Linia 908 - Rosiori Nord - Turnu Magurele

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
dantm a spus:
In data de 10-05-2009 am executat o deplasare in sudul tarii.
Am plecat cu acceleratul 1692, cu care am calatorit destul de bine, insa ar fi fost si mai bine daca un dobitoc de la CFR nu ar fi avut ideea de a bloca deschiderea geamurilor pe hol cu cite un surub.
Ca sa nu mai spun ca se deschideau unu da doua nu.
Cu o punctualitate rara, trenul a sosit timpuriu cu 10 minute in Rosiori Nord.
Pina la 04-44 la cit pleca P 9045 spre Turnu Magurele mi-am luat bilet, moment in care am vazut ca la ghiseu era afisat planul statiei.


Apoi am zarit un vechi dulap de bilete pe care am incercat sa il poyey, cind am fost abordat cu textul deja cunoscut:,, cine sinteti dvs, pentru ce pozati?” Ma intorc sa explic si cind colo cine era?oooooaau era femeia de serviciu care mai devreme matura peronul. Un bun inceput zic eu si in doua vorbe o trimit cit colo.


Ies la peron si soseste P 9302 de la Alexandria format din doua vagoane, stationeaza 30 de secunde la linia 1cit sa coboare unele personae care intrebau de rapidul 361 de la Belgrad.Imediat trenul iasa de la linia 1 si se cupleaza la alte 5 vagoane care erau la linia 2 pentru Bucuresti.

Apare 81-0293-1+26-26-181-3, caruia I se ataseaza un 43.
Aflu ca e Zambilica, trenul CFR Marfa de la Alexandria la Bucuresti Triaj, cu care daca vreau pot pleca.

Intre timp P 9045 format din 89-0223-1+20-57-746-1+20-57-768-5 este tras la peron si pleca spre destinatie.
Cum era inca noapte nu am pozat pina cind trenul se apropia de Turnu Magurele


Nestiind cum e cu pozatul in zona am fost mai retras.
In fata garii e un parc si imediat linga cladirea garii e o veche placa turnanta.



Statia e plina de vagoane abandonate, pe partea opusa e o strada.



Exista chiar si o pasarela



Nu am ce sa fac, intru in gura lupului si pozez marca de nivelment si ceasul.



In acest moment sint abordat de catre un politist cu care am schimbul uzual de replici, precum si de catre un ceferist cu care de asemenea schimb citeva vorbe despre pozat.
Ura si la gara cum s-ar spune, politistul imi spune ca pozatul nu e interzis iar ceferistul imi devine un adevarat prieten care imi va oferi tot sprijinul pe parcursul calatoriei.
De altfel in tren am intilnit alt ceferist care mi-a oferit multe detalii pina la Rosiori Nord.

Plecam spre Rosiori Nord, pozez vechea remiza, un LDM si LDH 70-729, apoi incep opririle












 
dantm a spus:
Arunc o privire spre Bulgaria, si la Zimnicea si la Corabia malul bulgaresc e mai inalt.


Intre timp pozez din mers fosta statie Lita


Mai oprim la un KM dar nu mai retin care


Trecem de fosta statie Putineiu

De remarcat ca satele sint foarte departe de aceste opriri.
Urmeaza Salcia

In ultimul moment zaresc un turn de apa


Troian zace abandonata


Ajungem la macazul care deserveste Reva Rosiori sau cum se numeste acum?

Bratcov deserveste de asemenea Reva.


La intrarea in Rosiori est pozez linia de Zimnicea.

Rosiori Est este plina de vagoane de marfa de toate tipurile

Iata un ceas functional


Zaresc un plug

Sosesc in Rosiori Nord si am mai putin de 14 minute sa schimb trenul pentru Zimnicea.

 
Foarte frumos reportajul, Dan, multumesc mult de poze!

E bine ca le documentezi pe toate, ca nu se stie ce mai urmeaza! Statia Turnu Magurele e o cladire extrem de pitoreasca, iar o imagine veche, interesanta, desi cu rezolutie redusa, poti vedea aici: http://1.bp.blogspot.com/_il5z9dLrGdM/Sa-yp-ukZ4I/AAAAAAAAALo/bZ14Qs7Pvco/s320/Turnu-Magurele+gara+-+1894.jpg

Daca judecam dupa felul cum par sa evolueze lucrurile, cred ca in curand toate vor ajunge "foste statii"!
:(
 
La pozele 28-29...Este vb de Rova (fosta I.M.M.R-Intrepr. Mecanica de Material Rulant Rosiori)...Acum nu se mai numeste nicicum pt ca a fost "praduita" si asta...In 2004 au fost concediati ultimii 400 muncitori...Pe vremuri aici erau reparate vagoane de marfa (in timpul liceului , am facut practica in uzina asta)...Tin minte ca iarna era o adevarata nebunie cu reparatul vagoanelor pt transport carbune , iar vara cu cele pt transport cereale (Agroexport in special)...Prin 1994 , cand transportul de marfa a inceput sa scada si ca uzina , cat de cat sa mai functioneze , au facut contracte de reparat si vagoane de calatori , cele supraetajate vechi(care aveau 2 boghiuri cu cate 3 osii)...Aveam un prieten care lucra la vagoanele astea si era foarte bucuros pt ca la demontarea lampilor din tavan , gasea mai mereu bani ascunsi de "nasi" :D ...Un var de-al tatalui meu era mecanic de locomotiva pe LDH si lucra si pe ruta asta , Rosiori Nord-Tr. Magurele...Era prin 1981 si imi spunea ca mergeau pe linia asta cu viteze de 80-90 km/h!...La accelerat , mergeau si cu 100 km/h...Pana prin 1982 , acc 137(cum erau numerotate atunci) Buc. N-Dr.Turnu Severin , lasa in gara Rosiori Nord 6 vagoane-3 pt Alexandria si 3 pt Turnu Magurele.