Adevar ai grait Vali,portul Braila ca si oricare firma privata nu intereseaza decat profitul,in urma cu ceva ani au ridicat pe mal vasul cu zbaturi Decebal,au incercat ei sa-l refaca cumparand masina din Germania si toate acele piese ce compun zbaturile,l-au tinut pe cala in santierul naval pret de doi ani,ca apoi sa-l vanda unui turc pe bani grei si ala sa-l puna in functiune la el acolo,oare daca il puneau in functiune la noi pe Dunare sau chiar si la mare nu le iesea profit?
Sunt destui turisti si nostalgici ca si cei care vor sa se plimbe cu mocanita care ar fi vrut sa faca o croaziera cu un astfel de vapor.
In privinta acelei locomotive,sigur va ajunge sub aparatul oxi-acetilenic,mecanicii care o deserveau au fost dati afara,iar manevrele cu vagoane se fac acum cu un utilaj terasier,mai precis cu un Komatsu,este mai economic,consum de carburant scazut fata de cat consuma acel MB600 care echipa locomotiva si mi se pare ca erau nevoiti sa plateasca la APDM sau CFR pentru ca foloseau liniile lor,asa cu Komatsu,nu platesc nimic,cand vin vagoane din gara,CFR-ul are obligatia sa le gareze pe liniile din port,de acolo le rup ei si le duc 3-4 bucati pe linia unde trebuie sa descarce marfa.
Nu spun cate accidente fara victime cei drept,doar sifonari de cabine sau remorci de autotrenuri au fost in port la o astfel de manevra cu Komatsu,neavand un manevrant,impingeau vagoanele cum stiau ei mai bine,mai tragic este noaptea.
Singurul loc unde nu se baga ei este pe linia unde se descarca uleiurile de rapita si floarea soarelui in containerele de depozitare,linia iese in afara incintei portului si nu au voie ei sa le manevreze.
Sorin