Linia 604 Husi -Crasna

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
-Poza din vara anului 1996, facuta in Gara de Nord din Bucuresti. In fotografie apar cele 3 vagoane a fostei grupe directe de vagoane Husi- Bucuresti Nord, atasate la urma unui rapid sau accelerat Iasi- Bucuresti Nord. In "Mersul trenurilor 1996/1997" a aparut pentru ultima data grupa directa de vagoane Husi- Bucuresti Nord (cu circulatie facultativa). In acei ultimi ani (1996/1997), asa cum se vede si in fotografie, aceea grupa directa era compusa din doua vagoane seria 29-22 ("dimitroave modernizate") si un vagon "Hecht".

Fotografie facute de domnul Mircea Dorobantu in Gara de Nord din Bucuresti, la 26 septembrie 1996.
sursa internet
1996- Grupa de 3 vagoane directe Husi- Bucuresti Nord in statia Bucuresti Nord.jpg
 
Ultima editare de un moderator:
  • Like
Reacții: AdyAero
-Fotografie din 2004, cand cladirea statiei CFR Husi era in renovare. In imagine apare impiegatul de miscare Marcel Apostolache. Fotografia am gasit-o mai demult pe forumul "Transira".
Cca 2004- Statia CFR Husi si fostul impiegat de miscare Marcel Apostolache la datorie.JPG
 
-Fotografii cu luminoschema statiei Husi, cand era in functiune (inainte de 2012). Fotografii primite de la domnul Balan Catalin
Poza 29 Luminoschema statia Husi existenta- cand era in functiune .jpg
 
-Vagoane de marfa (vagoane-platforma) garate la linia 8 (la rampa de marfa) in statia Husi:

Poza 70- vagoane-platforma garate la linia 8 la rampa.jpg
 
-Vagoane de marfa manevrate (prin impingere) la linia 17. Fotografia a fost cred facuta prin anii 2003- 2004
TRENDE~1.JPG
 
-Schita statiei CFR Husi, intocmita de seful de statie Dumitru Macarie. Fotografie primita de la domnul Balan Catalin.
Poza 32 Schita statiei CFR Husu.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
-Poza din vara anului 1996, facuta in Gara de Nord din Bucuresti. In fotografie apar cele 3 vagoane a fostei grupe directe de vagoane Husi- Bucuresti Nord, atasate la urma unui rapid sau accelerat Iasi- Bucuresti Nord. In "Mersul trenurilor 1996/1997" a aparut pentru ultima data grupa directa de vagoane Husi- Bucuresti Nord (cu circulatie facultativa). In acei ultimi ani (1996/1997), asa cum se vede si in fotografie, aceea grupa directa era compusa din doua vagoane seria 29-22 ("dimitroave modernizate") si un vagon "Hecht". Poza am gasit-o mai demult, dar nu mai retin unde anume.
Vezi atașament 3179


Multe salutari ! Aceasta fotografie este facuta de mine in Bucuresti, Gara de Nord intr-adevar cu grupa Husi - Bucuresti atasata la urma Rapidului 760 (Iasi - Bucuresti). Grupa se atasa la Crasna. Acest tren circula prin Faurei - Urziceni - Bucuresti. Interesant, cum circula imaginile mele fara mentionarea sursei ........



