Lazarettzug

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

marius_m

Active Member
27 Martie 2008
55
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Garnitura spital WW2 ( lazarettzug ) de "protocol" pentru inspectiile
Crucii Rosii Internetionale (poate ar trebui putin imbatranita pentru a scapa
de acest statut ).
De vopsit in culori de camuflaj, desi poate ar arata mai spectaculos, nu cred
ca este cazul, caci nu este o garnitura care speri sa treaca neobservata
cu acea cruce pe fond alb.
Scara N












 
Smecheria de care s-au folosit fortele combatante in WW2 a fost faptul ca doua din trei garnituri transportau de fapt soldati, armament, tehnica de lupta sub crucea rosie.
E.
 
Era razboi, iar "in razboi si in dragoste totul este posibil" .

In timp de pace nu ai nevoie de adversari pentru a-ti fi distruse
resursele medicale, astazi
ALIATII LA GUVERNARE -> BOLNAVII LA EXTERMINARE
 
Totusi ai uitat sa ne spui cine e producatorul ... ;-)
As vrea sa stiu, daca exista asa o garnitura si la H0 !!!??
 
Sunt vagoane Piko bricolate.
M-am prins pana la urma ca sunt vagoane bricolate.
Excelenta initiativa. Ai avut ceva documentatie, poze de epoca dupa care ai lucrat ?!
Da exista si varianta H0
Ma refeream daca exista asa ceva la H0 gata facut de un producator industrial. In genul cum au Liliput seria de vagoane camuflate din WW2.
http://www.liliput.de/index.php?option=com_artikel&link=99&hk=1&uk=5&a_id=746&link1=1&limit1=0&seite_a=0
 
" Ma refeream daca exista asa ceva la H0 gata facut de un producator industrial. In genul cum au Liliput seria de vagoane camuflate din WW2.
http://www.liliput.de/index.php?option=com_artikel&link=99&hk=1&uk=5&a_id=746&link1=1&limit1=0&seite_a=0[/quote] "

Am ceva conversii de vagoane civile in modele militare, fiind vopsite in culori de camuflaj.





Dar intre timp vizionand multe fotografii de epoca am remarcat, sau
mai corect spus nu am remarcat garnituri de trenuri de marfa sau
transporturi militare in general care sa fie vopsite in culori de camuflaj,
exceptia facand-o trenurile blindate de artilerie mobila.



 
marius_m a spus:
"
Dar intre timp vizionand multe fotografii de epoca am remarcat, sau
mai corect spus nu am remarcat garnituri de trenuri de marfa sau
transporturi militare in general care sa fie vopsite in culori de camuflaj,
exceptia facand-o trenurile blindate de artilerie mobila.

Pai este normal sa nu fi vazut garnituri militare ce transporta trupe sau tehnica in culori de camuflaj.
Vagoanele erau cele folosite curent pe liniile CF si "imprumutate" pentru transport.
Pentru camuflajul platformelor incarcate cu tehnica erau folosite plasele dedicate si vegetatie.
Ar fi trebuit ca vagoanele sa fie camuflate la fiecare trecere printr-o zona diferita ca relief si vegetatie. Cam greu.
Camuflajul se face in functie de zona de actiune a tehnicii militare sau, in cazul nostru a materialului CF.
Exceptie fac, asa cum ai remarcat, trenurile blindate, vagoanele speciale de transport munitie si materiale pentru montaj precum si locomotivele de manevra ale marilor tunuri Lepold, Dora, Robert ...
Erau camuflate in conformitate cu zona de actiune tinand cont de vegetatie, relief si anotimp.
Trenurile sanitar, spital, nu erau camuflate.

Se pare, insa, ca vagoanele in culori de camuflaj au mare priza la public.
Arata interesant dar culorile de camuflaj sunt departe de ce ar trebui sa fie plus ca nu stii unde sa le plasezi.

