LDE de 4000 CP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.041
2.552
Iași
LOCATION
Iași
Locomotive diesel-electrice de 4000 CP
Fabricatie ELECTRO-PUTERE Craiova intre 1976-1981. Pentru Romania au fost fabricate 35 de locomotive inseriate 060 DD clasa 70 si 71 iar pentru Grecia au fost fabricate 10 locomotive.

Au fost utilizate la remorcarea trenurilor de calatori si marfa.

Cutia locomotivei este o constructie metalica sudata autoportanta in care se amplaseaza toate agregatele, dispozitivele de comanda , aparatele de control si dispozitivele de supraveghere ale locomotivei.
Cutia locomotivei este impartita in urmatoarele compartimente
- postul de conducere I
- compartimentul electric si pneumatic
- compartimentul motor diesel
- compartimentul radiator
- postul de conducere II

Locomotiva 70-0020-1 in anul 1992.

foto G. Margineanu


Cele 4 locomotive de la Brasov pozate in 2011. Intre timp 3 dintre ele au fost taiate (in 2014), a mai ramas 71-0001.
71-0001, 70-0017, 71-0024 si 70-0029

70-0017-7, 71-0024-1, 70-0029-2, 71-0001-9



70-0017-7 ( cu faruri centrale dispuse pe verticala)



71-0024-1




70-0029-2


poza din 2010



Caracteristici constructive
- doua boghiuri cu cate 3 osii motoare fiecare antrenate de motoare de tractiune
- diametrul rotilor - 1.100 mm
- lungimea peste tampoane - 19.00 mm
- distanta peste tampoane - 20.500 mm
- distanta intre pivotii boghiurilor - 12.000 mm
- greutatea in stare de serviviu - 126 t
- greutatea motorului - 19.20 t
- viteza maxima de circulatie - 140 km/h
- frana automata - tip Knorr D2
- motor diesel dupa licenta ALCO tip 16R251 FLO in 4 timpi ,supraalimentat, cei 16 cilindri in V la 45 grade
- tipul motorului adaptat pentru fabricarea la Resita
- puterea motorului la turatie nominala - 3944 CP
- motoare de tractiune tip MCT 542 x 320-6
- capacitatea rezervorului principal de motorina - 6.200 l
- instalatie pentru incalzirea trenului (varianta pentru calatori)
- priza pentru alimentare WIT
- consum specific de combustibil, in g/CP.h - 161-166
- consumul specific de ulei, in g/CP.h - 1.7


8 locomotive au intrat in parcul depoului Iasi. Prima locomotiva, DD 005 a sosit la Iasi in anul 1978 la 24 iulie. Au remorcat trenuri accelerate pe relatia Iasi - Tecuci - Focsani, sporadic pe Iasi - Suceava si apoi la remorcarea trenurilor de marfa pe relatia Adjud - Iasi Socola, Socola Pascani si Adjud.
Din primii ani de utilizare au aparut probleme la coroanele dintate de antrenare a osiilor de catre motoarele de tractiune, la turbosuflante,la regulatoarele electronice care au fost asimilate dupa cele din import si altele.
Aceste defectari duceau la stationari indelungate fara o rezolvare sigura astfel ca in anul 1980 doar lcomotiva DD 025 a facut serviciu tot anul celelalte fiind inactive in termenul de garantie al fabricantului., situatie care s-a intalnit si in anii urmatori pana in anul 1992

------------------------------------------------------------------

"Echipamnete noi pentru imbunatatirea produsului
- instalatie automata de detectare si avertizare a incendiilor tip ICPTT - din anul 1980
- frana cu disc si frana electomagnetica de cale - din anul 1985
- transmisie electrica in curent alternativ - din anul 1986"
- sursa - Tema de cercetare stiintifica 1978.
 
  • Like
Reacții: Chode și Frank_L