20201111_225349.jpg20201111_225431.jpg
 
  • Like
Reacții: MariusM
Va multumesc pentru precizari si felicitari ca ati avut atunci inspiratia sa faceti aceasta fotografie! Au fost ultimii ani (1996/1997) in care a mai circulat grupa de vagoane directe Husi- Bucuresti Nord! Dar era o compunere total nepotrivita (vagoane 29-22 "dimitroave modernizate" cu acele scaune din plastic si foarte vechiul vagon "Hecht") pentru un tren de lung-parcurs! Era cred o "placere" sa mergi atatea ore de la Husi la Bucuresti pe un un scaun din plastic!
Pana prin 1992 aceasta grupa directa Husi- Bucuresti Nord aveea o compunere mult mai potrivita si mai confortabila pentru un tren de ung-parcurs: doua vagoane seria 20-57 si un vagon seria 19-40!
Motivele anularii acestei grupe directe de vagoane Husi- Bucuresti Nord (mai ales ca pe atunci nu aparusera microbuzele Husi- Bucuresti) nu sunt foarte clare. La nivel de poveste sau zvon, din ce mi-a spus un fost impiegat de miscare din Husi (Dumitru Ailenii) cica la un moment dat un inspector regional de la Iasi ar fi mers cu acesta grupa de vagoane directe, iar pe culoar era plin de sacose si damigene cu vin (cum veneau incarcati cei care locuiau in Bucuresti si aveau parinti sau neamuri prin Husi), lucru care l-ar fi deranjat si incomodat pe acel inspector regional!
 
-Schita fostei statii Cretesti (aveea: instalatie SBW cu semnalizare mecanica, cabine de acar, 9 macazuri, un sabot de deraiere si 4 linii. Deservea , printr-o linie industriala, o baza de receptie a cerealelor. Aveea rampa de marfa. In anii 1998- 1999 linia Crasna- Husi este transformata in "sectie cu conducere centralizata" si ca urmare instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din statia Cretesti si din HM Oltenesti sunt scoase din functiune, statia Cretesti si HM Oltenesti fiind transformate in "puncte de sectionare in linie curenta", semnalizate cu "discul galben" si deservite de cate un "revizor de ace" pe tura. In decembrie 2002 statia CFR Cretesti este retrogradata la rang de HM (halta de miscare).
La 20 iunie 2010 , prin desfiintarea celor doua macazuri din linia directa, HM Cretesti este retrogradata ca si hc (halta deschisa pentru traficul de calatori cu vanzator de bilete) si din 2011 ca si h. (halta deschisa pentru traficul de calatori fara vanzator de bilete). Dupa oprirea circulatiei trenurilor de calatori pe linia Crasna- Husi, in ianuarie 2012, cladirea fostei statii CFR Cretesti este inchiriata).


Fosta statie Cretesti.jpg
 
-Schita fostei HM Oltenesti (aveea: instalatie SBW cu semnalizare mecanica, doua linii si deservea o statie de asfalt. In anii 1998- 1999 linia Crasna- Husi este transformata in "sectie cu conducere centralizata" si ca urmare instalatiile SBW si semnalizarea mecanica din statia Cretesti si din HM Oltenesti sunt scoase din functiune, statia Cretesti si HM Oltenesti fiind transformate in "puncte de sectionare in linie curenta", semnalizate cu "discul galben" si deservite de cate un "revizor de ace" pe tura.
In mai 2000 este retrogradata ca si hc (halta deschisa pentru traficul de calatori cu vanzator de bilete) si din decembrie 2008 ca si h. (halta deschisa pentru traficul de calatori fara vanzator de bilete). Cladirea fostei HM Oltenesti a disparut complet!)
Fosta HM Oltenesti.jpg
 
Multe salutari ! Aceasta fotografie este facuta de mine in Bucuresti, Gara de Nord intr-adevar cu grupa Husi - Bucuresti atasata la urma Rapidului 760 (Iasi - Bucuresti). Grupa se atasa la Crasna. Acest tren circula prin Faurei - Urziceni - Bucuresti. Interesant, cum circula imaginile mele fara mentionarea sursei ........

