In discutiile de pe forumuri, cand era vorba de mult asteptata locomotiva diesel romaneasca DA 060 CFR ( produsa de TILLIG ), se pomenea la un moment dat de un "bombardament de email-uri asupra celor de la Tillig". Fiindca nu doresc sa le scriu celor de la Tillig pt un subiect care poate sa fi fost deja abordat de altii si sa-si fi primit un raspuns, ma adresez in acest topic celor care sunt in legatura cu cei de la Tillig si poate vor fi auzit candva de subiectul care ma intereseaza.
In anii '80, '90 sau chiar in anii 2000, "predecesorii" lui Tillig adica Schicht si Sachsenmodelle au lansat o serie de modele de vagoane de dormit si de vagoane restaurant din fostul est comunist , pe scara H0. Aceste vagoane erau o reproducere pe H0 a vagoanelor de dormit si a vagoanelor restaurant produse in fosta RDG (DDR) de Bautzen si livrate catre retelele de cai ferate din fostul est comunist : DR, CSD, PKP,. Modelele pe H0 de vagoane de dormit si de vagoane restaurant ale celor de la Schicht si Sachsenmodelle erau toate la scara de 1:100 (adica 250 mm) si au fost realizate numai in inscriptionari DR, CSD, PKP nu si CFR.
Vagoane de dormit:
Vagoane restaurant:
Totusi, respectivele modele de vagoane de dormit DR, CSD, PKP, desi nu sunt 100% identice cu ceea ce ar fi un vagon de dormit romanesc ( seriile 70-50 si 60-41) sunt relativ usor de CFR-izat . Singura problema este faptul ca aceste vagoane sunt scara 1:100 deloc agreata de majoritatea zdrobitoare a trenulistilor.
Intrebarea mea este: are cumva Tillig in plan sa produca din nou aceste vagoane dar la scara de 1:87 (adica 282 mm)?
Daca s-ar ajunge la situatia ca Tillig sa produca vagoanele de dormit in discutie si in inscriptionare CFR ar fi excelent. Daca ele ar fi produse macar in inscriptionarile DR, CSD, PKP tot ar fi o situatie folositoare si modelistilor romani, macar acelora care accepta modelele CFR-izate. Din modelele DR, CSD, PKP s-ar putea obtine usor modelele romanesti corespondente ( echivalentele pe H0 ale vagoanelor de dormit ale CFR seriile 60-41 si 70-50 )
60-41
70-50
Am vazut ca Tillig va produce cateva vagoane de clasa ale MAV la scara de 1:87 (adica 282 mm), vagoane care mai fusesera produse de Schicht in anii '80 la scara de 1:100 (adica 250 mm).
Schicht
Tillig
In anii '80, '90 sau chiar in anii 2000, "predecesorii" lui Tillig adica Schicht si Sachsenmodelle au lansat o serie de modele de vagoane de dormit si de vagoane restaurant din fostul est comunist , pe scara H0. Aceste vagoane erau o reproducere pe H0 a vagoanelor de dormit si a vagoanelor restaurant produse in fosta RDG (DDR) de Bautzen si livrate catre retelele de cai ferate din fostul est comunist : DR, CSD, PKP,. Modelele pe H0 de vagoane de dormit si de vagoane restaurant ale celor de la Schicht si Sachsenmodelle erau toate la scara de 1:100 (adica 250 mm) si au fost realizate numai in inscriptionari DR, CSD, PKP nu si CFR.
Vagoane de dormit:
Vagoane restaurant:
Totusi, respectivele modele de vagoane de dormit DR, CSD, PKP, desi nu sunt 100% identice cu ceea ce ar fi un vagon de dormit romanesc ( seriile 70-50 si 60-41) sunt relativ usor de CFR-izat . Singura problema este faptul ca aceste vagoane sunt scara 1:100 deloc agreata de majoritatea zdrobitoare a trenulistilor.
Intrebarea mea este: are cumva Tillig in plan sa produca din nou aceste vagoane dar la scara de 1:87 (adica 282 mm)?
Daca s-ar ajunge la situatia ca Tillig sa produca vagoanele de dormit in discutie si in inscriptionare CFR ar fi excelent. Daca ele ar fi produse macar in inscriptionarile DR, CSD, PKP tot ar fi o situatie folositoare si modelistilor romani, macar acelora care accepta modelele CFR-izate. Din modelele DR, CSD, PKP s-ar putea obtine usor modelele romanesti corespondente ( echivalentele pe H0 ale vagoanelor de dormit ale CFR seriile 60-41 si 70-50 )
60-41
70-50
Am vazut ca Tillig va produce cateva vagoane de clasa ale MAV la scara de 1:87 (adica 282 mm), vagoane care mai fusesera produse de Schicht in anii '80 la scara de 1:100 (adica 250 mm).
Schicht
Tillig