Salutare tuturor!
Am cautat pe tot forumul un astfel de subiect fiindca doream sa abordez si eu niste probleme legate de aceasta linie atat de utila dar inca nerealizata. Fiindca nu l-am gasit nicaieri m-am gandit sa deschid chiar eu acest subiect , aici pe lokomotiv.
Motivul meu se datoreaza unei mari nelamuriri. Iata ce text am gasit pe site-ul http://trenuri.uv.ro/Linii/Valcele.htm
"In 1989, desi lucrările nu erau în totalitate finalizate, linia a fost deschisă, fiind prezentată ca o mare realizare a vremii. Alunecările de teren si furturile au dus la închiderea liniei în 1998, la nici 9 ani de la darea ei în folosintă. De altfel, închiderea a fost simbolică, deorece trenuri de călători au circulat doar în 1993, din 1994 linia dispărând din mersul trenurilor. Ăn mersul trenurilor din 1992-1993 apar 4 perechi de trenuri pe această sectie: 2 accelerate si 2 personale. Cele 2 accelerate erau Acc225 (Bucuresti-Arad) si un Acc sezonier pe ruta Arad-Mangalia. Dintre cele 2 perosnale, unul venea de la Bucuresti. Timpul de parcurgere al sectiei era de aprox. 60 de minute, indiferent de tipul de tren (deci o medie de 30 km/h... o viteză cam mică chiar si pentru un personal). Toate cele 4 perechi de trenuri erau facultative, în caz de alunecări de teren acceleratele erau deviate prin Sibiu - Făgăras - Brasov - Bucuresti, personalul de la Bucuresti era limitat la Pitesti, iar celălalt personal era anulat. Ăncepând cu mersul trenurilor din 1993-1994 linia 219 nu a mai apărut, pe ea circulând doar trenuri de lucru până 1998, când sectia a fost inchisă, statia Vâlcele fiind retrogradată la rangul de HC (haltă călători), fiind deservită de vânzător de bilete"
Daca ma uit la aceste poze cu viaducte neterminate imi vine greu sa cred ca pe aici a circulat vreodata vreun tren care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la
Valcele la Ramnicu Valcea in intregime. Ce sa inteleg din poza de mai sus : ca acest viaduct a fost candva functional, ca pe el au trecut candva trenuri si ca apoi a fost partial demolat pentru a il vedea asa cum arata in poza de mai sus? Sau sa inteleg ( ceea c ear fi mai logic si mai realist) ca acest viaduct a ajuns doar la faza de constructie care se vede in poza si prin urmare locica pe el n-au putut trece vreodata trenuri care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la Valcele la Ramnicu Valcea in intregime.
P.S. Ii multumesc lui Dr.2005 pt permisiunea de a folosi poza si apropopo si de restul pozelor de pe site-ul lui : foarte reusite , Felicitari !!
Am cautat pe tot forumul un astfel de subiect fiindca doream sa abordez si eu niste probleme legate de aceasta linie atat de utila dar inca nerealizata. Fiindca nu l-am gasit nicaieri m-am gandit sa deschid chiar eu acest subiect , aici pe lokomotiv.
Motivul meu se datoreaza unei mari nelamuriri. Iata ce text am gasit pe site-ul http://trenuri.uv.ro/Linii/Valcele.htm
"In 1989, desi lucrările nu erau în totalitate finalizate, linia a fost deschisă, fiind prezentată ca o mare realizare a vremii. Alunecările de teren si furturile au dus la închiderea liniei în 1998, la nici 9 ani de la darea ei în folosintă. De altfel, închiderea a fost simbolică, deorece trenuri de călători au circulat doar în 1993, din 1994 linia dispărând din mersul trenurilor. Ăn mersul trenurilor din 1992-1993 apar 4 perechi de trenuri pe această sectie: 2 accelerate si 2 personale. Cele 2 accelerate erau Acc225 (Bucuresti-Arad) si un Acc sezonier pe ruta Arad-Mangalia. Dintre cele 2 perosnale, unul venea de la Bucuresti. Timpul de parcurgere al sectiei era de aprox. 60 de minute, indiferent de tipul de tren (deci o medie de 30 km/h... o viteză cam mică chiar si pentru un personal). Toate cele 4 perechi de trenuri erau facultative, în caz de alunecări de teren acceleratele erau deviate prin Sibiu - Făgăras - Brasov - Bucuresti, personalul de la Bucuresti era limitat la Pitesti, iar celălalt personal era anulat. Ăncepând cu mersul trenurilor din 1993-1994 linia 219 nu a mai apărut, pe ea circulând doar trenuri de lucru până 1998, când sectia a fost inchisă, statia Vâlcele fiind retrogradată la rangul de HC (haltă călători), fiind deservită de vânzător de bilete"
Daca ma uit la aceste poze cu viaducte neterminate imi vine greu sa cred ca pe aici a circulat vreodata vreun tren care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la
Valcele la Ramnicu Valcea in intregime. Ce sa inteleg din poza de mai sus : ca acest viaduct a fost candva functional, ca pe el au trecut candva trenuri si ca apoi a fost partial demolat pentru a il vedea asa cum arata in poza de mai sus? Sau sa inteleg ( ceea c ear fi mai logic si mai realist) ca acest viaduct a ajuns doar la faza de constructie care se vede in poza si prin urmare locica pe el n-au putut trece vreodata trenuri care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la Valcele la Ramnicu Valcea in intregime.
P.S. Ii multumesc lui Dr.2005 pt permisiunea de a folosi poza si apropopo si de restul pozelor de pe site-ul lui : foarte reusite , Felicitari !!