La scara N si eu...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

62-0815-1

Member
18 Septembrie 2009
15
0
Tg. Mures / Cluj
LOCATION
Tg. Mures / Cluj
Sa va prezint si eu materialul rulant cumparat cu scopul de... a incepe cu ceva, adica sa ma obisnuiesc ce si cum e la scara asta, si sa am cu ce testa functionalitatea liniilor de pe diorama pe care am de gand s-o incep.
De aceea se poate intampla ca vagoanele sa nu se potrivesca perfect ca si epoca intre ele sau cu locomotiva.
Incep cu vagoanele de marfa, Arnold 5903. Imi place ca, desi sunt vagoane (relativ) ieftine, au multe detalii, chiar si dedesubt, unde nu prea te uiti, dar imi place mai ales greutatea lor, care le face sa se comporte bine pe sine:

Nu prea am gasit informatii in legatura cu incadrarea lor intr-o epoca, poate ca ma puteti ajuta la capitolul asta...
Apoi urmeaza vagoanele de calatori, Arnold 5804, din epoca III daca nu ma insel:

M-a surprins inscriptia de pe sasiu: Made in West Germany :p

Si nu putea lipsi nici locomotiva, un BR260 Minitrix (poate ca se potrivea mai bine cu trenul daca era V60, dar scopul fiind testele, am luat ce am gasit mai usor).

Cu ea am ceva probleme, nu prea se impaca cu sinele curbe (R1 si R2) dar nu mai repet povestea pe care am spus-o la sectiunea incepatorilor.
Sper sa rezolv problemele, daca nu, atunci cu timpul o schimb.

Deocamdata m-am oprit aici cu achizitiile, din motive financiare, dar cand voi avea posibilitatea, mai urmeaza cate ceva, cu mai multa atentie la corectitudinea garniturilor.
 
schimba sinele mai bine..la scara N ar fi si pacat sa rulezi materialul pe sine cu raza mica si extrem de nereala..eu as opta pentru raze cat mai mari :roll:
 
Salutare, ma bucur sa vad inca un N-ist convins aici!

Pe vagoanele de marfa prezentate mai sus parca reusesc sa disting o inscriptie "DB". Asta vrea sa zica "DEUTSCHE BAHN" si inseamna ca vagonul este epoca a III-a vest-germana, inainte de aparitiei inscriptionarii "RIV" si a "biscuitului" DB de pe vagoane. Inscriptia "Made in West Germany" nu are ce sa te mire, asa erau inscriptionate toate produsele germane inainte de re-unificare. Dupa cum arata, ambele vagoane Arnold, chiar daca sunt noi, sunt scoase dupa matrite mai vechi, de dinainte de 1989.

In privinta R1 si R2, sunt putin uimit ca locomotiva respectiva face probleme pe R2, eu am un start set Fleischmann pe care testez locomotivele mele si nu mi-a facut nici una probleme pe R2-Fleischmann, nici macar "Pacificul" Bavarez care este printre cele mai pretentioase locomotive! Ce-i drept, face probleme pe MACAZUL curb Fleischmann, insa orice pasionat te va sfatui sa eviti macazele curbe, lucru vizibil de altfel si cu ochiul liber cand urmaresti cum se comporta materialul tau rulant pe asemenea macaz. Chiar si cea mai buna locomotiva se clatina pe acolo ca o curca beata!

Oricum, sfatul lui Cosmin este foarte bun, ar trebui sa-ti planifici in perspectiva o diorama cu sine flexibile si sa "uiti" complet de existenta curbelor R1 si R2, care sunt complet ne-realiste la scara N (valabil si la alte scari) pentru orice material rulant cu exceptia tramvaielor!
 
Sa revin si eu cu un update :)

Urmand sfaturile primite, am modificat traseul in asa fel incat, cu exceptia macazurilor sa nu mai contina curbe R1.
Vor urma si alte detalii, deocamdata mai am de lucru la instalatia electrica (am izolat liniile din ceea ce va fi gara si cele doua locuri ale viitoarei remize) si la terasamente.

In ceea ce priveste materialul rulant, sunt urmatoarele noutati:
1. Vagon cisterna VTG Fleischmann 8445 (l-am prins la reducere)

2. Set de vagoane de marfa Fleischmann 8303 (iarasi, noroc cu reducerile)
La aceste vagoane se simte calitatea (in comparatie cu vagonul Arnold pe care il cumparasem initial, care pe langa acestea pare cam...hobby) : usile se deschid, burduful dintre vagoane se comporta realist, etc.
Scuzati poza facuta in graba.

3. Si, cea mai importanta achizitie, o locomotiva mai "sanatoasa" :
V160 072 de la Brawa (cod 61200)
Fiind mai lunga, si culegand curent pe toate osiile, nu are probleme nici la macazele curbe, si pe tot traseul ruleaza mai frumos ca BR260-ul.
Singura problema e ca la aceeasi tensiune ruleaza mai incet, uneori nici nu pleaca cu prima viteza a alimentatorului, deci nu ar merge sa dau drumul la doua trenuri pe circuit, pentru ca Minitrixul l-ar ajunge din urma.
Dar cred ca "isi va da drumul" cu timpul: dupa cateva minute de rulare (fara tren, cu scop de rodaj) deja mergea sau chiar si pornea cu prima viteza, ceea ce nu se intampla cand am pornit-o prima data.
In rest ce sa mai spun: frumoasa, cu lumini :wink: ...
Din cauza ca am desfacut traseul, am fotografiat-o pe birou, dar mai revin cu alte imagini.
 
Bravo!

