La data de 22-04-2011 am executat un turneu pe linia Lugoj ââŹâ Ilia. L-am planuit inca din iarna cind am fost la Brad la mocanita, de citeva ori m-am trezit sa prind trenul, dar de fiecare data am renuntat, ba era frig, ba eram obosit etc etc.
Vineri insa am reusit sa plec. Ajuns in Gara de Nord m-am dus sa imi iau bilet la IC 592, timp in care casiera ma indruma sa merg cu A 1624. Intr-un final am reusit sa ii explic faptul ca eu vreau sa merg cu IC si apoi cu P 2184 si mai mult de atit am reusit sa o fac sa-mi de-a bilet cum am vrut eu nu ea.
IC prezinta o compunere de vagoane albastre nu le stiu seria, dar clasa I e cu scaune rosii a II a cu verzi, mai e si unu cu salon si compartimente si un bord restaurant. Clasa a II ââŹâa plina ochi, intilnesc niste prieteni, mergeau la Baile Herculane de Pasti si, firesc, incep si eu precum casiera: ,,de ce nu ati mers cu acceleratul in fata cu o ora?ââŹÂ ,,pai cine sa se trezeasca pentru ora 05.00?ââŹÂ
Ahaaaa, asadar acceleratul e mai devreme si IC mai tirziu sa prinda intirziatii, ca are aceleasi opriri.
Sosirea in Lugoj, o suma de lacatusi pierde vara pe acolo, ies in fata garii
( cum e cu fata garii, practic unde e fata garii, spre trenuri sau spre oras????)
Asadar in partea spre oras a garii un parc cu un monument al soldatilor sovietici.Nu imi dau seama daca sint ingropati acolo, apoi dau o tura prin gara, imi iau o posirca de cafea, si vad un sistem interesant de antifurt la un aparat de aer pe un vagon de lucru.
Observ la cladirea garii o scara in spirala spre un loc acum nefolosit iar in tabelele electronice pasarile si-au facut cuiburile.
In fine vine si ora plecarii, trenul compus din 2 vagoane, iar pe o linie sint abandonate multe vagoane de marfa
pentru a intra in linia 212 trenul taie parcursul liniei 900 de la Timisoara
trecem Timisul(
riul din capatul gradinii)
de la fabricile din stinga liniei apar linii industriale, insa nu stiu daca mai sint folosite, apoi trenul trece soseaua si mergind paralel cu ea spre Timisoara
opreste in Lugoj Nord, statie pentru deservirea platformei industriale (odinioara)
Comuna Costei e situata pe drumul Timisoarei, insa linia face o curba la dreapta spre dealurile Fagetului, in Costei asteptam la cruce A 1811.
Continuam drumul garile sint fie abandonate, fie locuinte fie nu mai exista.Cladirea statiei Paru cu copertina aia se aseamana cu Clopodia pe linia de Jamu Mare, lucru normal daca ne gindim ca linia a fost construita Ilia-Jamu Mare -Virset.
halta Nevrincea nu mai are nici macar placa de identificare
Urmeaza Cliciova, incep sa fie pasageri care merg spre piata la Faget. Prin tren am mai gasit aruncate bilete bianco Cliciova -Faget.
Susani Bega este sat apartinator de comuna Traian Vuia. Urmeaza halta Traian Vuia care este asezata in apropierea satului Jupani, satul Traian Vuia fiind la soseaua Lugoj - Ilia departe de calea ferata.
Deja trenul e plin, abia mai imi fac loc spre usa pentru poze, la intrarea in Manastur trecem pe sub un fel de pasarela, abia mai tirziu o sa imi dau seama ce a fost. Din cauza aglomeratiei nu mai reusesc sa pozez vagoanele abandonate in zona garii.
urmeaza statia Rachita dar din cauza aglomeratiei nu mai reusesc sa pozez bine gara. Pina in Faget sintem cu totii tintuiti asa cum ne-a prins multimea. Doar nasul mai ,,penetreaza" si stringe tainul ba chiar da si rest...
