Dupa ce am vazut realizarea de exceptie a lui Alin am hotarit si eu sa realizez acest model. Am folosit aceleasi planuri ale lui Dorel (@LDH) caruia ii multumesc pentru planurile realizate (poate si pentru altele pe care le va realiza) si am inceput treaba. Ca materiale am folosit alama de 0.5 mm, ace cu gamalie (bolduri), sirma de cupru de diferite diametre, aliaj de lipt (fludor). Dupa finalizare am aplicat un strat de chit (spray) si apoi vopsirea cu aerograful cu vopsea acrilica semilucioasa de la Agama.
Ca scule am folosit scule obisnuite ce se gasesc la fiecare modelist: traforaj, pile de diferite marimi si forme, minibormasina, burghie de diferite diametre, ciocan de lipit, etc.
Pentru ca am vorbit destul acum citeva poze din timpul realizarii modelului.
Radiatorul si capota motorului:

Piesele componente ale cabinei

Elementele cabinei montate

Sasiul montat

O mentiune de facut. In fotografiile de mai sus am folosit pentru longeroanele locomotivei aceiasi tabla de alama. Ulterior am inlocuit longeroanele de alama cu unele confectionate din sticlotextolit simplu placat (folosit pentru circuite imprimate) pentru a realiza fixarea lamelelor colectoare ce curent fara a face tot felul de artificii pentru realizarea izolatiei fata de sasiu.
O prima montare de proba si pentru citeva poze.

In paralel am realizat si citeva accesorii: sacra de acces la cabina, treapta manevrantului, farurile din fata.

Poze cu motorul si angrenajul demultiplicator.

Locomotiva montata la final.

Locomotiva vopsita.

Citeva cuvinte despre ceeace nu se vede. Farurile sunt functionale functie de directia de mers. La locomotiva nu am montat cupla cel putin deocamdata deoarece acest exemplar probabil ca va ramina asa cum este in prezent.
Mos Craciun ar fi trebuit sa imi aduca din tarile din nord niste folie pentru realizarea de decaluri cu inscriptiile de pe locomotiva. Dar renul Rudolph l-a dus pe Mos la un magazin care era inchis asa ca .......
Nu am realizat jaluzelele de la usile de acces la motor, minerele de deschidere ale acestora si minerele de la usile cabinei.
Cam aceasta a fost incercarea mea de a realiza un LDM12
Pentru a fi finalizata trebuie sa mai montez instalatia si furtunele de aer.
, geamurile si minerele de la trapa motorului
Ca scule am folosit scule obisnuite ce se gasesc la fiecare modelist: traforaj, pile de diferite marimi si forme, minibormasina, burghie de diferite diametre, ciocan de lipit, etc.
Pentru ca am vorbit destul acum citeva poze din timpul realizarii modelului.
Radiatorul si capota motorului:




Piesele componente ale cabinei




Elementele cabinei montate




Sasiul montat




O mentiune de facut. In fotografiile de mai sus am folosit pentru longeroanele locomotivei aceiasi tabla de alama. Ulterior am inlocuit longeroanele de alama cu unele confectionate din sticlotextolit simplu placat (folosit pentru circuite imprimate) pentru a realiza fixarea lamelelor colectoare ce curent fara a face tot felul de artificii pentru realizarea izolatiei fata de sasiu.
O prima montare de proba si pentru citeva poze.




In paralel am realizat si citeva accesorii: sacra de acces la cabina, treapta manevrantului, farurile din fata.




Poze cu motorul si angrenajul demultiplicator.




Locomotiva montata la final.




Locomotiva vopsita.










Citeva cuvinte despre ceeace nu se vede. Farurile sunt functionale functie de directia de mers. La locomotiva nu am montat cupla cel putin deocamdata deoarece acest exemplar probabil ca va ramina asa cum este in prezent.
Mos Craciun ar fi trebuit sa imi aduca din tarile din nord niste folie pentru realizarea de decaluri cu inscriptiile de pe locomotiva. Dar renul Rudolph l-a dus pe Mos la un magazin care era inchis asa ca .......
Nu am realizat jaluzelele de la usile de acces la motor, minerele de deschidere ale acestora si minerele de la usile cabinei.
Cam aceasta a fost incercarea mea de a realiza un LDM12
Pentru a fi finalizata trebuie sa mai montez instalatia si furtunele de aer.
, geamurile si minerele de la trapa motorului