Linia 409 Salva -Sighetul Marmatiei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Avind in vedere ca nu prea am mai fost pe nicaieri in ultima vreme, cu prilejul acestei minivacante de 1 mai am facut o iesire.

Vacanta a fost acordata tocmai pentru turism nu?la cererea operatorilor de turism.

Ei bine tocmai din acest motiv CFR a anulat in perioada aia o gramada de trenuri.

Am plecat din Timisoara Nord cu 12766 Timisoara Nord -Iasi. datorita lucrarilor la CORIDOR trenul intra in Arad.

Dupa anularea grupei de Botosani are 2 vagoane de clasa II si unul de I a + cuseta.

Casiera imi spune ca nu mai sint locuri:,, nu stiu ce e in capul lu" astia ca intotdeauna de sarbatori suplimentau vagoanele acuma anuleaza trenuri"

Pina sa plec pozez locomotiva cu Matei Corvin. HM, e de-al nostru si a fost regele lor sau e doar de al lor?
th_P5030058_zps417d0380.jpg


pina nu le taie zic sa mai pozez doua vagoane vechi, ca nu se stie, si asa eram la capatul vagonului pentru ca incercarea de a trece prin vagon e sortita esecului, oameni, genti , geamantane, trolere.
th_P5030059_zps7947081e.jpg
]http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Sighetul%20Marmatiei/th_P5030061_zps0fc9d043.jpg[/img]

trenul ajunge la Aradul Nou, aici pozez vechea masina romaneasca ARO

[url=http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Sighetul%20Marmatiei/P5030074_zps9fabb488.jpg]


in Arad merg sa-mi iau niste baterii alcaline pentru orice eventualitate.
Nu am unde sa-mi schimb locul asa ca ramin la capatul vagonului la siguranta adica.

Urmeaza niste poze de la lucrarile de la CORIDOR domle de la coridor.










Ce chestie si cu TMV ul asta, intii l-au pus apoi trebuie demontat in Arad si apoi pe parcurs ca sa faca loc la coridor. Mai bine cu banii aia reparau liniile pentru viteze de 100 120 si mentineau sistemul actual.

totusi din cauza restrictiilor trenul isi face intirziere.


pentru ca avem aici pe forum o sectiune a turnurilor de apa pozez unul si in Savirsin. Vagonul de posta sau bagaj de anul trecut nu mai este in Savirsin.
La capatul vagonului este o vinzoleaza mare a fumatorilor.


din Zam intram pe firul din stinga pina la semnalul de intrae in Cimpuri Surduc. De aici trenul nu mai pleaca. Se vede un cetatean pe linie care face semn trenului. Nu si nu trenul nu pleaca pina ce IDM nu urca pe locomotiva cu ordinul de circulatie, plecam cu semnalul pe rosu.



La Deva niste vagoane din viteza



In Simeria are deja 25 de minute intirziere, din cauza fumatorilor am fumat cit pentru tot anul, nu se pune problema sa gasesc loc sau sa mai plec de acolo.
In Simeria robotul anunta ca trenul are vagoane de Botosani. Ahaaa se incinnge o discutie cu cei care merg la Botosani si care deja fumasera o mare parte din rezerva de tutun si bausera deja destula bere.

Fiind Simeria urca si una care are bere in oferta. Ciudat ori a coborit in parcurs ori nu a mai putut sa faca inca o tura prin tren, nu am mai vazut-o. Un calator spune ca din Deva nu a primit bilet la Botosani pentru ca e privata linia, altii erau nemultumiti ca trebuie sa astepte vreo 2 ore in versti pina vine Bucurestiul.
Hm, o fi o manevra sa scoata linia nerentabila sa zica ei ca linia e privata si nu dau bilete? Bine ca se baga bani in pasaj subteran.


In Vintul de Jos ajungem sageata de Tirgu Mures, personalul

IDM cu alti ceferisti de la perondiscuta, glumesc si trenul stationeaza.
Acuma care pleaca primul? sau pleaca impreuna se intreaba o gagicuta coborita la fumat?
soseste si un personal de la Sibiu



apoi IDM intra intr-un limbaj al semnelor cu altul din biroul de miscare, mai iese unu de acolo urca in tren si in fine trenul pleaca. Tot cu semnalul de iesire pe rosu. Cel care urca ma ia la intrebari:
pentru ce pozati? ce faceti cu ele? ziar, blog?
domle, PASIUNE, pozez pina nu distrug specialistii astia tot.
Apar doi tigani cu telefoane sa-i vinda Nokia XYZ, corect se cunosteau da baa tot io ti-am dat si E-ul . pai da hai sa vad ce si cum. Nici nu am remarcat unde au coborit sau ce au facut.



