Istoria feroviara a Constantei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In stanga sus se vede opritorul liniei in Z care cobora in port si un G CFR asteptand pe linia de incarcare/descarcare a portului vechi. Ma intreb retoric de cate ori nu au sarit unii opritorul respectiv, cu vagon cu tot...

Sper sa nu ma insel -rog constantenii sa ma contrazica daca e cazul- cladirea cu etaj din prim plan este vechea capitanie a portului.

Constanta Port

colectia Florin Cicos.
 
@ Catalin, iata poza respectiva pe care mi-am permis sa adaug cateva precizari...

cufi7mtnypde4xvzr.jpg
 
Multumesc frumos Catalin, aveam o imagine din unghiul asta dar nu atat de clara... Incetul cu incetul reusesc sa ma "invart" cu pozele de jur-imprejurul constructiei, chit ca a fost demolata cand aveam doar doi ani si deci este exclus sa-mi mai aduc aminte ceva din perioada aia :D
 
Vizitand in weekend Constanta, am observat ca locuintele de serviciu de care vorbeai tu, Victorian, au fost renovate recent si sunt locuite.
 
1935

sursa- ebay
http://www.ebay.com/itm/Constanta-Romania-Train-Station-Railroad-Real-Photo-Antique-Postcard-J31220-/141673094318?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20fc5fdcae
 
Pe <a href="http://www.furcuta.blogspot.de">Petroblog</a> a aparut o poza interesanta din Constanta 1906, scuze insa nu cunosc orasul. Scuze daca e o repostare.
ROMANIA-%2BCONSTANTA%2B-%2BOIL%2BTANKS%2BIN%2BTHE%2BHARBOUR%2B~1906.JPG
 
de pe fortepan.hu, postez pentru vagoane
anul 1937
Constanţa kikötÅ‘, a francia haditengerészet két Bourrasque osztÃ¥lyú torpedórombolója.

http://www.fortepan.hu/_photo/display/56737.jpg
 
Super, DanTM!
Doua distrugatoare frantuzesti din clasa Bourrasque in portul Constanta!
 
Dorin,

Desi stiu de multi ani aceasta imagine, se pare ca niciodata nu i-am acordat suficienta atentie. Poate am fost prea atent la menu...

In centrul imaginii se vede vechea statie Cernavoda si mai ales o interesanta placa rotativa...trenul de Constanta si traseul telegrafic care marginea linia.

FB_IMG_1457197014912_zps8m6vb8hx.jpg


Imagine din colectia Florin Cicos.
 
Merci frumos Catalin, nu stiam desenul, este foarte interesant! Se va compara cu acuarela inginerului Anghel Saligni, aflata la Muzeul National de Istorie si Arheologie Constanta:
d6ysnfwgfin1bpis7.jpg
 
Se va compara cu asta:

d9rxd1994a7xoeqmv.jpg


Din acelasi loc, dar un pic diferita :)

Datare? Pai tinand cont ca in poza postata de mine, in dreapta, se vede una dintre lebedele noastre albe, ori Transilvania, ori Basarabia, as zice ca este in mod categoric dupa 1938, data la care au sosit in tara sus-numitele! Si in cea postata de tine, Catalin, se vede aceeasi motonava, in mijlocul imaginii, deci pozele sunt luate cam in acelasi timp. Oricum, in ambele sunt vizibile aceleasi vagoane, in acelasi loc. Interesante. Cred insa ca sunt totusi de productie nemteasca, nu englezeasca!
 
Salut Radu,

Cladirea aceea in stil neo-romanesc este Gara Maritima. In spatele ei opreau trenurile de pasageri, iar la cheiul din fata trageau marile vapoare de pasageri ale Romaniei. Inainte sa ni le ia cu japca rusii ori sa le distruga razboiul, dar mai ales nepasarea romanilor de dupa 1950. Vezi o celebra epava ruginita, cazuta intr-o parte, ce se vedea pe Dunare la Galati pana prin 1992, cand s-au milostivit neste unii sa-i dea lovitura de gratie cu aparatul de sudura autogen. Si probabil au transformat otelul respectiv in tingiri si cratite in Turcia.

N-as zice insa ca in poza din colectia Florin Cicos nu exista Gara Maritima. Daca te uiti cu atentie, o sa vezi coltul cladirii, numai ca partea aia de poza e un pic sub-expusa, e chiar in margine, iar locul de unde a fost luata poza e un pic modificat - doar cat sa te induca in eroare. Dar am banuiala ca ambele poze sunt luate cam in aceeasi perioada, pentru ca sunt cel putin cinci vagoane exact in aceeasi pozitie - or fi stat ele pe acolo cu lunile, dar totusi!