Cred ca o singura data am vazut mentionata sursa la poza asta. Uneori am mai scris eu ca e facuta de tine.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
-Schita fostei HM Podgoriile Husului (aveea: doua linii, instalatie SBW cu semnalizare mecanica si posibil si sistem CELS si deservea (prin doua linii infundate) o rampa de descarcare a prefabricatelor din beton, rampa care apartinea fostului santier "Constructorul"- astazi SC Recon SA Husi. In primavara anului 1995 (cu ocazia intrarii in vigoare a "Mersului trenurilor 1995/1996) este complet desfiintata. Cladirea este vanduta de CFR unei foste ceferiste- doamna Ciurea Rodica- fiind astazi locuinta personala a acesteia. Terenul unde se aflau cele doua linii infundate si fosta rampa de descarcare a prefabricatelor din beton (ulterior acolo a functionat o statie de asfalt) este apoi cedat de catre SC Recon SA Husi catre primaria Husi, care apoi pune terenul la dispozitia Agentiei Nationale pentru Locuinte care construieste acolo cateva blocuri ANL, inaugurate in 2017.
Fosta HM Podgoriile Husului.jpg
 
Schitele sunt facute dupa cele originale sau dupa ce ai gasit in teren?
 
Si cateva informatii despre fosta instalatie SCB din statia Husi ( furnizate de fostii ceferisti din Husi si de domnul Balan Catalin, care, pana in 2017, a lucrat ca si electromecanic SCB la Districtul SCB Vaslui si, in aceasta calitate, se ocupa si cu intretinerea/reparatia/verificarea instalatiei SCB din statia Husi si tot el a avut trista "misiune" sa scoata din functiune instalatie SCB din statia Husi in ianuarie 2012, la cateva zile dupa anularea circulatiei trenurilor de calatori):

-In 1990 statia Husi aveea o instalatie de tip SBW cu semnalizare mecanica, sistem CELS numai la linia I directa. La intersectia caii ferate cu DN 24 B- E 581 existau bariere mecanice (manuale).

-In anul 1994 se dau in functiune in statia Husi: semnale luminoase (3 semnale luminoase- de iesire, de intrare si prevestitor), o instalatie BAT cu semibariere, 4 instalatii SAT, sistem CELS si la liniile 2, 3 si 4.
-In linia curenta sunt montate un numar de 9 "sectiuni izolate", astfel; sectiunea 013 (intre prima bariera si semnalul de intrare), sectiunea 011-1LC (intre semnalul de intrare si SAT autogara "a doua bariera"), sectiunea 2 LC (intre SAT autogara si semnalul prevestitor), sectiunea 3 LC (intre semnalul prevestitor si SAT Toma "a treia bariera"), sectiunea 4 LC (intre SAT Toma si un izvor de langa linia ferata- ca punct de reper pe teren), sectiunea 5 LC (intre acel izvor si fostul semnal prevestitor dinspre Husi al fostei HM Podgoriile Husului), sectiunea 6 LC (intre fostul semnal prevestitor dinspre Husi al fostei HM Podgoriile Husului si SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti), sectiunea 7 LC (intre SAT de la intersectia cu drumul spre Bunesti si SAT Dobrina- "a patra bariera") si 8 LC (intre SAT Dobrina si fostul semnal prevestitor al fostei HM Podgoriile Husului dinspre Cretesti).
-In biroul de miscare a statiei Husi mai exista si un bloc de comanda tip SBW, prevazut cu: 6 broaste pentru chei (4 corespunzatoare celor 4 linii la care/de la care puteau fi primite/expediate trenuri pentru introducerea cheii de parcurs , o broasca pentru cheia corespunzatoare sabotului de deraiere si a macazului nr. 13 (cand se efectua parcurs de primire sau expediere a unui tren sabotul de deraiere trebuia sa fie in pozitia asezat pe linia iar macazul nr. 13 trebuia safie inzavorat pe "directa" iar cheia corespunzatoare acestuia trebuia sa se afle in aparatul de comanda SBW), o broasca corespunzatoare pentru cheia macazurilor 20, 22, 16, 6/8, o maneta pentru setarea directiei primiri/expedieri, o manivela si campurile "asigurare parcurs".

-Prin 2003 a fost montat si un generator electric tip "Skoda", cu pornire manuala, in cazul intreruperii alimentarii cu energie electrica din reteaua publica. Initial fusesera montate baterii de acumulatori in sala releelor, dar, datorita faptului ca degajau gaze care afectau contactele releelor au fost apoi mutate in cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii.