De aici trenul circula doar cu restrictie, linia e demontata inclusiv in gara Alba Iulia, trenul opreste pentru ordin in Barabant ca si anul trecut. nu inteleg de ce nu se scrie un ordin in Alba Iulia pina la Teius.



fac niste poze in Coslariu, iar pina la Teius trenul are o portiune cu 5 km/h pe o lunga portiune e demontat firul din stinga, dar lumea e deja capiata de intirziere, tigari, de alcool si nu mai pot sa trec dincolo.



Statia Teius are multe cupluri etajate inca in uz, deci se impune o deplasare pentru pozarea lor.



depoul e plin de LDH uri si vagoane de marfa



trenul soseste in Cluj Napoca avind 30 de minute intirziere.
Se creeaza o vinzoleala intre cei care vor sa urce si cei care coboara, cei care fug sa-si cumpere o bere cu 5 lei de la peron.
Intre timp se ataseaza locomotiva in capatul celalalt. Surpraiz

si un vagon clasa. Cu 26 de minute mai tirziu 12766 rupe linia pina la Apahida. Cred ca este una din putine zone unde se circula cu viteza mare exceptind liniile ,,reabilitate"

Dupa Dej Calatori apare un tip cu ochelarii de soare pe cap, gelat, frezat, plimbat cu tramvaiu care intreaba unde e clasa I. pai ai trecut prin ea. Cum ca e la fel ca astea si am dat 100 de lei pina la Suceava.
Domle asta e.

Apare si conductorul, ba mai inchideti usa aici chiar daca dohaniti. Si la Dej mereti pe linga tren ca am bagat vagon in Cluj si sint compartimente goale, da nu se trece prin cuseta.

Eu trebuia sa schimb la Salva, dar planuisem sa cobor in Beclean pe Somes.
Zice conductorul: coboara in Beclean ca e oras unde sa stai in Salva?

Cobor in Beclean pe Somes deja scosese 15 minute din intirziere

gara destul de clasica, mai un boschetar , mai niste smecherasi locali care mergeau la un club in spatele garii.

 
superbe pozele! asta e tare pentru un modul de expo:

 
TE-urile de la Teius pozate duminica trecuta:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3361&postdays=0&postorder=asc&start=195

Din ce am vazut doarTE-45 circula. Era cu statia de domiciliu Brasov.

Faza cu fumatul e ceva banal in IR Timisoara-Iasi. Una dintre replicile fumatorilor a fost "Da ce, te deranjeaza?"

Duminica 5 mai trenul a avut 25 minute intarziere in Teius. Pana in Cluj Napoca nu a recuperat nimic.
Luni 6 mai IR 12766 a avut intarziere in Cluj Napoca 30 minute. A ajuns in Iasi cu 7 minute mai devreme.
 
@DanTM
S㒠nu uiţi! Ce-i afumat putrezeşte mai greu...
@ Gam3
Moliciunea autorită’ţilor. Ar trebui s㒠urce poliţai în civil şi s㒠le ia la dans portofelele de vorbesc singuri.
+
Nesimţirea caracteristic㒠a unor concetă’ţeni de-ai noştri...
 
Dupa ce mi-am dezumflat picioarele in Beclean pe Somes amplecat cu trenul de la Bucuresti spre Sighetul Marmatiei. Locomotiva izolata pentru el sosise cu 10 minute inainte. trenul devine personal si toata lumea doarme intinsa pe scaune sau se preumbla prin tren.



Spre ziua adastam in Valea Viseului, granita e la doi pasi si la un pas e cladirea politiei de frontiera, deci nu ma hazardez la poze.

semnalul de iesire cale larga spre Rahov



coloana de pa de cale larga



liber


Viseul intilneste Tisa



Bocicoi are 3 linii de larga si una normala in fata garii.
inca o linie normala si una infundata in spatele garii.
era si odrezina pe larga.



parcul garei



liniile normale



ambele fire





Semnalele spre Cimpulung la Tisa

 
In Sighet am avut doar 14 minute stationare deci nu am avut timp de poze.

Ori cineva e analfabet la CFR ori au platit la litera, dar fiecare statiei are numele scris nearticulat fata de cele emailate de odinioara.





vreau si io o poza





liniile normale in spatele garii




Asta e tunel sau a devenit tunel pentru ca e un zid de sprijin pina in apa?



aici se termina UE


De altfel pe tren au fost patrrule de graniceri care au coborit in parcurs. Desigur ca am fost abordat si intrebat ce si cum



peronul liniei largi, nu am insistat cu pozatul pentru ca erau destui graniceri pe acolo. Poate ca n-ar fi fost problema dar am zis sa evit



la drum spre Viseul de Jos



in Leordina erau vreo 20 de vagoane la incarcare cu busteni.
Sint convins ca impreuna cu cele din Viseul de Jos si Sacel au format trenul care tocmai a deraiat si a dus la inchiderea liniei.





gara Viseul de Jos a devenit Viseu.

aici intru in vorba cu ceferistii care nu stiu ce o sa se intimple cu linia 409. Astept trenul de Budapesta, despre care ei stiu ca va fi scos si nu inteleg de ce daca tot se bate moneda pe turism. Gara e neingrijita. Nu sint vesti ca s-ar deschide linia de Borsa.

