Linia 314 Oradea - Rogoz - Holod - Vascau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristiCFR

Well-Known Member
Trenulist
19 Iunie 2007
944
0
35
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
Dedic acest topic unei linii foarte interesante , si cu o istorie destul de bogata

Linia a fost data in folosinta in anul 1887 pentru exploatarea unor cantitati insemnate de materii prime: minereu de fier, piatra de calcar, marmura, precum si masa lemnoasa.

Hartile sunt de pe acest site , va rog sa scuzati dimensiunile enorme...
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/

Iata o harta de la 1900
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/gonczy/bihar.jpg

O alta harta acum de pe la 1910
http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/bihar.jpg

Si o harta topografica de pe la 1910
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/39-47.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/40-47.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/39-46.jpg
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/40-46.jpg

Linia a contribuit la dezvoltarea economica ca "Tari Beiusului" , �incepand cu anii 1930 o data cu introducerea automotoarelor Malaxa din vagoane motorizate in locul trenurilor tractate de locomotive cu abur s-a reusit cresterea vitezelor de circulatie pe sectie astfel distanta de 109 Km se parcurgea in 3 ore si 22 min in loc de 5 ore si 20 minute.
Iata aici o lista cu repartitia automotoaelor si o harta a cailor Ferate Romane Motorizate cu Automotoare din 1937.
Dupa razboi s-a revenit treptat la tractiunea cu locomotivele cu abur in urma crtesteri volumului de calatori , s-au introdus si doua trenuri �Accelerate din care unulul Automotor seria 1000
Priml Accelarat Oradea-Rogoz-Holod-Vascau (anulat din 1993) cu vagoane de la un �tren acc Bucuresti Nord - Oradea
Al doilea Accelerat automotor Arad-Ciumeghiu-Holod-Vascau (anulat in perioada 1993-1995 ,devenit personalautomotor in 2000 si anulat din nou 2002)


Incepand cu anul 1992 linia a suferit un usor declin reducandu-se numarul de trenuri iar in anul 1994 a venit si necazul unei alunecari de teren intre Tasad hc si Dragesti Hm. , linia fiind inchisa intre Tasad hc si Rogoz , trenurile spre Vascau fiind redirectionate pe urmatorul traseu Oradea-Ciumeghiu-Holod-Rogoz-Vascau
Iata un extras din mersul trenurilor 1996 - 1997 cu sectia 314 Oradea-Rogoz-Holod-Vascau

Intre anii 1997-2001 s-a incercat redeschiderea circulatiei trenurilor pe Oradea-Rogoz-Holod , dar numai pana la Ceica , desi normal era sa se deschida pana la Holod ,zona respectiva nefiind afectata decat de vegetatie , datorita unei lipse din colectie a mersurilor de tren 97-98 2000-2001 ,nu va pot da cu precizie data cand s-a deschis circulatia pana la Ceica , cert este ca in mersul trenurilor 99-2000 apar cateva trenuri.

(C) Coste Paul Cristian

Inceputul anului 2001 pentru mine vine cu o surpriza destul de neplacuta , in mersul trenurilor 2001-2002 bucata din sectia 314 si anume Oradea-Ceica disparuse fara urma iar cealalta bucata Holod-Vascau a fost atasata sectiei 316 Ciumeghiu-Holod, inca din 1999 ,se pare ca intre anii 2000-2001 s-a produs din nou o alunecare de teren , din pacate �tot in aceeas zona intre Tasad hc si Dragesti, linia Oradea-Rogoz-Holod a fost din nou inchisa si abandonata 2 ani , de data aceasta complet , incepand cu mersul de tren 2003-2004 si pana in 2006 a fost deschisa circulatia pana la Baile Felix , cursele fiind asigurate de automotoare seria 79 LVT , automotoarele circulau vara si erau foarte aglomerate , lucru pentru care ,spre uimirea mea constat ca incepand cu noul mers 2006-2007 se inchide linia. :cry: ,atunci pe moment nu am gasit un motiv clar al inchideri liniei , dar iata ca in 2007 apare unul : autobuze particulare din 10 in 10 minute intre Oradea si Baile Felix ,si circula pline... :roll:
Intre timp intre anii 1998-1999 s-a lua hoararea de a desfiinta statia Rogoz , prin urmare toate trenurile de calatori din directia Oradea-Ciumeghiu-Holod-Rogoz-Holod-Vascau nu au mai mers pana la Rogoz ele �rebrusand de atunci in Holod.
Incepand cu anul 2007 linia Holod-Vascau a fost inchiriata de catre S.C. Via Terra Spedition S.R.L. , de atunci transportul de calatori este efectuat de catre unul din cele 3 automotoare x4500 "Caravalle" pe care le detin , incepand cu data de 11 Octombrie 2007 linia a fost trecuta de pe conducere electrodinamica pe conducere centralizata.

