Istoria locomotivelor Strousberg

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotivele despre care întrebați, au avut doar diametrul roților motoare mai mare (și fremul puțin mai lung decât 1A1). Schița generală poate fi greșită, trebuie cercetate desenele din revista Modelism, am ceva îndoieli că se putea încadra cazanul vertical între osiile motoare. 106 provine dintr-o locomotivă 1A1. Iar 54 a fost lungită pentru acomodarea osiei alergatoare. Din vol. I, Istoricul Tracțiunii Feroviare, pag. 292

IMG_20210515_151303.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Salut,

Tocmai am comparat comentariile tale cu desenele. Toate acestea s-ar potrivi cu instalarea simplă a roților mai mari. Distanța dintre anvelopele roții și blocul de cilindri nu este atunci suficientă. Probabil, întregul bloc de cilindri a fost mutat cu câțiva centimetri în față.

Cutia de foc se potrivește perfect între roți, 1B-Type de la Strousberg avea același cazan. Veți găsi o astfel de locomotivă la pagina 280 a cărții pe care ați citat-o. Acestea au fost locomotivele pe care le-am crezut că ar fi mai potrivite pentru România decât tipul 1A1.

O remarcă: dacă unii termeni tehnici sună greșit, este pentru că folosesc traducătorul Babelfisch ...
 
Fără să studiez desenele acum, din ce imi aduc aminte, când le-am cercetat pentru proiectul meu 1A1 la H0, cazanul vertical/cutia de foc, are loc intre rotile cu diametrul original de aprox. 1400 mm.
Însă este interesantă ipoteza schiței, mai ales că nu există nicio imagine (cunoscută) cu locomotivele mai sus enumerate. Neavând prea multe "probe", cazul poate rămâne deschis.

Ne intelegem noi cumva, eventual repetam aceleași treburi, cu alte cuvinte, până pricepem ce vrea să spuna fiecare. :)
 
Buna dimineata Cosmin,

în H0 este puțin loc de manevră, deoarece flanșele roților sunt mai groase decât în original. Dar se potrivește cu originalul, puteți vedea asta în imaginea locomotivei 1B. Toate cele trei tipuri, 1A1, B1 și 1B, aveau același ceainic. Acesta a fost marele avantaj al locomotivelor Strousberg, designul modular.
el1bhavelforumr5k1n.jpg


Sunt curios: există poze cu locomotiva ta?
 
Aici


Desenele din revista Modelism ale masinilor B1, sunt pentru cele cu roti "normale", de 1425 mm. Cazanul vertical incape intre osiile motoare, insa fara multa marja de eroare. La masinile 52, 53, 69, 74 si 106 , rotile au diametrul de 1609 mm, adica ceva mai dificil de acomodat cazanul vertical intre osii, fara modificari la forma acestuia.

In lucrarea Parcul aocomotivelor cu abur de ecartament normal, autori Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu, se specifica lungimi diferite pentru masinile B1

a - lungimea totala peste tampoane , impreuna cu tenderul este de 13.270 mm pentru numerele 51, 55-68, 70-73, 75-105

b- lungimea totala peste tampoane, impreuna cu tenderul este de 13.080 mm pentru numerele 52, 53, 69, 74 ,106

unde tenderul deste acelasi pentru toate masinile 1A1 si B1, respectiv 1-19 si 51-106.

Eu inca sper la o poza cu una din cele 5 masini cu "roti mari", poate intr-o zi va aparea...
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Un model foarte interesant! este probabil singura care are o astfel de locomotivă. de fapt.

Nu știu multe imagini cu 1A1, deoarece a fost livrat doar în România. Oferind performanța medie a locomotivelor prusace din 1870, am vrut să arăt că locomotivele românești Strousberg aveau performanțe normale. Informațiile despre puterea de tragere a locomotivelor alsaciene B1 Strousberg diferă puțin de informațiile românești, acest lucru se datorează probabil bazei calculului.
 
  • Like
Reacții: cosmin78