LDH 70-747

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
1
Braila
LOCATION
Braila
Astazi le-am facut o vizita fostilor mei colegi de servici din portul Braila si am constatat cu surprindere,neplacuta ce-i drept,ca ultima locomotiva a portului a fost trasa pe linia de ''adio'',linie unde au mai fost trase cand lucram alte doua locomotive,foste active ale portului,cand pe liniile lui erau zeci de vagoane cu marfa si circulau ca intr-un furnicar,incet,incet le-au tras pe acea linie si le-au casat,un LDH 125 si un LDM 95 Malaxa,asa ca se pare ca le va calca pe urme si aceasta ultima locomotiva,pacat,la noi ce nu mai este folositor se trimite in cuptoarele de topit de prin Turcia,aia platesc mai bine fierul vechi.
 
"O Tempora" sau...."Qvo Vadis"......exclamaţie şi întrebare ce-ţi vine în gând......, când, stând la "ră’scruce de vânturi" ai unele probleme de interpretare şi viziune asupra realită’ţii ce te tă’vă’leşte fă’r㒠drept de apel şi din vârtejul că’reia cauţi un punct de reper...... Trecut...Prezent....Dar viitorul ???
"Pantiru"...generic vorbind.....suntem legaţi, de multe ori inconştient, de ceea ce am tră’it/avut/perceput/simţit/pipă’it/admirat/privit etc, pân㒠la mometul actual....lucruri care au intrat în "eu"-l nostru şi care au fost/sunt contemporane cu viaţa noastră’! E normal, ca atunci când ceva din "contemporanul tă’u" iese, tras pe dreapta, s㒠simţi lipsa, s㒠simţi golul....ca apoi să’-ţi pui întrebă’ri......aşa cum spui chiar tu : constatat cu surprindere, neplă’cut㒠ce-i drept, c㒠ultima.....Daa aşa dispar componente ale universului nostru, cu care am tră’it...pentru noi, un gol şi de ce nu tristeţe....pentru alţii nişte vechituri/fier vechi/bani.....
Sesizezi, mai mult ca oricând, trecerea timpului.......
 
Ce se intampla dimitrov,cand stii ca ai muncit din greu la un lucru,parca este si mai grava situatia,i-am reparat cutia de viteze,am facut cursuri la Hidromecanica-Brasov,i-am reparat motorul si chiar i-am schimbat motorul cu unul nou,ca apoi dobitocul care o deservea,o musca betiva,sa uite apa in instalatie pe timp de iarna la -20 de grade si a trebuit sa-i refacem partial radiatoarele,parca ti se rupe sufletul cand o vezi ca isi asteapta umila sfarsitul.
 
Poate ca este defecta si repararea ei nu se mai justifica d.p.d.v. economic sau, pur si simplu, exploatarea ei nu mai este economica.

Ca orice alta societate comerciala, ma gandesc ca si Portul Braila este dirijat de profit si daca calculele lor arata ca este mai ieftin sa vanda locomotiva ca fier vechi decat sa o mentina in exploatare atunci ii inteleg pe deplin.

Ca mai exista si alternativa vanzarii pentru prezervare este cu totul alta poveste. Sunt convins ca Portului Braila ii este indiferent, atata vreme cat primeste suma corecta, daca locomotiva ajunge sa fie prezervata de catre o asociatie de entuziasti feroviari sau topita de catre o companie turceasca. Totul se rezuma la bani si asta nu este valabil numai in Romania.
 
Da Valentin, totul se rezum㒠la bani, peste tot....şi nu facem nici noi excepţie ; c㒠ră’mâne ceva suflet investit, în urmă’, asta .....nu mai intereseaz㒠pe nimeni! "în urma ta nisip....ră’mâne şirul paşilor....ce se pierd în infinit....acolo unde ochii dor" ( text dintr-o melodie a formaţiei FFN, la mod㒠prin 75-80).....aduce bine cu situaţia de mai sus !
 
