Linia 502

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Anul trecut am fost pe linia Suceava -Cacica, dar se pare ca am uitat sa mai pun poze.
Anul asta am plecat in regim de urgenta sa merg pe portiune Gura Humorului -Cacica.

Profitind de ziua am asteptat trenul in Cimpulung Moldovenesc.desi intii am coborit in Vatra Dornei Bai.

calatoria a fost in regula trenul 1837 nu a fost aglomerat, doar eu am fost extrem de obosit.de fapt si pe poze scrie 2 octombrie dar sint facute in 1 octombrie. :(|)

Cimpulung Moldovenesc nu ofera nimic in zona garei decit un fel de crisma unde am baut o cafea.Cladirea garii mi s-a parut asemanatoare cu cele tip MAV desi in parcurs am intilnit altfel de arhitectura. Las cunoscatorii sa delibereze.




la casele de bilete parca am fi in parcul copiilor







In statia Cimpulung Est am pozat cladirea noua si inca o cladire bine pastrata care pare a fi cladirea initiala a garii, deja alt tip , oricum nu mai era MAV pe aici fiind Austria.Garile mari au ceva specific pe ruta si anume: la capetele copertinei sint niste incaperi sau chioscuri nu stiu cum sa le spun, aici la Cimpulung Moldovenesc sint simplificate cu un singur geam si cu termopan dar dincolo la Darmanesti se vad mai aproape de original, cred eu.




Prisaca Dornei



in Vama sint o multime de vagoane vechi(le-am pozat) si de asemenea o cladire care poate a fost gara inainte, nu imi dau seama.Ca si in Cimpulung Moldovenesc magazia de marfuri arata bine pentru ca o perioada a avut o folosinta, de exemplu in Cimpulung a fost magazin de mobila.



in tren Laura ne transmite un indemn



In statia Molid pozez o cladire care cred ca a fost inainte gara chiar daca acuma are adaugiri. Ma bazez pe iesindul acela cu ferestre in lateral cind zic ca a fost inainte cladirea garii



fereastra mica laterala s-a zidit



in parcurs pozez ruinele constructiei socialimului, statia Frasin este foarte mare are 7-8 linii dar nu imi dau seama ce a deservit



In statia Gura Humorului Oras nu mi-am dat seama daca tigania aia cu atitea sarpante este fosta cladire a garii transformata acum in pensiune, continuata cu un fast food etc , toate nefunctionale si toate ramasite ale epocii Necolaiciuc alaturi de marile garduri de fier de pe regionala Iasi



statia Gura Humorului, pina nu demult Paltinoasa.



Turnul de apa cred ca e mai nou sau?



insa aceasta sint sigur ca este fosta cladire austriaca a garii.



Calatoria a continuat pe 513, pentru 502 poate cindva voi reusi sa o fac toate. M-am intors cu 1838 dar vagaoanele acvariu nu permit pozarea directa.

Totusi am remarcat in Ilva Mica faptul ca fosta gara tip MAV cu etaj, practic ultima deoarece mult mai tirziu s-a unit Ilva Mica cu Floreniul, se distruge, nu mai are usi la parte nici geamuri.Un patrimoniu imobiliar imens al CFR se naruieste chiar si acolo unde nu e izolat in cimp.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.514
705
Iași
LOCATION
Iași
Vagoanele L1 Iasi, atelier poduri, in statia Vama, Suceava:
80 53 98-64 028-6 ex 50 53 17-22 272-5 (vagon clasa 1)


80 53 98-64 000-5


80 53 98-64 002-1










 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Băeți, am pozat din acceleratul 1765 sectiunea Suceava-Vatra Dornei, in cadrul operatiunii ,,Carpe Diem", este cineva interesat, sa pun poze?
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
ok, avind in vedere ca sint persoane interesate, am sa pun poze aici. Partea dificila este ca le-am pus in galeria lokomotiv si nu le pot aranja in ordinea pozarii.Trebuie sa urmaresc ordinea in fisierul unde le-am descarcat.

