- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni<i></i>
Deşi are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. între anii 1930 şi 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.
Deşi iniţial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reuşeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. în acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obţinut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărţite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul şi transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uşi de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor şi transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secţiile secundare de circulaţie, unde traficul de călători era redus.
Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei şi Dornişoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri şi o declivitate maximă de 20 mm/m între staţiile Floreni şi Poiana Stampei.
A se ţine cont de faptul că staţia Dornişoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce staţia Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare plăcută!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornişoara<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=uXsldKXU33E
26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă M516, Dornişoara - Floreni - Vatra Dornei<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=7QE5iq78biU
Deşi are o masă de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. între anii 1930 şi 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un număr de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea încă se mai regăsesc pe căile ferate române.
Deşi iniţial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de viteză reuşeau să atingă 70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. în acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obţinut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.
Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împărţite în câte două camere, între acestea fiind amplasat motorul şi transmisia. Automotorul este dotat cu două posturi de conducere, fiind disponibile 4 uşi de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor şi transmisie a vechilor vagoane de călători. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secţiile secundare de circulaţie, unde traficul de călători era redus.
Sursele documentare indică realizarea legăturii pe ecartament normal între Vatra Dornei şi Dornişoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minimă a curbelor de 150 de metri şi o declivitate maximă de 20 mm/m între staţiile Floreni şi Poiana Stampei.
A se ţine cont de faptul că staţia Dornişoara se află la 1032 de metri altitudine, în timp ce staţia Predeal, considerată a fi cel mai înalt vârf de pantă din România, se află la aproximativ 1050 de metri.
Vizionare plăcută!
26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornişoara<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=uXsldKXU33E
26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaRă M516, Dornişoara - Floreni - Vatra Dornei<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=7QE5iq78biU