iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.
.....citind cele scrise de tine "Pantiru", nu pot să mă stăpânesc în a da o replică, în concordanţă cu cele enumerate mai sus.......
Dacă după "revoluţie" am început a mirosi libertaea, asta s-a tradus şi-n câmpiile muncii......mai ales în ultimii 10-15 ani (pentru că mai înainte se mai ţinea cont de "profesionalismul" în "meseria respectivă"şi mai ales de "specializarea profesional-tehnologică"....Pentru exemplu, într-o secţie de presaj, aveai operatorul ce lucra la presă (omul avea ca sarcină să alimenteze presa şi să lucreze/apese butonul de comandă al ei)....din când în când avea un reper/calibru pentru a verifica "stas"-ul piesei.... înafara acestui operator, pe linia de presaj al exemplului meu mai exista un reglor (care avea o şcoală profesională, la bază) şi care demonta/monta matriţa de pe/pe presă, făcându-i şi reglajele conforme "planului de operaţii", când după primele 10-15 piese "bătute" dădea OK-ul începerii seriei de presare......... Mai apoi exista CTC-istul, care venea "din când în când" şi lua "prin sondaj" piese pentru măsurare...
Eiii...în ultimi ani (pentru că este şi coadă la poartă pentru angajări) situaţia s-a schimbat.....în rău..... te angajează ca "operator la presă".... din prima zi te dă pe mâna unui "veteran" şi constaţi că.....montezi/demontezi matriţa pentru fiecare reper......faci reglajele presei, conform manualului (şi aici trebuie să te dai de ceasul morţii ca să înţelegi comenzile pe display)....baţi primele piese pe care le iei la măsurat (conform planului de operaţii...cu micrometrul şi calele standard), chestie pe care eşti obligat s-o faci din 2 în 2 ore (cu completarea fişei de rigoare.....şi să nu mai spun că timpul afectat controlului periodic, normat, la orice firmă, e insuficient pentru a fi riguros exact)..... Alimentezi presa..... Eliberezi deşeurile....etc...etc...Ă
Ĺži uite aşa, la norma dată (din burtă-din birou) te trezeşti că nu faci faţă, că nu faci planul şi "şeful român" se face de cacao în faţa "şefului străin", care , culmea, nu e aşa de "negru în cerul gurii" cum zic "ai noştrii"......Aaaaa, să nu uit: toată tevatura asta are un gir de "legalitate"....fiindcă eşti pus să semnezi( asta ca să crezi că poţi să-ţi păstrezi locul de sclav) că ai "învăţat tot ce trebuie" postului şi că îţi asumi....RESPONSABILITATEA; alţii ce ar trebui să facă asta, durându-i în bască....
Aşa şi la voi Pantiru..... manevre cu "Komatsu"......nu tu locomotivă....nu tu mecanic....nu tu manevrant cu fluierul şi steguletul şi eventual staţie radio, nu tu acar.....nu tu probe de frână....economie pe toate planurile.....Ă
Ĺži vorba ta, încă n-a murit nimeni....deocamdată.....ferească "Ăl de Sus"