Adevar ai grait Vali,portul Braila ca si oricare firma privata nu intereseaza decat profitul,in urma cu ceva ani au ridicat pe mal vasul cu zbaturi Decebal,au incercat ei sa-l refaca cumparand masina din Germania si toate acele piese ce compun zbaturile,l-au tinut pe cala in santierul naval pret de doi ani,ca apoi sa-l vanda unui turc pe bani grei si ala sa-l puna in functiune la el acolo,oare daca il puneau in functiune la noi pe Dunare sau chiar si la mare nu le iesea profit?
Sunt destui turisti si nostalgici ca si cei care vor sa se plimbe cu mocanita care ar fi vrut sa faca o croaziera cu un astfel de vapor.
In privinta acelei locomotive,sigur va ajunge sub aparatul oxi-acetilenic,mecanicii care o deserveau au fost dati afara,iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.
Nu spun cate accidente fara victime cei drept,doar sifonari de cabine sau remorci de autotrenuri au fost in port la o astfel de manevra cu Komatsu,neavand un manevrant,impingeau vagoanele cum stiau ei mai bine,mai tragic este noaptea.
Singurul loc unde nu se baga ei este pe linia unde se descarca uleiurile de rapita si floarea soarelui in containerele de depozitare,linia iese in afara incintei portului si nu au voie ei sa le manevreze.
Sorin
 
iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.

.....citind cele scrise de tine "Pantiru", nu pot s㒠m㒠stă’pânesc în a da o replică’, în concordanţ㒠cu cele enumerate mai sus.......
Dac㒠dup㒠"revoluţie" am început a mirosi libertaea, asta s-a tradus şi-n câmpiile muncii......mai ales în ultimii 10-15 ani (pentru c㒠mai înainte se mai ţinea cont de "profesionalismul" în "meseria respectivă’"şi mai ales de "specializarea profesional-tehnologică’"....Pentru exemplu, într-o secţie de presaj, aveai operatorul ce lucra la pres㒠(omul avea ca sarcin㒠s㒠alimenteze presa şi s㒠lucreze/apese butonul de comand㒠al ei)....din când în când avea un reper/calibru pentru a verifica "stas"-ul piesei.... înafara acestui operator, pe linia de presaj al exemplului meu mai exista un reglor (care avea o şcoal㒠profesională’, la bază’) şi care demonta/monta matriţa de pe/pe presă’, fă’cându-i şi reglajele conforme "planului de operaţii", când dup㒠primele 10-15 piese "bă’tute" dă’dea OK-ul începerii seriei de presare......... Mai apoi exista CTC-istul, care venea "din când în când" şi lua "prin sondaj" piese pentru mă’surare...
Eiii...în ultimi ani (pentru c㒠este şi coad㒠la poart㒠pentru angajă’ri) situaţia s-a schimbat.....în ră’u..... te angajeaz㒠ca "operator la presă’".... din prima zi te d㒠pe mâna unui "veteran" şi constaţi că’.....montezi/demontezi matriţa pentru fiecare reper......faci reglajele presei, conform manualului (şi aici trebuie s㒠te dai de ceasul morţii ca s㒠înţelegi comenzile pe display)....baţi primele piese pe care le iei la mă’surat (conform planului de operaţii...cu micrometrul şi calele standard), chestie pe care eşti obligat s-o faci din 2 în 2 ore (cu completarea fişei de rigoare.....şi s㒠nu mai spun c㒠timpul afectat controlului periodic, normat, la orice firmă’, e insuficient pentru a fi riguros exact)..... Alimentezi presa..... Eliberezi deşeurile....etc...etc...Åži uite aşa, la norma dat㒠(din burtă’-din birou) te trezeşti c㒠nu faci faţă’, c㒠nu faci planul şi "şeful român" se face de cacao în faţa "şefului stră’in", care , culmea, nu e aşa de "negru în cerul gurii" cum zic "ai noştrii"......Aaaaa, s㒠nu uit: toat㒠tevatura asta are un gir de "legalitate"....fiindc㒠eşti pus s㒠semnezi( asta ca s㒠crezi c㒠poţi să’-ţi pă’strezi locul de sclav) c㒠ai "învă’ţat tot ce trebuie" postului şi c㒠îţi asumi....RESPONSABILITATEA; alţii ce ar trebui s㒠fac㒠asta, durându-i în bască’....
Aşa şi la voi Pantiru..... manevre cu "Komatsu"......nu tu locomotivă’....nu tu mecanic....nu tu manevrant cu fluierul şi steguletul şi eventual staţie radio, nu tu acar.....nu tu probe de frână’....economie pe toate planurile.....Åži vorba ta, înc㒠n-a murit nimeni....deocamdată’.....fereasc㒠"Ăl de Sus"