Am inceput discutia aici http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5365&start=30 dar cum am inceput constructia kitului a fost necesar un topic special pentru dezvoltarea subiectului. Dincolo erau informatii legate de producatori si alte cele...
Cum timpul este scurt si lucrarea inainteaza foarte incet, in plus nu am lucrat niciodata de la zero, acest topic va fi un soi de "soap-opera".
Reiau informatiile prezentate anterior pentru a pastra unitatea proiectului:
1. Introducere:
Constructia se realizeaza folosind proiectul celor de la: http://www.klimaty.wask.pl/photoIdx2.php?mod;model.htm
care candva au realizat kituri de alama ( astazi nu am mai gasit nicaieri de cumparat). Din fericire proictul in Corel a ramas "la liber", modificarea lui facandu-se destul de usor.
Am folosit ce am gasit prin Romania: foi alama K&S aduse de Sierra.ro ( alama 0.3 mm - aprox. 15 lei coala ) . Am realizat clisee foto (dupa metoda fabricarii cablajelor imprimate) pentru prima placa de la proiect, costa 20lei / setul ( in total sunt 3 seturi ).
Din pacate proiectul contine elemente de baza grosiere si repere fine, detalii ce necesita o corodare precisa. Primul film realizat continea repere din ambele categorii, fapt ce a dus la pierderea reperelor fine si la corodarea incompleta a reperelor grosiere. solutia ar fi refacerea filmului si utilizarea alamei cu grosime de 0.1 pentru reperele fine.
2.Prima incercare de corodare : caroseria motor si cabina locomotivei.
Am folosit una din placile de alama de 0.3mm luate de la sierra, dimensiunea am zis/o anterior.
Pregatita dupa metoda obtinerii pcb/urilor ( cu film foto, expunere, developare ... tot tacamu )


Dupa cum se vede aveam sanse mari sa iasa ceva fain. Detaliile s/au developat frumos, fara probleme.
Am folost 2.5 L clorura ferica noua, agitata permanent cu bule de aer la temperatura camerei. Timp de corodare , aprox 1.5 ore. Daca incalzeam clorura probabil ca mergea mai repede dar nu am avut incalzitor de acvariu.
Iata rezultatul:



Ce s-a obtinut si ce s-a pierdut in urma corodarii :

Principalul reper obtinut este partea superioara a locomotivei ( carcasa motor si cabina ). Ar mai fi ceva elemente de fixare a farurilor dar deocamdata nu am inteles cum se fixeaza de cutie. In ciuda pierderii reperelor fine ( a trebuit sa renunt la grila ventilatorului pentru ca era partial distrusa- se va reface din alama mai subtire ) majoritatea reperelor grosiere sunt perfect utilizabile.
Pentru a realiza geometria usilor de la compartimentul motor se lipesc peste panoul semicorodat reperele incadrate in verde si pentru capete reperele notate cu A. De asemenea mai trebuiesc montatea ramele grilelor de la radiator ( marcat cu galben, D ). Din pacate ramele ferestrelor cabinei s/au pierdut, trebuiesc refacute. De remarcat, reperul B (marcat cu mov ) este o usa de acces la motor mai lata decat cele normale, are loc special de montare.
Am incercat initial sa folosesc super glue dar cum imbinarea cutiei la capete necesita o fixare solida prin cositorire m-am trezit cu toate reperele lipite anterior picate. Cianoacrilatul nu rezista la temperatura, deci a trebuit sa incep sa cositoresc tot... singura problema e cu depunearea de aliaj de lipit pe anumite suprafete, in rest lipirea cu cositor se realizeaza relativ usor. Am observat probleme la imbinarile cutiei la botul locomotivei ( din poze nu reiese foarte clar daca indoitura este rotunda sau dreapta )
3. Asamblare caroserie
Evolutia lucrarii aseara :



Panoul frontal necesita o slefuire si chituire , aici va trebui sa imi recomandati un putty de metal care sa reziste.
Deocamdata nu se prefigureaza refacerea primului film, dupa ce termin de montat panourile si cabina va trebui facut filmul pentru partea inferioara a caroseriei.
_________________________________
Si daca e modelism, modelism sa fie ...
Primul film a costat 16 ron realizarea lui, placa de alama e de la sierra.ro- alama 0.3 mm - 15 ron + transport ( din pacate stoc zero, mai am 2 bucati ) si manopera undeva la 30 ron ( practic am primit placa pregatita de corodare ). La asta se mai adauga clorura ( care se "uzeaza" cu fiecare corodare ) si transportul. Daca cineva doreste sa incerce, pot realiza placi din primul set de filme (deci 1/3 din proiect ) cu corodare partiala cat sa ramana relativ intreg grilajul de la ventilator ( doritorii sa ma contacteze pe mail ).
__________________________________
Cum timpul este scurt si lucrarea inainteaza foarte incet, in plus nu am lucrat niciodata de la zero, acest topic va fi un soi de "soap-opera".
Reiau informatiile prezentate anterior pentru a pastra unitatea proiectului:

1. Introducere:
Constructia se realizeaza folosind proiectul celor de la: http://www.klimaty.wask.pl/photoIdx2.php?mod;model.htm
care candva au realizat kituri de alama ( astazi nu am mai gasit nicaieri de cumparat). Din fericire proictul in Corel a ramas "la liber", modificarea lui facandu-se destul de usor.
Am folosit ce am gasit prin Romania: foi alama K&S aduse de Sierra.ro ( alama 0.3 mm - aprox. 15 lei coala ) . Am realizat clisee foto (dupa metoda fabricarii cablajelor imprimate) pentru prima placa de la proiect, costa 20lei / setul ( in total sunt 3 seturi ).
Din pacate proiectul contine elemente de baza grosiere si repere fine, detalii ce necesita o corodare precisa. Primul film realizat continea repere din ambele categorii, fapt ce a dus la pierderea reperelor fine si la corodarea incompleta a reperelor grosiere. solutia ar fi refacerea filmului si utilizarea alamei cu grosime de 0.1 pentru reperele fine.
2.Prima incercare de corodare : caroseria motor si cabina locomotivei.
Am folosit una din placile de alama de 0.3mm luate de la sierra, dimensiunea am zis/o anterior.
Pregatita dupa metoda obtinerii pcb/urilor ( cu film foto, expunere, developare ... tot tacamu )


Dupa cum se vede aveam sanse mari sa iasa ceva fain. Detaliile s/au developat frumos, fara probleme.
Am folost 2.5 L clorura ferica noua, agitata permanent cu bule de aer la temperatura camerei. Timp de corodare , aprox 1.5 ore. Daca incalzeam clorura probabil ca mergea mai repede dar nu am avut incalzitor de acvariu.
Iata rezultatul:



Ce s-a obtinut si ce s-a pierdut in urma corodarii :

Principalul reper obtinut este partea superioara a locomotivei ( carcasa motor si cabina ). Ar mai fi ceva elemente de fixare a farurilor dar deocamdata nu am inteles cum se fixeaza de cutie. In ciuda pierderii reperelor fine ( a trebuit sa renunt la grila ventilatorului pentru ca era partial distrusa- se va reface din alama mai subtire ) majoritatea reperelor grosiere sunt perfect utilizabile.
Pentru a realiza geometria usilor de la compartimentul motor se lipesc peste panoul semicorodat reperele incadrate in verde si pentru capete reperele notate cu A. De asemenea mai trebuiesc montatea ramele grilelor de la radiator ( marcat cu galben, D ). Din pacate ramele ferestrelor cabinei s/au pierdut, trebuiesc refacute. De remarcat, reperul B (marcat cu mov ) este o usa de acces la motor mai lata decat cele normale, are loc special de montare.
Am incercat initial sa folosesc super glue dar cum imbinarea cutiei la capete necesita o fixare solida prin cositorire m-am trezit cu toate reperele lipite anterior picate. Cianoacrilatul nu rezista la temperatura, deci a trebuit sa incep sa cositoresc tot... singura problema e cu depunearea de aliaj de lipit pe anumite suprafete, in rest lipirea cu cositor se realizeaza relativ usor. Am observat probleme la imbinarile cutiei la botul locomotivei ( din poze nu reiese foarte clar daca indoitura este rotunda sau dreapta )
3. Asamblare caroserie
Evolutia lucrarii aseara :



Panoul frontal necesita o slefuire si chituire , aici va trebui sa imi recomandati un putty de metal care sa reziste.
Deocamdata nu se prefigureaza refacerea primului film, dupa ce termin de montat panourile si cabina va trebui facut filmul pentru partea inferioara a caroseriei.
_________________________________
Si daca e modelism, modelism sa fie ...
Primul film a costat 16 ron realizarea lui, placa de alama e de la sierra.ro- alama 0.3 mm - 15 ron + transport ( din pacate stoc zero, mai am 2 bucati ) si manopera undeva la 30 ron ( practic am primit placa pregatita de corodare ). La asta se mai adauga clorura ( care se "uzeaza" cu fiecare corodare ) si transportul. Daca cineva doreste sa incerce, pot realiza placi din primul set de filme (deci 1/3 din proiect ) cu corodare partiala cat sa ramana relativ intreg grilajul de la ventilator ( doritorii sa ma contacteze pe mail ).
__________________________________