Daca pina atunci trenul pleca imediat dupa urcarea calatorilor chiar daca ar mai fi trebuit sa stationeze un minut doua, in faget chiar intirzie pina reusesc toti calatorii sa coboare.
Margina este pina la urma o localitate mai spre margina judetului, aici cindva s-a construit o fabrica de otet acum inchisa.
Practic pasarela din Mastur a fost o estacada sau un suport nu stiu cum sa ii spun coresct a semnalelor mecanice, dupa cum imi dau seama aici in Margina.
De aici deja trenul e gol, cam 6-7 calatori satele sint izolate si imbatrinite departe de tumultul oraselor.
Urmind un traseu combinat de coasta, debleuri, rambleuri pe o parte padure pe o parte tufisuri ajungem la ceea ce conform mersului de tren este Costeiu dar conform CFR este Costeiu de Sus.
Nimeni nu urca, nimeni nu coboara
Oprire la Costeiu de Sus, coboara 3 pasageri, o mama cu 2 copii care vin de la Lugoj
incerc un zoom spre linie
iar mai apoi trenul ajunge acolo
Imediat dupa iesirea din tunel oprire in statia Holdea.
Cindva IDM s-a luat de mine cind aveam aparatul la mine, asa ca oarecum de asteptat IDM il intreaba pe un pasager din tren(care era angajat al CFR) daca e voie cu pozatul. Nu, nu e voie cu pozatul. auzi domle nu e voie cu pozatul. Aud. trenul porneste si ii explic faptul ca legea nu interzice, bla bla bla
Holdea e deja in judetul Hunedoara, printre copaci vad releul Cosevita situat pe sosea care e inca in Timis, la citiva metri de el e limita cu Hunedoara.
La Dobra deja e valea Muresului, oprire pe abatuta pentru cruce cu A 1837 care la rindul lui asteapta in Holdea pe A 1624
Se vede Muresul apoi podul. la intrarea pe pod linia face un S ceea ce ma face sa cred ca podul e pe un amplasament alaturat vechiului pod, probabil ca si cladirea e de la organizarea de santier.
Linia este paralela cu M 200 o buna bucata de drum.Fac citeva poze ale statiei Ilia si apoi plec spre Arad. Am pozat pe drum, insa fiind o linie principala nu stiu daca ar trebui postate garile. ?
Am plecat spre Arad, pe drum am stat la cruce cu trenul special pentru Odorheiul Secuiesc. Marti insa, am ajuns tocmai la Odorheiul Secuiesc. o alta aventura.
Vineri insa am reusit sa plec. Ajuns in Gara de Nord m-am dus sa imi iau bilet la IC 592, timp in care casiera ma indruma sa merg cu A 1624. Intr-un final am reusit sa ii explic faptul ca eu vreau sa merg cu IC si apoi cu P 2184 si mai mult de atit am reusit sa o fac sa-mi de-a bilet cum am vrut eu nu ea.
IC prezinta o compunere de vagoane albastre nu le stiu seria, dar clasa I e cu scaune rosii a II a cu verzi, mai e si unu cu salon si compartimente si un bord restaurant. Clasa a II ââŹâa plina ochi, intilnesc niste prieteni, mergeau la Baile Herculane de Pasti si, firesc, incep si eu precum casiera: ,,de ce nu ati mers cu acceleratul in fata cu o ora?ââŹÂ ,,pai cine sa se trezeasca pentru ora 05.00?ââŹÂ
Ahaaaa, asadar acceleratul e mai devreme si IC mai tirziu sa prinda intirziatii, ca are aceleasi opriri.
Sosirea in Lugoj, o suma de lacatusi pierde vara pe acolo, ies in fata garii
( cum e cu fata garii, practic unde e fata garii, spre trenuri sau spre oras????)
Asadar in partea spre oras a garii un parc cu un monument al soldatilor sovietici.Nu imi dau seama daca sint ingropati acolo, apoi dau o tura prin gara, imi iau o posirca de cafea, si vad un sistem interesant de antifurt la un aparat de aer pe un vagon de lucru.
Observ la cladirea garii o scara in spirala spre un loc acum nefolosit iar in tabelele electronice pasarile si-au facut cuiburile.