Poti sa-l duci in steapa Rusa?

http://www.liliput.de/index.php?option=com_artikel&link=99&hk=1&uk=5&a_id=746&link1=1&limit1=0&seite_a=0[/quote]
 
Se pare, insa, ca vagoanele in culori de camuflaj au mare priza la public.
Arata interesant dar culorile de camuflaj sunt departe de ce ar trebui sa fie plus ca nu stii unde sa le plasezi.
Fara indoiala ca au priza.
LDH, vrei sa spui de fapt ca, ce face de ex. Liliput in domeniu de vagoane camuflate e fantezie ?
 
Blue-Max a spus:
LDH, vrei sa spui de fapt ca, ce face de ex. Liliput in domeniu de vagoane camuflate e fantezie ?

Eu nu am vazut poze cu vagoane in culori de camuflaj.
Eu asa zic, sunt fantezie.
Nu vad in ce peisaj as putea sa le incadrez

Daca cineva are fotografii pentru confirmarea camuflajului la vagoanele de marfa, ma inclin si retractez ce am spus
 
Hmmm asta e grav .....
Nici eu n-am vazut poze cu vagoane in culori de camuflaj, dar nici nu m-am prea preocupat de asta. Poze cu locomotive sunt, chiar destule. M-as hazarda si as zice ca erau vopsite in culori de camuflaj, NU numai locomotivele ce aveau legatura cu marile tunuri germane .....
Sunt poze cu loco "manjite" destul de aleatoriu cu alb, care erau clar facute pt camuflaj de iarna. Liliput a scos o astfel de BR52 ....
lil105213.jpg
 
Ma bag si eu in discutia voastra putin.
Treaba cu camuflajul este destul de greu de dovedit. Practic camuflajul depindea de zona geografica unde se desfasura razboiul si anotimp.
Practic exista mai multe combinatii posibile din ce am gasit eu:
-varianta de baza de la inceputul razboiului cu gri sobolan pt locomotiva si vagoane normale.
-varianta camuflaj de iarna facuta la fata locului cu ce gaseau la indemina sa mimeze zapada -var sau creta; mai tirziu au facut o vopsea speciala pe care o aplicau cu vermorelul direct pe locomotiva sau vagoane iar primavara o spalau si revenea la culoarea normala.
-trenurile blindate -camuflaje de la gri sobolan, trecind prin gri cu grafica alb-galbuie sau alba ("fulgere", "mostrofonti", ce considera vopsitorul); ulterior si grafica multicolora cu verde, maro, gri, alb.
-trenurile speciale - aici au elaborat un fel de grafitti, cea mai reprezentativa fiind locomotiva diesel articulata WALLY care deservea tunul DORA.
-o grafica din linii orizontale (un soi de cod morse) multicolore formate din culorile galben, alb, maro, gri pe care am vazut-o pusa pe o macheta de la Mikrometalkit (parca); grafica asta am mai vazut-o si pe un BR55 G7,1 intr-o poza.

Exista si niste carti despre trenurile blindate din Rusia si camuflajele aplicate.

Va mai propun si un link despre spubiectul dezvoltat de voi: http://www.cartula.ro/forum/Garnituri-militare-germane-ep2-t7701.html
 
Ti-am urmarit postarile de pe CARTULA si ceeace faci tu acolo se vrea a fi o
garnitura blindata si asa cum se specifica LDH mai sus doar aceste trenuri
speciale se pare ca erau vopsite in culori de camuflaj.
Dupa cum cred ca vezi in aceste postari si eu sunt interesat de tematica
feroviara militara germana din perioada WW2 si in urma cu 2 ani am inceput
conversia vagoanelor civile H0 prin vopsirea acestora (vezi cateva postari mai
sus foto cu 2 vag. inainte si dupa interventie).
Dar dupa vizionarea a zeci si sute de fotografii de epoca am renuntat la
camuflarea vagoanelor de transport general cum sunt si cele din acest topic
sau din celalalt referitor la WW2, fiind pefect de acord cu parerea lui LDH
" Eu asa zic, sunt fantezie. "
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8710
 
PT. Blue - Max:Din pacate nu le am scanate. O sa-ti dau mai tirziu niste link-uri cu documentatiile.
In engleza si franceza parca.

Una dintre ele o gasesti si online, insa e greu de urmarit.

