprire , o cladire din vaiuga
Cred ca e prima data cind vad asa ceva la CFR. Coboara 3 persoane.
Linia serpuieste pe coasta mi se pare intr-o coborire continua, si sint surprins de o multime de cantoane abandonate., sanatoase, bine zidite.

Statia Ezeris este in curs de dezafectare

urmeaza Brebu, dar mecanicul trage trenul departe de cladire, oricum e acelasi proiect, iar in statie o gramada de cantoane

statia Valeadeni, e in curs de ,,ecologizare " a zonei, cineva imi spune ca dupa legenda locului fintina are 20 m adincime. :roll:

in statia Cornutel Banat asteptam la cruce P 9165.
Aici sala de asteptare a fost sau este magazin mixt, dar nu stiu ce e cu nisa aia de sub acoperisul mic intr-o apa, in ea erau doua scaune.
Fintina cu acoperis mare si pictograme moderne pe un WC tip vechi.
La sosirea P 9165 se observa atit repetitorul BLA dar si un repetitor mecanic ramas pe pozitie.
Un destept s-a trezit sa farbuiasca zidul de piatra cu fata vazuta sau cum se cheama piatra naturala.Mai mult l-a farbuit verde probabil sa il ascunda in peisaj pe timp de vara.


Spre Caransebes, linia ajunge linga niste stabilimente industriale si opreste la Paltinis. Abia dupa plecarea trenului, dupa linia de tufe din poza, se ivesc doua linii care ajung la un cintar si se pare ca era o statie acolo, in zona unde se racordau la retea se vede fundatia unei cladiri si surpraiz un macaz in uz. Dar in sens invers, acordul spre Caransebes Triaj, care se afunda intr-un debleu. Pina scot pornesc aparatul, pina deschid usa...

In fine, sosirea in Caransebes, vad ceva interesant, atit o drezina care nu e galbena dar si niste foste remorci de malaxe si alte vagoane vechi, inclusiv Gheuri de lemn.

Fiind o zi neclucratoare, putinii calatori dispar imediat din peisaj. TFG -ul pentru Boutari pleaca.

O particularitate a cladirii e aceea ca e foarte ingusta, merg sa intreb pretul spre Timisoara. Hm, 8 lei diferenta intre accelerat si personal. ma decid pentru accelerat, casiera suna undeva si imi spune ca avea 20 minute intirziere la Virciorova
auzi domle ce punct de reper -Virciorova- si ca s-ar putea sa mai scoata ceva. Zic, mai ce gest frumos, imi spune intirzierea inainte sa imi dea bilet.
Ies la peron sa vad ce si cum ca pina la 18.14 timpul trece greu, dau o raita: oare ce a fost la inceput pasarela sau electrificarea?

Urc pasarela cu ochii dupa lacatusii care se bateau cu zapada la peron, intre timp dispar si ei.
Pleaca un marfar spre....Virciorova.

si impingatoarea

O poza cu depoul alta cu revizia de vagoane si una cu gara.

