Associazione Toscana Treni Storici ââŹĹItalvaporeââŹÂ este o asociatie italiana care se ocupa cu restaurarea materialului feroviar. Intraga activitate este prestata de voluntari care coopereaza cu Caile Ferate Nationale Italiene ââŹĹFerrovie della StatoââŹÂ, pe scurt FS.
ââŹĹD.R.S.ââŹÂ ââŹâ Deposito Rotabili StoriciââŹÂ - birourile si depoul Italvapore sunt in Pistoia, langa gara orasului.

Depoul este situat intr-o zona feroviara activa, motiv pentru care accesul pasionatilor este permis numai cu ocazia evenimentelor de genul ââŹĹportile deschiseââŹÂ sau cand se organizeaza trenuri turistice cu material feroviar istoric.
Aceste evenimente sunt anuntate pe website-ul depoului:
www.italvapore.it
Am ajuns in Pistoia in decembrie 2014; nici unul din evenimentele mentionate nu avea loc, dar am cerut permisiunea si, prin amabilitatea personalului depoului, am fotografiat cateva locomotive si vagoane.
In fata depoului erau garate cateva locomotive:

FS E.656.023 locomotiva electrica folosita la tractarea trenurilor de pasageri. Locomotiva este in constructie articulata, cu 3 boghiuri, fiecare cu 2 axe. Au fost construite intre 1975 ââŹâ 1989, intr-un numar de 461 unitati. Locomotivele sunt in serviciul activ.

FS E.626.185 locomotiva electrica alimentata cu 3000V curent continuu, construita intre 1927 ââŹâ 1939. Au fost construite 448 unitati care, datorita fiabilitatii in exploatare au ramas in serviciu pana in 1999, cu cateva exceptii, inclusiv 626.185, folosite la tractarea trenurilor turistice.

FS 640.148 (1-3-0)

functionala, in asteptarea urmatorului eveniment.
FS 741.120 (1-4-0) face parte dintr-o serie de 81 locomotive echipate cu preincalzitor Franco-Crosti obtinute prin modificarea, incepand cu 1937, a unor locomotive din seria FS 740, serie compusa din 470 locomotive construite la inceputul secolului XX.

Locomotivele din seria FS 625 (1-3-0) au fost construite la inceputul secolului XX pentru trenuri mixte pasageri ââŹâ marfa. Au servit pe linii locale, ultimele exemplare au ramas la manevra pana in 1976.
FS 625.101:

si FS 625.177 care a tractat trenuri istorice pana in 2011, acum la revizie in atelier:

Tot in atelier, la revizie, FS ALn 556.2331 automotor cu 56 locuri, cu motor cu benzina construit de Breda intre 1938 ââŹâ 1940 intr-un lot de 140 de unitati:

Si trenul cu vagoane istorice pregatit pentru urmatoarea excursie:

Va urma.
ââŹĹD.R.S.ââŹÂ ââŹâ Deposito Rotabili StoriciââŹÂ - birourile si depoul Italvapore sunt in Pistoia, langa gara orasului.

Depoul este situat intr-o zona feroviara activa, motiv pentru care accesul pasionatilor este permis numai cu ocazia evenimentelor de genul ââŹĹportile deschiseââŹÂ sau cand se organizeaza trenuri turistice cu material feroviar istoric.
Aceste evenimente sunt anuntate pe website-ul depoului:
www.italvapore.it
Am ajuns in Pistoia in decembrie 2014; nici unul din evenimentele mentionate nu avea loc, dar am cerut permisiunea si, prin amabilitatea personalului depoului, am fotografiat cateva locomotive si vagoane.
In fata depoului erau garate cateva locomotive:

FS E.656.023 locomotiva electrica folosita la tractarea trenurilor de pasageri. Locomotiva este in constructie articulata, cu 3 boghiuri, fiecare cu 2 axe. Au fost construite intre 1975 ââŹâ 1989, intr-un numar de 461 unitati. Locomotivele sunt in serviciul activ.


FS E.626.185 locomotiva electrica alimentata cu 3000V curent continuu, construita intre 1927 ââŹâ 1939. Au fost construite 448 unitati care, datorita fiabilitatii in exploatare au ramas in serviciu pana in 1999, cu cateva exceptii, inclusiv 626.185, folosite la tractarea trenurilor turistice.


FS 640.148 (1-3-0)



functionala, in asteptarea urmatorului eveniment.
FS 741.120 (1-4-0) face parte dintr-o serie de 81 locomotive echipate cu preincalzitor Franco-Crosti obtinute prin modificarea, incepand cu 1937, a unor locomotive din seria FS 740, serie compusa din 470 locomotive construite la inceputul secolului XX.


Locomotivele din seria FS 625 (1-3-0) au fost construite la inceputul secolului XX pentru trenuri mixte pasageri ââŹâ marfa. Au servit pe linii locale, ultimele exemplare au ramas la manevra pana in 1976.
FS 625.101:


si FS 625.177 care a tractat trenuri istorice pana in 2011, acum la revizie in atelier:


Tot in atelier, la revizie, FS ALn 556.2331 automotor cu 56 locuri, cu motor cu benzina construit de Breda intre 1938 ââŹâ 1940 intr-un lot de 140 de unitati:


Si trenul cu vagoane istorice pregatit pentru urmatoarea excursie:

Va urma.