Lenz 12200 LK200

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.350
86
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dragi colegi, daca are cineva un modul pentru bucla de intoarcere Lenz 12200 LK200, am rugamintea sa imi faca 2 poze fata/verso ale circuitului imprimat. Multumesc mult!

PS. (pentru admini) Cred ca ar fi utila o rubrica de Solicitari, prin care cei interesati sa se poata adresa comunitatii pentru poze de detaliu, schite, diagrame, carti tehnice, manuale de utilizare, si in general astfel de "nimicuri" greu de gasit pe net, dar extrem de importante pentru fiecare dintre noi.
 
  • Like
Reacții: mpursu și AdyAero

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.350
86
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc frumos pentru poze, raman dator!

Daca poti sa adaugi cateva comentarii relativ la functionare cu plusuri si minusuri; pe un forum german se plangeau oarecum de viteza mica de comutare care (ocazional) determina centrala sa intre "in scurt".
 
  • Like
Reacții: mpursu

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
Am uitat sa pun linkul cu comutarea, in caz ca nu merge cel din postare:

[img=https://youtu.be/G4Hqc-pOg-k]View: https://youtu.be/G4Hqc-pOg-k[/img]
 
  • Like
Reacții: dac și mpursu

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.350
86
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Modulul Lenz LK200 foloseste un principiu diferit de detectie a nepotrivirii dintre polaritatea buclei si cea a circuitului principal. Majoritatea modulelor comerciale detecteaza supracurentul care apare la intrarea / iesirea din bucla (la un prag inferior fata de centrala digitala, pentru a comuta polaritatea inainte ca centrala "sa intre in scurt"). Alte module detecteaza scaderea tensiunii efective DCC la sine aparuta in urma scurt-circuitului produs.

Lenz LK200 foloseste principiul curentilor reziduali: in mod normal, curentii din cele 2 fire de alimentare ale modulului sunt identici, indiferent de nivelul consumului din bucla. Cand o osie traverseaza izolarea dintre bucla si circuitul principal, in mod cert una dintre roti va produce scurtul inaintea celeilalte. Astfel apare un dezechilibru intre curentii celor 2 fire de alimentare; cand diferenta depaseste pragul de 0,1 A este declansata comutarea. In teorie, principiul este interesant si promite sa fie eficient actionand cand curentul de scurt este inca mic. Premisa este ca, oricat de aliniate ar fi izolarile dintre sine, ele sunt totusi (sub)milimetric decalate si astfel unul dintre scurturi va avea loc inaintea celuilalt.

Si totusi, modelistii germani comenteaza ca la viteze mai mari de intrare in bucla acest decalaj milimetric este insuficient si, cateodata cresterea curentului in ambele brate este (cvasi) identica (diferenta sub 100mA), astfel incat nu este detectata de modulul LK200, centrala digitala intrand in scurt. De aceea, colegii americani recomanda decalarea cu 6 - 20 mm a izolarilor celor 2 sine la ambele capete ale buclei. Am gasit chiar si ideea folosirii unui segment de sina izolat pe stanga la un capat si pe dreapta la celalalt (deci o decalare de lungimea segmentului).

@cheluIS cand si daca ai timp & chef, fa te rog si niste teste de parcurgere a buclei cu viteza cat mai mare (100 - 150 km/H0).
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu