La data de 22-04-2011 am executat o deplasare pe aceasta ruta cu cu P 2711, de fapt m-am intors la Timisoara din turneul facut pe Ilia - Lugoj pe care deja l-am postat.
Un drum destul de lung cu personalul, nu am zabovit foarte mult in Ilia, doar cit sa vad ca s-au distrus multe cladiri.

trenul de Lugoj e garat pe o linie linga niste cantoane ca abia ai loc sa te strecori.

Dupa cum e asezata linia dubla, as putea spune ca firul pe care eram e adaugat la dublare, apoi linia spre Lugoj ne paraseste.

Inainte de Gurasada o linie desfiintata, care ajunge la niste cladiri abandonate, un semnal de manevra interesant, il vad in ultima clipa, nici cu catarg normal, nici pitic.

Am remarcat ca foarte multe cladiri originale au fost inlocuite cu cladiri noi probabil la electrificare, BLA si dublare, sau cum scria cineva :twisted: ,,au trecut printr-un lung proces de modernizare"
Alt lucru remarcat a fost ca desi au IDM statiile au deja tabla cu halta, probabil premergator refactiei coridorului IV cind IDM va disparea. De asemenea multe linii abatute nu mai sint folosite.

In multe portiuni linia este paralela cu soseaua.

Vechiul clopot al ,,garei"

si la fel ca la Dobra pe cealalta linie, Muresul


Foarte greu reusesc sa prind cladirea statiei Zam

O halta transformata in locuinta

si o statie cu multe linii nefolosite

Ajungem la Savirsin, unde un personal astepta ora plecarii. Aici intru in vorba cu IDM despre locul unde ar fi posibila intilnirea cu trenul unguresc pentru Odorheiul Secuiesc. Foarte pe scurt schimb citeva impresii si despre pozat. Nu are nimic impotriva spre deosebire de altii de pe la CFR.
Cum ar spune Victor a' lui Balosu ,, asta devine dupa facultati" asta cu pozatu'
Observ in Savirsin ca si la WC au fost atenti la detalii.Hm...

Ce e prost la liniile duble? trebuie sa pozezi oarecum pe ambele parti in unele locuri, asa am ratat cladirea haltei Varadia, care in mod surprinzator pentru mine, e asemanatoare cu cladirile de pe linia Brad.

Acuma intreb: nu era mai bine pentru CFR daca vindea sau dadea catre primarii anumite cladiri?
Uite ce a ajuns aceasta cladire desi este in sat
si partea opusa

Muresul mai apare linga linie

Statia Batuta are si ea tabla cu halta dar e mai deosebita, zic eu, are format standard MAV dar este cu scari de acces, aici in zona nu stiua alta in acest fel si e situata departe de linii. Aici lasam sa treaca R 372 pentru Budapesta garind in abatere la stinga taind astfel si parcursul firului din stinga. Interesant nu ? cita vreme e linie dubla sa stationam.
Alata chestie interesant pe linia asta mi s-a parut multimea de cantoane sau cladiri care au apartinut caii ferate cindva, fie abandonate fie locuinte. foarte multe nu imi dau seama pentru ce au fost construite in incinta statiei, cind pe alte linii sint insirate sau au fost insirate pe parcurs.
In anumite gari le-am pozat, o sa apara in reportaj.

Ce spuneam de haltele din linia dubla? daca nu esti atent pozezi doar o tabla

Statia Birzava ne poate induce in eroare ca ar fi prin judetul Caras Severin, precum intr-o monografie. Halta Nadas e o oprire intr-o parcare

Apoi oprim la semnalul de intrare in Conop

partea proasta e ca stam acolo pina la ora la care trebuia sa fim in Radna.
Acuma ce putem spune cita vreme am lasat sa treaca trenul unguresc spre Odorheiul Secuiesc. Interesant, un conductor imi spune ca a intrebat ce si cum si cica trebuie sa il lasam ca sint defecte macazele si nu poate trece decit asa. Ahaaaaa, doar ca macazele de tren nu se schimba precum cele de tramvai asa ca explicatia nu tine.
In fine trece si ungurul cu vagoane scrise Sophianae, Eger, Tokay si intram in Conop

Cred ca asta ar fi cauza asteptarii trenului unguresc, nu l-au bagat pe linia asta

In Milova intilnim un marfar OBB cu vagoanele alea Innofreight si tot in Milova vad o cladire veche a carei prispa e folosita pe post de copertina pentru masina.

Din puternica cetate a Soimosului nu mai e decit amintirea, dar probabil cei cu masina pe prispa casei nu stiu altceva despre cetate decit ca e un loc cuuul de dus gagicile.