-Nu puteau fi primite trenuri la linia I directa, deoarece in prelungirea ei (dupa macazul nr. 22) se afla un cantar pentru vagoane.

In fine, in anii 80 in statia Husi a sosit (de doua ori) si trenul prezidential, care l-a adus la Husi pe Nicolae Ceausescu. Cel care a primit acest tren in statia Husi a fost impiegatul de miscare Dumitru Ailenii, iar locomotiva care a tractat atunci trenul prezidential la Husi a fost condusa de Gica Valciu care pe atunci era si seful remizei de locomotive Husi.

Gara Husi avea in 1990 116 de angajati (dintre care amintesc: Valeriu Serafimovici, Roman Ioan- sefi de statie, Mihai Teodoru (numit in 1986 primul sef al statiei CFR Targu-Neamt), Marcel Apostolache, Petrica Baghiu, Ailenii Dumitru-impiegati de miscare, Ciurea Rodica- acar la cabina 1, Gelu Margarint si Victor Prepelita- sef manevra si manevranti vagoane, Gica Valciu- sef remiza, Carare Ioan- mecanic locomotiva, Maria Apostolache- casiera, etc. ).
 
Schitele sunt facute dupa cele originale sau dupa ce ai gasit in teren?
Schitele le-am facut dupa situatia care era in teren in 1990, asa cum am reusit sa-mi amintesc. La schita statiei Husi intocmita de Dumitru Macarie (pe care am postat-o) nu este aratata fosta linie "ICR 18" care deservea depozitele cooperatiei de consum si fostul macaz nr. 3A (prin care linia "ICR 18" se desprindea din linia 17).
 
De mentionat ca la Husi a existat si o "Agentie de voiaj CFR". Aceasta a fost infiintata in 1985, initial avand sediul in incinta oficiului PTTR, din 1986 avand sediul propriu, la parter de bloc (Strada Republicii/General Gheorghe Teleman, Bloc S-3, parter). A fost desfiintata in primavara anului 1996, cu ocazia intrarii in vigoare a "Mersului trenurilor 1996/1997". Astazi in acel loc se afla magazinul "Rafaello".

La data de 14 ianuarie 2012, ora 17.35, dupa 122 de ani, a plecat ultimul tren de calatori din statia Husi! R 6405 Husi-Iasi, compus din doua vagoane seria 21-47 si locomotiva 60-1272-8, produsa in 1977! Avea doar 5 calatori! Cel care a expediat acestui tren de calatori din statia CFR Husi a fost "revizorul de ace" Victor Prepelita.

Dupa cateva zile, la 17 ianuarie 2012, instalatia SCB (semnalele luminoase si instalatiile SAT si BAT) din statia Husi este scoasa din functiune.
In anul 2017 linia Crasna- Husi este declarata "linie inchisa circulatiei trenurilor", la iesirea din statia Crasna spre Husi fiind montat "discul rosu" pe linie.
 
-Poza din vara anului 1996, facuta in Gara de Nord din Bucuresti. In fotografie apar cele 3 vagoane a fostei grupe directe de vagoane Husi- Bucuresti Nord, atasate la urma unui rapid sau accelerat Iasi- Bucuresti Nord. In "Mersul trenurilor 1996/1997" a aparut pentru ultima data grupa directa de vagoane Husi- Bucuresti Nord (cu circulatie facultativa). In acei ultimi ani (1996/1997), asa cum se vede si in fotografie, aceea grupa directa era compusa din doua vagoane seria 29-22 ("dimitroave modernizate") si un vagon "Hecht". Poza am gasit-o mai demult, dar nu mai retin unde anume.
Vezi atașament 3179
Fotografie facute de domnul Mircea Dorobantu in Gara de Nord din Bucuresti, la 26 septembrie 1996
 
  • Like
Reacții: MariusM și nae44