Linia 308 Sighisoara -Odorhei

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.946
41
La data de 26-04-2011 am executa un drum rapid pe linia 308.Am vrut sa merg la Dornisoara dar nu circula nimic, dupa infofer.

Va prezint citeva poze realizate sub titlul ,amator.

Asadar in 25-04 la ora 21-48 am plecat cu A 1923 pentru Sighetul Marmatiei.
Am fost un pic mirat de ora la care pleaca, atit de devreme fata de alti ani, dar pe parcurs mi-am amintit ca s-au introdus timpi mari de mers.
Trenul a sosit timpuriu cu 10 minute in Aradul Nou, cu 10 minute in Radna, 5 minute oprire in Varadia, probabil ca sa stationeze doar 5 minute in Savirsin, 10 minute in Ilia, etc.
Am remarcat lipsa politistilor pe traseul Arad -Simeria, mai mult ca sigur cauzata de ruta pe racord.

Dupa 5 minute trenul a plecat si din Alba Iulia.
Gara e frumoasa, renovata in urma cu citiva ani, insa perimetrul adiacent e prada balariilor.
,,Pl㒺mile'' nu functionau, 2 boschetari locali se pendulau pe acolo, soseste si A 1823 in urma noastra la 9 minute de la Bucuresti pentru Cluj Napoca via Meri. eeee si niste vagoane gri in compunere.

Ce lipseste garei? aparent toaleta sau WC cum e pictograma mare pe peretele garii Vatra Dornei Bai.
Este adevarat ca in afara garii e o cladire unde pe perioada refactiei a fost WC, mai e un vagon de bagaje, mai balarii.

Soseste si A 1765 de la Iasi pentru Timisoara Nord via Cicir, desigur lasa alti calatori pentru Ister.

Intre biroul de informatii si casele de bilete un culoar, usa inchisa, fara clanta, doar o hirtie o tine pe pozitie. Dupa ce o tigancusa de la curatenie si o casiera au deschis usa , ca sa mai treaca timpul am dat o raita.

Aaaaa ,,tauletele" acelsi proiect prostesc geamurile mari dau in strada.
ooo dar nu sint racordari, sau baterii la ,,ghivete"? si nici oglinzi



daca cineva grabit al folosi pisoarul?



in cabine alta problema, apa imi intra in pantofi.
Foarte tare hai si la damese. La damese idem doar ca nu mai postez.
Dupa atita investitie e posibil sa arate in asa hal?

in fine soseste si Isterul, compus dintr-o cuseta un dormitor albastru cum sint seriile astea cu expres pe ele, un bord restaurant si 2 clase albastre tot asa cum sint alea cu expres. mai nu stiu seriile nu pot sa le invat.

urcam in tren si, surpriza lumea cu geci cu bluze era frig in tren, cred ca clima a functionat tot drumul.
Normal ca nu gasesti loc ca unu are troler mare altul are rucsac si s-a culcat, unu doarme cu laptopul pornit si intins pe acolo.
Gasesc un loc dar era rupta cotiera, bun si asa, ca imediat cobor la prima.De fapt vagonul avea mai multe lipsuri, ce conteaza ca circula in afara tarii.
Atipesc, ma trezesc trenul oprit.. hm, parca nu vad Sighisoara. Stau... pe ginduri. Daca nu ajung legatura ... mai sta si trenul... ies la usa Eram in Blaj. Banuiesc ca a stat vreo 10 minute.


La ora 05.45 Isterul gareaza in Sighisoara normal 05.56 plecare la 59

Dau o tura prin gara, mi se pare ca au lasat iar perimetrul de izbeliste, intreb de trenul de Odorhei si aflu ca trebuie sa soseasca.Nu fac poze cu gindul sa fac la intoarcere. O pereche de japonezi batrini fac cu mina oricui din WL, probabil nu intelegeau ce e cu stationarea atit de lunga.

Soseste Regiotransul si conform obiceiului nu pierede vremea ci se intoarce imediat.



Linia e destul de simpla nu e spectaculoasa, viteza mai mare decit pe liniile banatene, am vazut echipe de intretinere in Cristur, la intoarcere am vazut ca se trasau liniile la peroane undeva pe traseu, (am vazut din masina) Fluxul de calatori pare a fi spre Cristur si din Cristur spre Odorhei.
Din discutia cu seful trenului am aflat ca trenul folosit de multa lume insa in ziua respectiva nu toti incepusera lucrul si nici elevii cursurile.
Am remarcat ca sint corecti, cumparau bilet si foloseau cu precadere bani exacti chiar daca asta insemna o mina de monede de 10 si 5 bani.



La intoarcere am remarcat in Cristur si alte cladiri ramase de la Imperiu, aici doar liceu agricol. Interesant ca linia trece prin mijlocul strazii.


Acesta este un monument al ostasilor romani, nu am stiut si preocupat sa pozez statia, am ratat fata cealalta. L-am vazut din masina la intoarcere, dar nu puteam sa cer sa opreasca. Am mai vazut cel putin unu in zona tot din masina.




O locatie pentru calatori, cladirea veche e locuinta, iar tabla veche a ramas pe fosta magazie.





mi se indica un monument la distanta, e pentru o intrunire a secuilor de nu se stia cind, dar mi-a fost aratat de calatori. Intr-o romana haioasa sint intrebat daca stiu de Verestoi Atila care are trei sferturi din Harghita.







Halta Odorhei Sud a fost cinva cu vinzator de bilete intr-o cabina standard.Dar are un rol : abia incape denumirea maghiara pe ea.
de aici trenul opreste de 3 ori la 3 strazi, seful opreste masinile trece trenul opreste urca seful de tren. Apoi intra in Odorhei.



Cam atit.
Intreb cum ajung la autogara, o iau pe linie pina la autogara, de unde erau legaturi peste tot mai putin Sighisoara. Nu am vrut sa ma intorc cu trenul la Sighisoara ca sa ajung mai repede la Timisoara. trenul era la amiza si l-am lasat ca plan B.
Am luat un taxi de la autogara care m-a dus la locul unde se sta la ocazie.
trebuie sa admit ca aici prinzi ocazia in citeva minute, practic daca stai la sosea cu un scop opreste o masina sa te intrebe, acolo nu a fost asa.

Am prins o masina pina la Cristur. Sigur am fost intrebat despre Verestoi Atila.
De la Cristur la Sibiu pe linia Copsa Mica o sa postez alt articol.