Ma mai invirt pe acolo, intru in birtul garei. Uuuuuu, instant sint patruns de mirosul de fum, 2 musterii beau ceva, cred ca nu a fost curatat de cind s-a deschis, se pare insa ca ,,voiajorii si comerciantii" il folosesc tot mai rar de vreme ce vinzatoarea ii spune unui ceferist care vine sa bea ,,o Drobeta" ca de la 1 martie il inchide.
Hm, ce chestie, e o mare aglomeratie de chioscuri in zona, dar ce cauta ceferistii in timpul serviciului sa bea coniac la birtul garei?
In fine nu mai rezist beau cafeaua si ies, mi s-a parut slaba asa ca imi iau alta de la un automat. O posirCA CARE m-a facut sa regret ca am plecat din birt.
Intre timp la garnitura cu care am sosit se ataseaza grupa Resita Sud -Bucuresti Nord.Stiti vagoanele trebuie duse la Resita Sud impreuna cu locomotiva, insa nu se mai practica ,,Garnitura goala", e o clasa 1 si o clasa 2 nu mai este WLAB.
Soseste si A 1691 cam cu 10 minute intirziere, dar cum incolo sint si zone de 120 km/h heheee pe linie nereabilitata.
2 vagoane cu compartimente cu 8 locuri de astea noi si ca sa prind legatuara in Timisoara nord, merg in alt vagon de data asta cu compartimente la capete si salon la mijloc, dintre care unul cu clasa1. Observ ca difera culoarea tapiteriei si numarul calatorilor, mai mic la clasa 1.
Surpraiz, apare seful trenului cu- desigur supracontrolul, sau cum era pe vremuri controlul de stat-
Ma gindesc sa ii cer legitimatia de serviciu, dar nu stiu temeiul legal prin care ei au dreptul lal control, unul dintre ei avea un ecuson prins invers sa nu se vada scrisul, dar unde era prins? era prins in partea de jos a vestonului cam in dreptul prohabului, sa nu fiu vulgar
Cam acolo trebuia sa ma implic daca voiam sa ii vad functia.
Totusi la mine vine celalalt, care face o reverenta precum ospatarii in vechile birturi ale garelor, cam asa cum ii vedem in filmele romanesti cu razboi si actiuni prin gari, imi cere biletul, il mizgaleste cu pixul mi-l inapoiaza, imi multumeste, imi ureaza drum bun si face alta reverenta.
Bai zic ce o mai fi in lume? oare daca imi mizgalesc eu data viitoare biletul cu pixul ce o fi?
Ajung la timp in Gara de Nord sar in Regiotrans(acelasi motor si sef de tren cu care am plecat) si merg acasa.
Atita drum pentru linia 915?
Datorita anumitor considerente de conexiuni intre trenurile a 2 companii, aceasta expeditie a devenit un circuit complet.
Asadar la 13.19 am luat P 14453.Cum afara era frig si fara mare luminozitate nu am prea pozat traseul mai ales ca il am pozat, am fost de atitea ori.
Totusi nu m-am putut opri sa nu pozez gara Maureni

comparativ cu 2008

era pe aici vorbire de parazapezi care acum sint garduri.

Fata de anii anteriori, Maureni e distrusa, insa Ghertenis este acum locuinta in jumatate de cladire, cealalta jumatate fiind inca abandonata si devastata, idem Bocsa Romana, unde intr-o jumatate au aparut 3 termopane.
Aici anii anteriori
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5169&postdays=0&postorder=asc&start=0
Resita Nord
Practic lipsesc doua statii ale liniei, Resita Sud si Resita Noua. ramine speranta ca odata si odata o sa le pozez. Poate inainte de modernizare.
In Resita Nord, este abandonata o cisterna nituita, am cautat boghiul, celalalt e mascat de un zid,locul unei placi de intoarcere, apoi printr-o curba la dreapta P 9164 se inscrie spre Caransebes lasa in stinga linia Timisoarei. In paralel e linia UCMR , un depou de tramvaie.







Prima oprire , o cladire din vaiuga



Linia serpuieste pe coasta mi se pare intr-o coborire continua, si sint surprins de o multime de cantoane abandonate., sanatoase, bine zidite.





Statia Ezeris este in curs de dezafectare




urmeaza Brebu, dar mecanicul trage trenul departe de cladire, oricum e acelasi proiect, iar in statie o gramada de cantoane





statia Valeadeni, e in curs de ,,ecologizare " a zonei, cineva imi spune ca dupa legenda locului fintina are 20 m adincime. :roll:

in statia Cornutel Banat asteptam la cruce P 9165.
Aici sala de asteptare a fost sau este magazin mixt, dar nu stiu ce e cu nisa aia de sub acoperisul mic intr-o apa, in ea erau doua scaune.
Fintina cu acoperis mare si pictograme moderne pe un WC tip vechi.

La sosirea P 9165 se observa atit repetitorul BLA dar si un repetitor mecanic ramas pe pozitie.





Un destept s-a trezit sa farbuiasca zidul de piatra cu fata vazuta sau cum se cheama piatra naturala.Mai mult l-a farbuit verde probabil sa il ascunda in peisaj pe timp de vara.