PT marius_m: ca sa ai o certitudine despre ce s-a intimplat atunci trebuie ori sa traiesti in perioada respectiva ori sa fi citit toata documentatia aferenta. Restul sunt presupuneri atita vreme cit nu exista poze color care sa ateste realitatea.
In plus, lucrurile se faceau oarecum la "botul calului" de catre niste meseriasi care vopseau trenurile cum le venea la mina. Pina acum nu am gasit nimic care sa ateste ca exista un manual dupa care se facea camuflarea.

In final ai certitudinea ca nu a existat niciodata o garnitura cu vagoane normale vopsite in gri-sobolan?

Revenind la garnitura mea, avind in vedere ca era usor blindata eu zic ca se preteaza la gri-sobolan.
 
andrei_nsts a spus:
PT marius_m: ca sa ai o certitudine despre ce s-a intimplat atunci trebuie ori sa traiesti in perioada respectiva ori sa fi citit toata documentatia aferenta. Restul sunt presupuneri atita vreme cit nu exista poze color care sa ateste realitatea.
In plus, lucrurile se faceau oarecum la "botul calului" de catre niste meseriasi care vopseau trenurile cum le venea la mina. Pina acum nu am gasit nimic care sa ateste ca exista un manual dupa care se facea camuflarea.

In final ai certitudinea ca nu a existat niciodata o garnitura cu vagoane normale vopsite in gri-sobolan?

Revenind la garnitura mea, avind in vedere ca era usor blindata eu zic ca se preteaza la gri-sobolan.


Am inpresia ca nu intelegem specificatia unor termeni,
a considera utilizarea generala a culorii gri sobolan drept camuflaj,
e ca si cum ai spune ca si pomii cu trunchiul varuit sunt camuflati
ca sa-i ocoleasca daunatorii.

Utilizarea culorilor de camuflaj face ca un anumit obiect sa fie
dificil de reperat fata de mediul inconjurator.
Vopsirea in 2-3 noante de gri configurate in "fulgere" sau alte
contururi poligonale cu unghiuri cat mai variate (ca in cazul lucrarilor tale)
nu camufleaza dar face dificila determinarea distantelor de tragere
cu ajutorul telemetrelor.
Oare cat de "invizibil" era BISMARK intre cer si mare?
De ce n-o fi fost vopsit in noante de albastru cu valuri mai mult sau mai
putin inspumate?
 
andrei_nsts a spus:
Revenind la garnitura mea, avind in vedere ca era usor blindata eu zic ca se preteaza la gri-sobolan.

Se preteaza la gri si la camuflaj in adevaratul sens al cuvantului.

Ca tot ne-am intins putin, nu pe langa subiect, iata ce a facut un prieten la 1:87. Andrei si Marius le stiu de pe Cartula



Spor!

Certitudini nu exista dar, totusi, chiar daca fotografia este alb/negru specialistii pot conchide daca exista au ba camuflaj.
 
A camufla un panzerjagerwagen este normal avand in vadere
ca acesta putea fi utilizat si ca unitate independenta de tragere
in pozitii statice la fel cum operau si garniturile blindate de artilerie.
Un tren in mers insa era reperat in primul rand dupa fumul locomotivei.
Poate de aceea se pare ca pentru cazuri speciale cum era tunul greu
Leopold s-a folosit pe langa camuflarea trenului si tractarea acestuia cu
o locomotiva dubla diesel.
 
marius_m a spus:
A camufla un panzerjagerwagen este normal avand in vadere
ca acesta putea fi utilizat si ca unitate independenta de tragere
in pozitii statice la fel cum operau si garniturile blindate de artilerie.
Un tren in mers insa era reperat in primul rand dupa fumul locomotivei.

Asta este concluzia ce trebuia spusa ... de la inceput.
Camuflajul este pentru pozitii statice sau pentru ingreunarea vizarii tintei.
Ce se misca nu prea poate fi camuflat.
In "Marele Razboi" constructorii austroungari au gasit o rezolvare, credeau ei, pentru a nu fi reperata o locomotiva blindata in mers. Un tub legat la cos cobora pe langa locomotiva pana aproape de terasament.



Interesant subiectul cu material rulant blindat, camuflat si asa mai departe.