In fine vine si ora plecarii, trenul compus din 2 vagoane, iar pe o linie sint abandonate multe vagoane de marfa



pentru a intra in linia 212 trenul taie parcursul liniei 900 de la Timisoara


trecem Timisul(


de la fabricile din stinga liniei apar linii industriale, insa nu stiu daca mai sint folosite, apoi trenul trece soseaua si mergind paralel cu ea spre Timisoara


Comuna Costei e situata pe drumul Timisoarei, insa linia face o curba la dreapta spre dealurile Fagetului, in Costei asteptam la cruce A 1811.




Continuam drumul garile sint fie abandonate, fie locuinte fie nu mai exista.Cladirea statiei Paru cu copertina aia se aseamana cu Clopodia pe linia de Jamu Mare, lucru normal daca ne gindim ca linia a fost construita Ilia-Jamu Mare -Virset.




halta Nevrincea nu mai are nici macar placa de identificare

Urmeaza Cliciova, incep sa fie pasageri care merg spre piata la Faget. Prin tren am mai gasit aruncate bilete bianco Cliciova -Faget.






Susani Bega este sat apartinator de comuna Traian Vuia. Urmeaza halta Traian Vuia care este asezata in apropierea satului Jupani, satul Traian Vuia fiind la soseaua Lugoj - Ilia departe de calea ferata.



Deja trenul e plin, abia mai imi fac loc spre usa pentru poze, la intrarea in Manastur trecem pe sub un fel de pasarela, abia mai tirziu o sa imi dau seama ce a fost. Din cauza aglomeratiei nu mai reusesc sa pozez vagoanele abandonate in zona garii.







urmeaza statia Rachita dar din cauza aglomeratiei nu mai reusesc sa pozez bine gara. Pina in Faget sintem cu totii tintuiti asa cum ne-a prins multimea. Doar nasul mai ,,penetreaza" si stringe tainul ba chiar da si rest...


Daca pina atunci trenul pleca imediat dupa urcarea calatorilor chiar daca ar mai fi trebuit sa stationeze un minut doua, in faget chiar intirzie pina reusesc toti calatorii sa coboare.
Margina este pina la urma o localitate mai spre margina judetului, aici cindva s-a construit o fabrica de otet acum inchisa.

Practic pasarela din Mastur a fost o estacada sau un suport nu stiu cum sa ii spun coresct a semnalelor mecanice, dupa cum imi dau seama aici in Margina.





De aici deja trenul e gol, cam 6-7 calatori satele sint izolate si imbatrinite departe de tumultul oraselor.





Urmind un traseu combinat de coasta, debleuri, rambleuri pe o parte padure pe o parte tufisuri ajungem la ceea ce conform mersului de tren este Costeiu dar conform CFR este Costeiu de Sus.








Nimeni nu urca, nimeni nu coboara





Oprire la Costeiu de Sus, coboara 3 pasageri, o mama cu 2 copii care vin de la Lugoj


incerc un zoom spre linie

iar mai apoi trenul ajunge acolo


Imediat dupa iesirea din tunel oprire in statia Holdea.
Cindva IDM s-a luat de mine cind aveam aparatul la mine, asa ca oarecum de asteptat IDM il intreaba pe un pasager din tren(care era angajat al CFR) daca e voie cu pozatul. Nu, nu e voie cu pozatul. auzi domle nu e voie cu pozatul. Aud. trenul porneste si ii explic faptul ca legea nu interzice, bla bla bla




Holdea e deja in judetul Hunedoara, printre copaci vad releul Cosevita situat pe sosea care e inca in Timis, la citiva metri de el e limita cu Hunedoara.










La Dobra deja e valea Muresului, oprire pe abatuta pentru cruce cu A 1837 care la rindul lui asteapta in Holdea pe A 1624




Se vede Muresul apoi podul. la intrarea pe pod linia face un S ceea ce ma face sa cred ca podul e pe un amplasament alaturat vechiului pod, probabil ca si cladirea e de la organizarea de santier.







Linia este paralela cu M 200 o buna bucata de drum.Fac citeva poze ale statiei Ilia si apoi plec spre Arad. Am pozat pe drum, insa fiind o linie principala nu stiu daca ar trebui postate garile. ?












Am plecat spre Arad, pe drum am stat la cruce cu trenul special pentru Odorheiul Secuiesc. Marti insa, am ajuns tocmai la Odorheiul Secuiesc. o alta aventura.