Iata un coleg de hobby care porneste, desi cu unele ezitari de inceput, cu un parc de material rulant destul de coerent! ;)

Multi colegi din Germania au material din epocile III si IVa (inainte de Ozeanblau-Beige, adica de 1974), ba chiar multi "se joaca" zicand ca au ales anul 1968, cand numerele vechi (ex: V 60 015) au fost inlocuite cu cele noi (260 015-x); cum operatiunea asta a durat ceva, s-au intalnit si amestecaturi ;)

Modelele tale Arnold, atat G-urile (ar vrea sa reprezinte G20) cat si Umbauwagen (un B4yg) sunt modèle extrem de vechi, care s-au produs si in anii 1990 in gama "hobby"; cele GFN, atat unitatea Leig (atentie, cam disparusera prin 1958-60) cat si cisterna pe 2 osii sudata (exista pana prin 1975) sunt modèle mai recente si de buna factura...

Cat despre locomotive, e normal ca V 160 sa fie mai inceata decat vechea V60 Mtx: modelul Brawa, relativ recent, respecta NEM (viteza maxima: cea la scara a locomotivei reale + 30%) iar cea veche Mtx nu! :D'

Sa le stapanesti sanatos si la mai mare!
 
Multumesc.
De fapt cea mai mare prostie de la inceput a fost cumpararea a cate doua vagoane identice. Noroc ca la cele de calatori nu prea se vede numarul...la cele de marfa mai vad ce fac cu inmatricularea, poate ca retrag unul din circulatie :wink:
La vagoane m-am luat dupa epoca indicata in descriere, nu stiam exact in ce ani au fost folosite, inca nu am ajuns sa studiez istoria detaliata a DB :oops:

Cat despre viteza, multumesc pentru informatie, e bine de stiut; chiar daca eu nu le voi folosi niciodata la viteza maxima din cauza curbelor destul de stranse si a alimentatorului care merge pana la 9V (asa scrie pe el, nu am masurat). dar evident, daca difera viteza maxima, atunci si la viteze mai mici merg diferit.
 
Poti pune linistit in garnitura orice vagoane doresti! Daca nu esti interesat de epoci si de istoria feroviara in general nu trebuie sa-ti faci probleme privind compozitia garniturilor. Realizarea de garnituri corecte vine cu timpul, cand hobby-ul se tranforma dintr-o simpla joaca in ceva mai serios. Oricum superbe piese ai, sa le stapanesti sanatos si sa le vedem ruland pe o diorama ;-)
 
Buna,

62 0815-1 a pornit destul de corect si de bine axat pe o epoca precisa, asa ca ar fi pacat sa nu continue in directia aceasta... De ce sa te intorci la "pun ce-mi place pe diorama" cand ai pornit mult mai sus? ;)

Referitor la ce scriu producatorii in cataloage, atentie, ei cauta sa-si vanda marfa si sa nu uitam ca epoca III in cele doua Germanii merge din 1949 pana pe 01.0101968, aproape 20 de ani in care s-au schimbat multe...

O solutie buna e sa facci trenuri "dupa poze", asa cum fac Florin (Gam3) si Nelu (Elef) aici pe forum. Nu trebuie sa ai o bibliteca bogata pentru asta, forumurile germane (in prim rand DSO, Drehscheibe Online) sau Railfaneurope a lui Toby abunda in poze cu garnituri din diferite timpuri!

Daca nu, intreaba: te vom ajuta cu placere!
 
Va multumesc amandurora pentru raspunsuri.

Cristi, nu se pune problema ca nu ma intereseaza epoca. La primele achizitii m-am grabit ("Vrei sa ai totul ieri", cum spune LDH, parca) si am luat ce am gasit mai ieftin, iar la ultimele...se pare ca tot am cam dat-o in bara, din cauza ca nu m-am documentat.

In principiu as vrea sa am doua garnituri: una de marfa si una de calatori, DB, epoca III, tractiune diesel.

Daca nu ma interesa sa fie cat de cat coerenta treaba, imi luam "Ludmilla", dar din cate stiu, in perioada aceea au fost doar DR-iste.

Deocamdata nu pot face alte achizitii, dar pe viitor m-am gandit sa inlocuiesc BR260-ul cu altceva, de exemplu un V160 preserie "Lollo" de la Minitrix (are cineva, e alegere buna?). Deh...m-ar tenta si V320-ul, dar, chiar daca as gasi, privind realist stiu ca n-as avea ce face cu ea, nu pot pune bestia aceea in fata a 4 vagoane pe un traseu micut. La Lollo intervine iarasi problema documentarii, pentru ca fiind doar 10 masini, probabil au tractat doar anumite tipuri de tren, si trebuie sa ma documentez bine, sa nu fac ceva foarte nereal.

Ce alta locomotiva ati recomanda? Oricum, treaba asta mai are mult de asteptat, timp in care pot sa mai invat cate ceva, si sa ma uit si dupa vagoane.

Cu respect,
Tomi
(mda, username prost ales, ce sa-i faci :wink: )
 
Buna Tomi,

"Lollo" este, cum spuneai si tu, versiunea de preserie a V160 pe care o ai; au circulat in anii 1960 in nord, pe la Luebeck, in general cu trenuri de pasageri spre Hamburg (unitatile etajate foste LBE) insa si alte tipuri de vagoane contemporane...

O pereche V160 Vorserie / V160 Serie e plauzibila, se poate completa si cu V200.0 / 200.1 si chiar si V320 insa e chiar prea mare pentru 5 vagoane! ;)

Nu m-as separa de V60 Mtx... Si ea face parte din acelasi film...

La vagoane de pasageri, cauta tipuri standardizate din anii 1930 (Eilzugwagen grupele 30, 36) si de dupa 1950 (sau de 26,4m sau Umbauwagen)