Spre Caransebes, linia ajunge linga niste stabilimente industriale si opreste la Paltinis. Abia dupa plecarea trenului, dupa linia de tufe din poza, se ivesc doua linii care ajung la un cintar si se pare ca era o statie acolo, in zona unde se racordau la retea se vede fundatia unei cladiri si surpraiz un macaz in uz. Dar in sens invers, acordul spre Caransebes Triaj, care se afunda intr-un debleu. Pina scot pornesc aparatul, pina deschid usa...



In fine, sosirea in Caransebes, vad ceva interesant, atit o drezina care nu e galbena dar si niste foste remorci de malaxe si alte vagoane vechi, inclusiv Gheuri de lemn.




Fiind o zi neclucratoare, putinii calatori dispar imediat din peisaj. TFG -ul pentru Boutari pleaca.


O particularitate a cladirii e aceea ca e foarte ingusta, merg sa intreb pretul spre Timisoara. Hm, 8 lei diferenta intre accelerat si personal. ma decid pentru accelerat, casiera suna undeva si imi spune ca avea 20 minute intirziere la Virciorova




Ies la peron sa vad ce si cum ca pina la 18.14 timpul trece greu, dau o raita: oare ce a fost la inceput pasarela sau electrificarea?

Urc pasarela cu ochii dupa lacatusii care se bateau cu zapada la peron, intre timp dispar si ei.
Pleaca un marfar spre....Virciorova.

si impingatoarea

O poza cu depoul alta cu revizia de vagoane si una cu gara.



Ma mai invirt pe acolo, intru in birtul garei. Uuuuuu, instant sint patruns de mirosul de fum, 2 musterii beau ceva, cred ca nu a fost curatat de cind s-a deschis, se pare insa ca ,,voiajorii si comerciantii" il folosesc tot mai rar de vreme ce vinzatoarea ii spune unui ceferist care vine sa bea ,,o Drobeta" ca de la 1 martie il inchide.
Hm, ce chestie, e o mare aglomeratie de chioscuri in zona, dar ce cauta ceferistii in timpul serviciului sa bea coniac la birtul garei?
In fine nu mai rezist beau cafeaua si ies, mi s-a parut slaba asa ca imi iau alta de la un automat. O posirCA CARE m-a facut sa regret ca am plecat din birt.
Intre timp la garnitura cu care am sosit se ataseaza grupa Resita Sud -Bucuresti Nord.Stiti vagoanele trebuie duse la Resita Sud impreuna cu locomotiva, insa nu se mai practica ,,Garnitura goala", e o clasa 1 si o clasa 2 nu mai este WLAB.
Soseste si A 1691 cam cu 10 minute intirziere, dar cum incolo sint si zone de 120 km/h heheee pe linie nereabilitata.
2 vagoane cu compartimente cu 8 locuri de astea noi si ca sa prind legatuara in Timisoara nord, merg in alt vagon de data asta cu compartimente la capete si salon la mijloc, dintre care unul cu clasa1. Observ ca difera culoarea tapiteriei si numarul calatorilor, mai mic la clasa 1.
Surpraiz, apare seful trenului cu- desigur supracontrolul, sau cum era pe vremuri controlul de stat-
Ma gindesc sa ii cer legitimatia de serviciu, dar nu stiu temeiul legal prin care ei au dreptul lal control, unul dintre ei avea un ecuson prins invers sa nu se vada scrisul, dar unde era prins? era prins in partea de jos a vestonului cam in dreptul prohabului, sa nu fiu vulgar

Cam acolo trebuia sa ma implic daca voiam sa ii vad functia.
Totusi la mine vine celalalt, care face o reverenta precum ospatarii in vechile birturi ale garelor, cam asa cum ii vedem in filmele romanesti cu razboi si actiuni prin gari, imi cere biletul, il mizgaleste cu pixul mi-l inapoiaza, imi multumeste, imi ureaza drum bun si face alta reverenta.
Bai zic ce o mai fi in lume? oare daca imi mizgalesc eu data viitoare biletul cu pixul ce o fi?
Ajung la timp in Gara de Nord sar in Regiotrans(acelasi motor si sef de tren cu care am plecat) si merg acasa.
Atita drum pentru linia 915?