Si cateva informatii despre fosta instalatie SCB din statia Husi ( furnizate de fostii ceferisti din Husi si de domnul Balan Catalin, care, pana in 2017, a lucrat ca si electromecanic SCB la Districtul SCB Vaslui si, in aceasta calitate, se ocupa si cu intretinerea/reparatia/verificarea instalatiei SCB din statia Husi si tot el a avut trista "misiune" sa scoata din functiune instalatie SCB din statia Husi in ianuarie 2012, la cateva zile dupa anularea circulatiei trenurilor de calatori):
-In 1990 statia Husi aveea o instalatie de tip SBW cu semnalizare mecanica, sistem CELS numai la linia I directa. La intersectia caii ferate cu DN 24 B- E 581 existau bariere mecanice (manuale).
-In anul 1994 se dau in functiune in statia Husi: semnale luminoase (3 semnale luminoase- de iesire, de intrare si prevestitor), o instalatie BAT cu semibariere, 4 instalatii SAT, sistem CELS si la liniile 2, 3 si 4.
-In linia curenta sunt montate un numar de 9 "sectiuni izolate", astfel; sectiunea 013 (intre prima bariera si semnalul de intrare), sectiunea 011-1LC (intre semnalul de intrare si SAT autogara "a doua bariera"), sectiunea 2 LC (intre SAT autogara si semnalul prevestitor), sectiunea 3 LC (intre semnalul prevestitor si SAT Toma "a treia bariera"), sectiunea 4 LC (intre SAT Toma si un izvor de langa linia ferata- ca punct de reper pe teren), sectiunea 5 LC (intre acel izvor si fostul semnal prevestitor dinspre Husi al fostei HM Podgoriile Husului), sectiunea 6 LC (intre fostul semnal prevestitor dinspre Husi al fostei HM Podgoriile Husului si SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti), sectiunea 7 LC (intre SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti si SAT Dobrina- "a patra bariera") si 8 LC (intre SAT Dobrina si fostul semnal prevestitor al fostei HM Podgoriile Husului dinspre Cretesti).
-In biroul de miscare a statiei Husi mai exista si un bloc de comanda tip SBW, prevazut cu: 6 broaste pentru chei (4 corespunzatoare celor 4 linii la care/de la care puteau fi primite/expediate trenuri pentru introducerea cheii de parcurs , o broasca pentru cheia corespunzatoare sabotului de deraiere si a macazului nr. 13 (cand se efectua parcurs de primire sau expediere a unui tren sabotul de deraiere trebuia sa fie in pozitia asezat pe linia iar macazul nr. 13 trebuia safie inzavorat pe "directa" iar cheia corespunzatoare acestuia trebuia sa se afle in aparatul de comanda SBW), o broasca corespunzatoare pentru cheia macazurilor 20, 22, 16, 6/8, o maneta pentru setarea directiei primiri/expedieri, o manivela si campurile "asigurare parcurs".
-Prin 2003 a fost montat si un generator electric tip "Skoda", cu pornire manuala, in cazul intreruperii alimentarii cu energie electrica din reteaua publica. Initial fusesera montate baterii de acumulatori in sala releelor, dar, datorita faptului ca degajau gaze care afectau contactele releelor au fost apoi mutate in cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii.
-Nu puteau fi primite trenuri la linia I directa, deoarece in prelungirea ei (dupa macazul nr. 22) se afla un cantar pentru vagoane.
In fine, in anii 80 in statia Husi a sosit (de doua ori) si trenul prezidential, care l-a adus la Husi pe Nicolae Ceausescu. Cel care a primit acest tren in statia Husi a fost impiegatul de miscare Dumitru Ailenii, iar locomotiva care a tractat atunci trenul prezidential la Husi a fost condusa de Gica Valciu care pe atunci era si seful remizei de locomotive Husi.
Gara Husi avea in 1990 116 de angajati (dintre care amintesc: Valeriu Serafimovici, Roman Ioan- sefi de statie, Mihai Teodoru (numit in 1986 primul sef al statiei CFR Targu-Neamt), Marcel Apostolache, Petrica Baghiu, Ailenii Dumitru-impiegati de miscare, Ciurea Rodica- acar la cabina 1, Gelu Margarint si Victor Prepelita- sef manevra si manevranti vagoane, Gica Valciu- sef remiza, Carare Ioan- mecanic locomotiva, Maria Apostolache- casiera, etc. ).