Prin construirea liniei ferate Holod-Ciumeghiu-(KĂśtegyĂĄn) , data în folosinta în anul 1899 , comunele capata un nou impuls economic
Harti ale traseului gasiti aici
Dupa unirea de la 1918 si o data cu trasarea noilor frontiere linia pierde statia Terminus KĂśtegyĂĄn , astfel se ia hotararea construiri liniei CF Ciumeghiu-Salonta prin prelungirea liniei Holod-Ciumeghiu si dezafectarea liniei Ciumeghiu-KĂśtegyĂĄn , astfel introducandu-se trenuri personale Oradea-Salonta-Ciumeghiu-Holod.
Incepand cu anii 1930 personalele sunt inlocuite cu automotoare Malaxa
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Tot in aceasta perioada a fost construit si Tronsonul Salonta-Ciumeghiu -Tamasda-Zerind-Nadab. pentru a realiza din nou legatura intre Arad si Oradea
Dupa razboi se revine din nou la tractiunea cu abur a trenurilor personale.
In anii 80-90 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel
2 Perechi trenuri personal Oradea-Salonta-Holod
1 Pereche Trenuri Acc Automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau
O data cu Inchiderea partiala a liniei 314 linia 316 a devenit foarte importanta pentru toti locuitorii din zona ramanand singura legatura Feroviara intre Oradea si orasele Beius Stei si Vascau.
In anul 1996 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel :
In anul 1999 situatia este aproape identica
(C) Coste Paul Cristian
Incepand cu anul 2002 Trenul accelerat automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau devenit personal automotor din 2000 este anulat astafel raman doar 3 perechi de trenuri personal
Incepan cu anul 2003 se mai introduce inca o pereche Tren personal astfel se ajunge din nou la 4 perechi de trenuri pe zi fata de Holod Vascau cu 3 perechi si cu un volum mult mai mare de calatori.
Incepand cu anul 2007 sectia Holod - Ciumeghiu a fost inchiriata de catre SC.Via Terra Spedition SRL.
Transportul calatorilor fiind asigurat de atunci cu automotoare X4500 Caravelle
Statii care au fost desfiintate ( adica transformate in Halte )pe Ciumeghiu-Holod :
Batar Hm
Glad H
Halte inchise ( in care nu mai opresc trenurile de calatori ) :
Cighid hc
Arpasel h.
Harti ale traseului gasiti aici
Dupa unirea de la 1918 si o data cu trasarea noilor frontiere linia pierde statia Terminus KĂśtegyĂĄn , astfel se ia hotararea construiri liniei CF Ciumeghiu-Salonta prin prelungirea liniei Holod-Ciumeghiu si dezafectarea liniei Ciumeghiu-KĂśtegyĂĄn , astfel introducandu-se trenuri personale Oradea-Salonta-Ciumeghiu-Holod.
Incepand cu anii 1930 personalele sunt inlocuite cu automotoare Malaxa
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Tot in aceasta perioada a fost construit si Tronsonul Salonta-Ciumeghiu -Tamasda-Zerind-Nadab. pentru a realiza din nou legatura intre Arad si Oradea
Dupa razboi se revine din nou la tractiunea cu abur a trenurilor personale.
In anii 80-90 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel
2 Perechi trenuri personal Oradea-Salonta-Holod
1 Pereche Trenuri Acc Automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau
O data cu Inchiderea partiala a liniei 314 linia 316 a devenit foarte importanta pentru toti locuitorii din zona ramanand singura legatura Feroviara intre Oradea si orasele Beius Stei si Vascau.
In anul 1996 situatia traficului feroviar de calatori se prezinta astfel :
In anul 1999 situatia este aproape identica
(C) Coste Paul Cristian
Incepand cu anul 2002 Trenul accelerat automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau devenit personal automotor din 2000 este anulat astafel raman doar 3 perechi de trenuri personal
Incepan cu anul 2003 se mai introduce inca o pereche Tren personal astfel se ajunge din nou la 4 perechi de trenuri pe zi fata de Holod Vascau cu 3 perechi si cu un volum mult mai mare de calatori.
Incepand cu anul 2007 sectia Holod - Ciumeghiu a fost inchiriata de catre SC.Via Terra Spedition SRL.
Transportul calatorilor fiind asigurat de atunci cu automotoare X4500 Caravelle
Statii care au fost desfiintate ( adica transformate in Halte )pe Ciumeghiu-Holod :
Batar Hm
Glad H
Halte inchise ( in care nu mai opresc trenurile de calatori ) :
Cighid hc
Arpasel h.