Placile cu declivitatea le-am pozat cu zoom pentru ca nu am mai ajuns la ele.



trenul cu care am sosit s-a intors imediat in trasa timisoreanului care era anulat




smecheru la lectie si majoretele locale


un interior clasic, de odinioara



alta litera scumpa





linia de Borsa, iar apoi pe o parte in mod interesant dupa case un turm de apa si o remiza



ei bine de data asta s-a inchis barul garei

 
Pacat ca n-ai stat mai mult in sighet! Gaseai o locomotive cu abur foarte aproape de gara, cam la cinci minute distanta.

http://cfr.stfp.net/Pic/08/A-8150.1062O%5ED_a:1.jpg

felicitari pentru poze!
 
In Viseul de Jos soseste trenul numit de ceferisti udemereul.









dupa ce discut tot despre linie cu partida trenului si imi dau seama ca e de treaba deschid manual usile de la ultimul vagon





pe traseu sint doua poduri metalice care trec peste ce? oare de ce s-a ales solutia asta/


[url=http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Sighetul%20Marmatiei/P5040488_zps1570f0f8.jpg]




Salve fiat romuli parva

salutul Imparatului a devenit nume de localitati




Alt pod peste o vale care paremai degraba pasune



ce tunel haios, pare un debleu acoperit





o cabina interesanta in Cosbuc. Cosbuc nu e doar localitatea nu? a fost poetul




Semnal de intrare in Salva



Din Salva nu am mai pozat, in Cluj am avut o intilnire cu tovarasul eporteka. Am discutat despre cai si mijloace apoi cu 1833 am plecat acasa.
 
Când am trecut eu ultima dat㒠pe sectorul Vala Vişeului - Sighet (sfârşit de aprilie 2012) gabaritul liniei era puternic îngustat de vegetatie....pe vagoane se vedeau zgârieturile facute de crengi şi dac㒠nu erai atent la pozatul cu fereastra deschisă’, riscai o "palmă’" de la crengi peste mâini sau faţă’, de-ţi cam pierea cheful.....asta mai ales pe primii kilometrii de la Valea Vişeului spre Sighet. Dup㒠cum se vede şi-n pozele tale, Dane, situaţia pare s㒠fie aceeaşi..........şi anul ă’sta.....
 
Stiu de locomotiva de cale larga de la Sighetul Marmatiei insa din cauza ca multe trenuri erau anulate am ales aceasta solutie de avarie si am vrut sa continui pe Bistrita Birgaului dar nu am mai reusit.

Poate intr-o zi impreuna cu tov. eporteka o sa ajungem cumva pe la Cimpulung la Tisa sa pozam ce o mai fi pe acolo.

_________________

vegetatia e la fel si acuma, o creanga m-a izbit in compartiment si mi-a spart buza dar nu foarte grav, eporteka nici n-a vazut in Cluj Napoca iar pina luni nu s-a mai vazut.
 
Ca de obicei extrem de interesant fotoreportajul. Daca-mi este permis cateva completari legate de traseul descris.
Apartinand de organizarea de santier, la iesirea spre Teius din gara Alba Iulia a aparut un vagon de posta si bagaje 92-47-010.

th_14042013030_zps63a7f94c.jpg
th_14042013032_zpsf6d43ac6.jpg


In gara Teius, intr-adevar este material de fotografiat: acum vreo saptamana am vazut in circulatie o garnitura ce continea un vagon 11-47.

Valea Viseului: Iata cum arata dinspre Rahov (Berlibas) din Ucraina:
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=181921&LNG=ENpicture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=306522&LNG=ENpicture

Sighetu Marmatiei: Asa este corect. La proxima delegatie voi fotografia tablitele de intrare si cele de pe primarie.

Linia Viseul de Jos _ Borsa: Vara trecuta am fotografiat locomotiva LDH 70-382 ramasa prizioniera in capatul garii Borsa http://www.forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5116&start=15 De curand surpatura de la intrarea in Borsa a fost reparata, deci teoretic linia este functionala. In momentul de fata este folosit de cateva ori pe saptamana tronsonul Viseul de Jos - Viseul de Sus gara CFF pt preluarea cu vagoane CFR Marfa a materialului lemnos exploatat pe Valea Vaserului. Astfel cercul suspectilor privind recenta deraiere dintre Viseu si Salva se largeste.
 
Vagonul de posta si bagaje cred ca e acela vechi care era de multa vreme garat in zona cladirii statiei.Era acolo si in 2011 iar acum cu prilejul lucrarilor a trebuit eliberata linia 1 si vagonul a fost tras de acolo.

Nu l-am remarcat pentru ca eram la usa din partea opusa.