Am sosit de la Putna in Suceava si aveam bilet luat la 1766 sa vin acasa. Insa avind ceva timp am zis sa traiesc clipa, deci la avarie am pornit in espeditia ,,Carpe Diem", mi-am luat bilet si am pornit cu 5703 spre Vatra Dornei ca sa pozez linia 502. Am fulat putin la gindul ca se poate defecta locomotiva si 1766 sa treaca pe linga tren dar asta e, am zis ca in urma lui vine 1837.
Acum imi mai ramine de pozat sectiune Ilva Mica -Vatra Dornei.

trenul 5703 in Suceava



apoi urmeaza citeva poze pina in Suceava Vest. De la Putna am venit pe o vreme insorita si calda, imediat ce am plecat din Suceava s-a intunecat de ploaie. Mai tirziu in traseu ploia a fost un inamic al geamurilor deschise. Vechile vremuri bune cu geamuri deschise la vagon.




Suceava Vest acuma e doar o statie de cruce, peronul este inierbat, liniile sint pustii



a avut si citeva racordari industriale



trenul alearga frumos printre tufisuri, linia serpuieste mi s-a parut este intr-o continua coborire pina la viaductul Lucacesti.

Garile sint construite dupa acelasi proiect STAS cu magazie de marfuri, dar din pacate departe de localitati.

Stroiesti



conform wikimapia , gara Ciprian Porumbescu este destul de lateral de satul Vornicenii Mari, poate la momentul construirii liniei a fost in regula dar acuma nu mai prea merge lumea cu trenul




la iesirea din tunel este localitatea Lucasesti dar trenul nu opreste, probabil cind s-a construit linia s-a cautat un loc pentru o statie cu multe linii departe de localitate. Totusi desi in prezent este doar halta , a urcat o batrinica. In halta Lucacesti o femeie a coborit si a granit niste ciini vagabonzi care pareau sa o cunoasca, timp in care o fata care condusese batrinica la gara a luat-o la fuga sa scape de ciini. Se fad in poza si dementa care a hranit ciini si fata care fugea. Si mai interesant dupa ce placa din halta Lucacesti trenul taie satul Braiesti fara sa opreasca la trecerea la nivel.

inainte de Lucacesti am pozat o cladire despre care cred ca e fosta baraca a constructorilor liniei Gura Humorului -Suceava



Berchisesti



probabil gara habsburgica a liniei spre Cacica



 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Trenul circula frumos prin oras.



interesant ca am vazut si am reusit sa pozez o placa pe gara, o placa trista, pacat ca generatiile actuale aprope ca nu inteleg ce insemna.



Frasin


Molid

parca numele garilor indica etajele de vegetatie unde urca trenul.



pe o vreme nu tocmai frumoasa trenul soseste in Vama. Nu am mai pozat vagoanele vechi din gara.



Prisaca Dornei



Cimpulung Est are si constructiile Imperiului si constructiile noi



Cimpulung Moldovenesc

aici se schimba partida trenului si incepe sa picure. Ploaia nu e cel mai bun prieten al aparatului de pozat.


de cind am trecut eu prin gara, s-a montat o placa. Oamenii de la peron so partizile de tren se uita la mine cind poze placa. O pagina trista a istoriei noastre. Stiu ca mai sint aceleasi placi si in Oradea, Cluj Napoca , Bistrita Nord, am pozat una si in Suceava.



Sadova



Pojirîta



Valea Putnei




pe o ploaie mocaneasca dar viguroasa, trenul alearga spre virful de panta. Este de admirat efortul inaintasilor care au construit linia si mai apoi a celor care au dublat-o si au electrificat-o. Pacat ca in prezent statia Mestecanis este o umbra palida a ceea ce a fost cindva, liniile sint goale, triste, ruginite si pline de vegetatie.



din cauza ploii imi tin aparatul in interiorul vagonului



in parcurs prind o alta cladire din vremea dublei monarhii,



Iacobeni

nu stiu ce a fost in Iacobeni inainte dar sint blocuri in virf de munte.



se vede ca a plouat bine



Argestru.

desi nu mai e ce a fost, am pozat niste ruien, aici la Argestru este ceva depozit, sint multe marsrute de marfa trasate pina la Argestru, dar si o zona unde manevreaza GFR. Aici au urcat niste tineri obraznici



Vatra Dornei.
Nu am insistat cu pozele, se insera, era dupa ploaie, lumina improprie.am prins postul de revizie.



Vatra Dornei Bai

aici am coborit si am asteptat pe 1765



Din pacate si aici am gasit aceeasi placa de aducere aminte

oare in cite gari din tara mai sint?



acesta a fost turneul.
Ramine speranta ca intr-o zi voi reusi sa pozez si restul liniei pina la Salva.