Statii care au fost desfiintate ( adica transformate in Halte )pe Oradea-Rogoz-Holod-Vascau :

Mierlau Hm
Dragesti Hm
Rogoz
Soimi
Uilacul Beiusului
Ioanis (11.10.2007)

Halte inchise ( in care nu mai opresc trenurile de calatori ) :
Lunca Bihorului hc
La vara am sa fac o excursie de documentare :wink:
 
Poze de pe sectie , in ordinea statiilor , din pacate doar de la Holod spre Vascau nu am nimic de pe Oradea-Rogoz-Holod inca :(

Holod

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Cabina Nr 2 (spre Rogoz) , acesta este Capul Y al Statiei

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Ginta - vedere spre Vascau capatul X
Din cladire nu a mai ramas nimic :(

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Capalna-vedere spre Holod capatul Y al statiei.

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Suplacu de Tinca vedere spre Vascau capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Soimi vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Urvis vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Borz vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Fotografie de pe http://www.railroadpics.de/romania2004.html

Uilacul Beiusului vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Ioanis Vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Finis vedere spre capatul Y , aceasta Halta avea si un macaz la o linie industriala , halta era initial dotata cu 2 semnale mecnice cu 1 Brat

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Beius vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Tarcaia
Nu am gasit poze ,fac la vara :(

Sudrigiu - Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol
Magazia de Marfuri

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Rieni Bihor
Nu am gasit poze ,fac la vara :(

Stei (Dr. Petru Groza)- vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Vascau - Punctul terminus.
cabina2-Capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Remiza - Vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol
Vedere spre capatul X

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Punctul Terminus capatul X , vedere spre capatul Y

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol

Gara Vascau - in poza apare si unul din autorii pozelor : Andrei Frangopol :D

Photo by: Daniel Daraban & Andrei Frangopol
 
O foarte frumoasa istorie descrisa de Cristi despre acest traseu care din pacate nu mai exista decat pe varianta Ciumeghiu.

Avand drum zilele acestea pe la tara, am trecut pe langa ce a fost candva GARA CEICA, una din statiile sectiei 314 (Oradea-Rogoz-Holod-Vascau)

Iata cateva poze care vor aparea si in colectia foto personala:




... si o imagine dezolanta de pe peron


Ma gandesc ca nici celelate statii nu sunt intr-o stare mai buna. Ar fi interesanta o excursie de-alungul traseului.
 
Wow , un vagon de marfa ramas in statia Ceica , excelente pozele , daca ai mai facut te rog sa mai pui , da vara aceasta este in plan o asemenea excursie :D

Am mai scanat cateva mersuri de tren , unele chiar interesante , am sa le pun cat de curand.
 
pacat de linie trece prin cateva zone super de la Felix pana la Beius
dar logic ca nu va mai fi reparata never :( multe bucati sunt surpate
 
Acum muuuulti ani am calatorit de cateva ori cu trenul pana la Beius si inapoi. Linia este intr-adevar superba, o adevarata incantare.
Trenul de calatori era tractat de o aburoasa 230, care trebuia sa fie intoarsa pe un triunghi la Stei fiindca la Vascau linia este infundata (parca asa se spune :D), deci trebuia sa plece spre Vascau cu tenderul inainte pentru a putea veni de acolo spre Oradea cu cazanul inainte.
 
Pe mine ma intereseaza daca cei din Oradea mai au informatii despre redeschiderea liniei Oradea-Baile Felix si daca da ce va circula si de cind?
 
Va circula LVT.
Am gasit un site dar nu mai dau de el unde scria ca deja de la 1 iunie circula LVT