In fine Radna ca parte a Lipovei e cunoscuta prin biserica de aici mai degraba decit prin importanta Lipovei ca oras in Imperiu sau ca vama asa cum o surprinde Slavici, vama a carei cladiri de la podul de fier inca mai exista fiind un birt dezafectat.
Pe malul drept veneu la tirg muresenii de la Savirsin si podgorenii pina la Cuvin, iar pe cel sting veneau banatenii pina de pe la Faget si Capilnas.
Mara facea 2 ceasuri pina la Arad, noi am evoluat facem 57 de minute, trenul incepe sa se umple cu calatori care vin spre Arad.
In gara mai prind turnul si remiza acum abandonate si linia spre Timisoara pe care am descris-o alta data. Mai erau si LVT urile de Timisoara dar nu m-au interesat.

Dupa Radna urmeaza Paulisul, gara Paulis e plina de cantoane, iar mai apoi din halta se poate ajunge la monumentul de la Paulis, care acum si-a pierdut din importanta si probabil din semnificatie. Eee pe vremuri in clasa a II-a era un ritual sa te faca pionier la Paulis. Monumentl e departe de linie si nu l-am putut apropia nici cu zoom

Radna si Paulisul au avut cindva si linia electrica a podgorenilor, acum doar la Ghioroc mai exista. In Ghioroc o prima surpriza, cantoanele sint din caramida aparenta.

Ba chiar si turnul de apa (oare nu putea fi folosit la o retea comunala de apa si sa nu se distruga?)

o parte din gara veche e birt local magazia e abandonata

dar o parte a magaziei e tot din caramida aparenta

Urmeaza Cicir, situata in cimp si care odata cu coridorul IV se desfiinteaza, parca asa am citi in solicitarea pentru acordul de mediu.

Dupa Cicir apare fostul Combinat Chimic Arad. Pe liniile lui plin de vagoane de marfa iar intr-un capat un fel de statie pentru cisterne.
la Glogovat nu mai e activitate intensa, macaraua pentru transconteinere someaza, practic pe drum am intilnit un marfar tras de o locomotiva delfin, un GFR si marfarul OBB. Nu mai stiu unde dar cred ca in urma ungurului a fost si Regiotransul.

Dupa Glogovat apare intre calatorii instinctul ala al prostiei: sa ne tragem catre usa" adica ei coboara la Arad dar stau in picioare in fata usii. Acest fapt ma impiedica sa mai ajung sa pozez in depoul Arad, pentru ca nici altii nu ma lasa sa deschid geamul: e corent. Asa ca prin geamul inchis pozez in depou in stationare, despre locomotive nu poate fi vorba.

Sosirea in Arad. Nimic de pozat si nici nu pierd timpul. Merg in zona ,,garei" la un magazin universal in prezent zis mol. Pierd vremea pe acolo la o cafea, vad Banca Comerciala Feroviara pozez o cladire cred ca Astra Vagoane si ma intorc in gara. Drumul spre Timisoara urmeaza.

Un drum destul de lung cu personalul, nu am zabovit foarte mult in Ilia, doar cit sa vad ca s-au distrus multe cladiri.


trenul de Lugoj e garat pe o linie linga niste cantoane ca abia ai loc sa te strecori.




Dupa cum e asezata linia dubla, as putea spune ca firul pe care eram e adaugat la dublare, apoi linia spre Lugoj ne paraseste.



Inainte de Gurasada o linie desfiintata, care ajunge la niste cladiri abandonate, un semnal de manevra interesant, il vad in ultima clipa, nici cu catarg normal, nici pitic.







Am remarcat ca foarte multe cladiri originale au fost inlocuite cu cladiri noi probabil la electrificare, BLA si dublare, sau cum scria cineva :twisted: ,,au trecut printr-un lung proces de modernizare"
Alt lucru remarcat a fost ca desi au IDM statiile au deja tabla cu halta, probabil premergator refactiei coridorului IV cind IDM va disparea. De asemenea multe linii abatute nu mai sint folosite.






In multe portiuni linia este paralela cu soseaua.

Vechiul clopot al ,,garei"



si la fel ca la Dobra pe cealalta linie, Muresul





Foarte greu reusesc sa prind cladirea statiei Zam



O halta transformata in locuinta


si o statie cu multe linii nefolosite








Ajungem la Savirsin, unde un personal astepta ora plecarii. Aici intru in vorba cu IDM despre locul unde ar fi posibila intilnirea cu trenul unguresc pentru Odorheiul Secuiesc. Foarte pe scurt schimb citeva impresii si despre pozat. Nu are nimic impotriva spre deosebire de altii de pe la CFR.
Cum ar spune Victor a' lui Balosu ,, asta devine dupa facultati" asta cu pozatu'
Observ in Savirsin ca si la WC au fost atenti la detalii.Hm...




Ce e prost la liniile duble? trebuie sa pozezi oarecum pe ambele parti in unele locuri, asa am ratat cladirea haltei Varadia, care in mod surprinzator pentru mine, e asemanatoare cu cladirile de pe linia Brad.




