Linia 316 Holod - Ciumeghiu - (KĂśtegyĂĄn)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iunie 2007
944
0
35
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Prin construirea liniei ferate Holod-Ciumeghiu-(KĂśtegyĂĄn) , data în folosinta în anul 1899 , comunele capata un nou impuls economic
Harti ale traseului gasiti aici
Dupa unirea de la 1918 si o data cu trasarea noilor frontiere linia pierde statia Terminus KĂśtegyĂĄn , astfel se ia hotararea construiri liniei CF Ciumeghiu-Salonta prin prelungirea liniei Holod-Ciumeghiu si dezafectarea liniei Ciumeghiu-KĂśtegyĂĄn , astfel introducandu-se trenuri personale Oradea-Salonta-Ciumeghiu-Holod.
Incepand cu anii 1930 personalele sunt inlocuite cu automotoare Malaxa
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Tot in aceasta perioada a fost construit si Tronsonul Salonta-Ciumeghiu -Tamasda-Zerind-Nadab. pentru a realiza din nou legatura intre Arad si Oradea

Dupa razboi se revine din nou la tractiunea cu abur a trenurilor personale.

In anii 80-90 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel

2 Perechi trenuri personal Oradea-Salonta-Holod
1 Pereche Trenuri Acc Automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau

O data cu Inchiderea partiala a liniei 314 linia 316 a devenit foarte importanta pentru toti locuitorii din zona ramanand singura legatura Feroviara intre Oradea si orasele Beius Stei si Vascau.

In anul 1996 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel :


In anul 1999 situatia este aproape identica


(C) Coste Paul Cristian

Incepand cu anul 2002 Trenul accelerat automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau devenit personal automotor din 2000 este anulat astafel raman doar 3 perechi de trenuri personal
Incepan cu anul 2003 se mai introduce inca o pereche Tren personal astfel se ajunge din nou la 4 perechi de trenuri pe zi fata de Holod Vascau cu 3 perechi si cu un volum mult mai mare de calatori.
Incepand cu anul 2007 sectia Holod - Ciumeghiu a fost inchiriata de catre SC.Via Terra Spedition SRL.
Transportul calatorilor fiind asigurat de atunci cu automotoare X4500 Caravelle

Statii care au fost desfiintate ( adica transformate in Halte )pe Ciumeghiu-Holod :

Batar Hm
Glad H

Halte inchise ( in care nu mai opresc trenurile de calatori ) :
Cighid hc
Arpasel h.
 
Cateva poze de pe www.railfaneurope.net

Ciumeghiu-Vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

H.Glad -Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Batar hc.

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Taut h.-Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Tinca Hm.-Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Dumbrava Bihor h.-Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol
 
In cite forumuri cunosc, in toate sint topicuri cu liniile astea, nu am rabdare sa postez de atitea ori.
Si mai ma framinta o problema: citi din cei care tot cer poze pe forumuri, mai si iasa la pozat uneori si apoi sa le imparta altora?
Si pozele de mai sus sint facute de altcineva.
 
dantm a spus:
Si mai ma framinta o problema: citi din cei care tot cer poze pe forumuri, mai si iasa la pozat uneori si apoi sa le imparta altora?
Si pozele de mai sus sint facute de altcineva.

Pai puteti sa nu puneti poze daca asta este o problema sau o replica la cei care nu fac si/sau nu pun.

Totusi macar descrieti ce este pe acolo ca din doua anulari de trenuri si doua pagini de mersul trenurilor sa am pardon dar nu se intelege nimic.