Acuma intreb: nu era mai bine pentru CFR daca vindea sau dadea catre primarii anumite cladiri?
Uite ce a ajuns aceasta cladire desi este in sat


Muresul mai apare linga linie




Statia Batuta are si ea tabla cu halta dar e mai deosebita, zic eu, are format standard MAV dar este cu scari de acces, aici in zona nu stiua alta in acest fel si e situata departe de linii. Aici lasam sa treaca R 372 pentru Budapesta garind in abatere la stinga taind astfel si parcursul firului din stinga. Interesant nu ? cita vreme e linie dubla sa stationam.
Alata chestie interesant pe linia asta mi s-a parut multimea de cantoane sau cladiri care au apartinut caii ferate cindva, fie abandonate fie locuinte. foarte multe nu imi dau seama pentru ce au fost construite in incinta statiei, cind pe alte linii sint insirate sau au fost insirate pe parcurs.
In anumite gari le-am pozat, o sa apara in reportaj.






Ce spuneam de haltele din linia dubla? daca nu esti atent pozezi doar o tabla


Statia Birzava ne poate induce in eroare ca ar fi prin judetul Caras Severin, precum intr-o monografie. Halta Nadas e o oprire intr-o parcare


Apoi oprim la semnalul de intrare in Conop



partea proasta e ca stam acolo pina la ora la care trebuia sa fim in Radna.
Acuma ce putem spune cita vreme am lasat sa treaca trenul unguresc spre Odorheiul Secuiesc. Interesant, un conductor imi spune ca a intrebat ce si cum si cica trebuie sa il lasam ca sint defecte macazele si nu poate trece decit asa. Ahaaaaa, doar ca macazele de tren nu se schimba precum cele de tramvai asa ca explicatia nu tine.
In fine trece si ungurul cu vagoane scrise Sophianae, Eger, Tokay si intram in Conop



Cred ca asta ar fi cauza asteptarii trenului unguresc, nu l-au bagat pe linia asta

In Milova intilnim un marfar OBB cu vagoanele alea Innofreight si tot in Milova vad o cladire veche a carei prispa e folosita pe post de copertina pentru masina.



Din puternica cetate a Soimosului nu mai e decit amintirea, dar probabil cei cu masina pe prispa casei nu stiu altceva despre cetate decit ca e un loc cuuul de dus gagicile.


In fine Radna ca parte a Lipovei e cunoscuta prin biserica de aici mai degraba decit prin importanta Lipovei ca oras in Imperiu sau ca vama asa cum o surprinde Slavici, vama a carei cladiri de la podul de fier inca mai exista fiind un birt dezafectat.
Pe malul drept veneu la tirg muresenii de la Savirsin si podgorenii pina la Cuvin, iar pe cel sting veneau banatenii pina de pe la Faget si Capilnas.
Mara facea 2 ceasuri pina la Arad, noi am evoluat facem 57 de minute, trenul incepe sa se umple cu calatori care vin spre Arad.
In gara mai prind turnul si remiza acum abandonate si linia spre Timisoara pe care am descris-o alta data. Mai erau si LVT urile de Timisoara dar nu m-au interesat.







Dupa Radna urmeaza Paulisul, gara Paulis e plina de cantoane, iar mai apoi din halta se poate ajunge la monumentul de la Paulis, care acum si-a pierdut din importanta si probabil din semnificatie. Eee pe vremuri in clasa a II-a era un ritual sa te faca pionier la Paulis. Monumentl e departe de linie si nu l-am putut apropia nici cu zoom







Radna si Paulisul au avut cindva si linia electrica a podgorenilor, acum doar la Ghioroc mai exista. In Ghioroc o prima surpriza, cantoanele sint din caramida aparenta.


Ba chiar si turnul de apa (oare nu putea fi folosit la o retea comunala de apa si sa nu se distruga?)



o parte din gara veche e birt local magazia e abandonata


dar o parte a magaziei e tot din caramida aparenta

Urmeaza Cicir, situata in cimp si care odata cu coridorul IV se desfiinteaza, parca asa am citi in solicitarea pentru acordul de mediu.


Dupa Cicir apare fostul Combinat Chimic Arad. Pe liniile lui plin de vagoane de marfa iar intr-un capat un fel de statie pentru cisterne.



la Glogovat nu mai e activitate intensa, macaraua pentru transconteinere someaza, practic pe drum am intilnit un marfar tras de o locomotiva delfin, un GFR si marfarul OBB. Nu mai stiu unde dar cred ca in urma ungurului a fost si Regiotransul.




Dupa Glogovat apare intre calatorii instinctul ala al prostiei: sa ne tragem catre usa" adica ei coboara la Arad dar stau in picioare in fata usii. Acest fapt ma impiedica sa mai ajung sa pozez in depoul Arad, pentru ca nici altii nu ma lasa sa deschid geamul: e corent. Asa ca prin geamul inchis pozez in depou in stationare, despre locomotive nu poate fi vorba.



Sosirea in Arad. Nimic de pozat si nici nu pierd timpul. Merg in zona ,,garei" la un magazin universal in prezent zis mol. Pierd vremea pe acolo la o cafea, vad Banca Comerciala Feroviara pozez o cladire cred ca Astra Vagoane si ma intorc in gara. Drumul spre Timisoara urmeaza.
