Intrebari venite de la incepatori.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
adyBr185....priveşte desenul cu atenţie şi vezi astfel şi detaliul....... Priveşte cumva şi raportat la axul geometric dintre cele dou㒠şine.......
 
Inca o intrebare: In curba se monteaza catenare cu brat lung sau scurt?
Deci pentru asigurarea zig-zag-ului firului de contact in linie dreapta poti folosi stilpi cu brat lung-mediu-scurt cred ca e logic asta daca vrei ca toti stilpii sa fie aliniati respectiv la aceiasi distanta fata de axul caii...daca nu doresti asta, poti folosi acelasi tip de stalp dar il vei indeprta de axul caii astfel incat prin montarea lui , firul de contact sa realizeze zig-zag-ul insa asta va fi ceva inestetic ochiului deoarece stilpii liniei de contact nu vor fi aliniati nefiind la aceiasi distanta fata de axul caii.
Similar se procedeaza si in curba...ideea este sa asiguri in principiul acelui zig-zag al liniei de contact...daca vrei sa ai si stilpii la aceiasi distanta de axul caii ferate , va trebuii ca sa utilizezi stilpi cu brate de lungimi diferite...In curbe aspectul paralelismului stalpilor liniei de contact fata de calea de rulare ( axul caii) espe ceva mai putin sesizabila mai ales daca ai si decor ..multe,stanci,vegetatie..
Poti sa te ajuti de aceste ustensile sau sa iti confectionezi ceva similar ... :
http://www.conrad.fr/ce/fr/product/214709/Gabarit-De-Montage-De-Catenaire-H0-Vi
http://www.train-modelisme.com/mag....cat2=Cat%E9naire%20VIESSMANN%20pour%20le%20HO
De asemenea poti sa te inspiri si de aici :
http://www.forum-train.fr/forum/viewtopic.php?f=27&t=9766p203530
 
Salut,

Asta depinde de ce raza a sinei folosesti:
--daca folosesti R2, apoi clar se va vedea , mai ales daca vei pune unul dupa altul un vagon 1:87 cu 1:100.

--daca folosesti de la R5-R6 in sus, apoi nu mai e asa de evidenta diferenta.

.....si mai depinde si de CINE priveste !

Oricum, "diferenta asta la ochi " depinde de privitor si de CAT de mult stie cu ce se mananca ....trenulismul, ca sa spun asa... 8)

Dupa experienta cu expozitia din Decembrie 2014 de la Iulius Mall Timisoara, iti pot spune ca 99.99 % din oameni NU stiu ce si cum....ei ADMIRA trenuletele ....si atat !

Marius.
 
Salutre. Diferenta este cam mare, este intre HO si TT, aproape de jumatate. Daca nu ai garnitura completa la aceleasi dimensiuni, scapa cat mai repede de el. Daca are valoare sentimentala mare, il pui la ruginit pe o linie abndonata si plina de iarba, dupa ce ii spargi cateva geamuri. Nu ai precizat cine il face, desi am banuieli clare. :D
 
Salutare!
Am o intrebare pentru cunoscatori: Ce schema de culori avea LDE2100 l sfarsitul anilor `80? Ma intereseaza special locomotivele trenurilor de calatori.Se pot echivala RAL ?
Multumesc anticipat si scuze daca am gresit/omis ceva.
 
Buna ziua tuturor,am achizitionat de curand o trecere la nivel cu calea ferata pe un singur fir de sina,neautomatizata si as dori sa o fac sa fie actionata electric sau mecanic la trecerea garniturilor de tren.
A construit,modificat,automatizat cineva o astfel de instalatie feroviara?
As dori cateva schite,ideii de actionare a barierelor,inchis-deschis.
Odata cu aceasta trecere la nivel de cale ferata am mai achizitionat un vagon pentru sters linia de la FLM,care are sub el niste perii,din pasla,rotative,dar statice,a modificat cineva un astfel de vagon facandu-l sa fie actionate acele perii cu un motor electric?
La fel as dori niste desene,schite pentru al modifica si eu.
Va multumesc si va doresc un week end placut,Sorin!
 
Pantiru,

am vazut tarziu postul si azi am gasit ceva timp sa rascolesc pagina biscatrain.fr.
Pe pagina respectiva se gasesc si cateva tutoriale despre constructia diferitelor vagoane de curatat linia, pe langa imbunatatiri, modificari, motorizari de material rulant etc.. Recomand site-ul, eu il urmaresc de cativa ani.

Vagon de curatat linia(orbital, cum zice autorul)

http://www.biscatrain.fr/article-wagon-nettoyeur-de-voie-sur-patin-a-mouvement-orbital-90228443.html

http://www.biscatrain.fr/article-wagon-nettoyeur-de-voie-sur-patin-a-mouvement-orbital-suite-90799856.html

Si un video cu functionarea acestuia

https://www.youtube.com/watch?v=LZhImmlLR8Y

Alte vagoane de curatat

http://www.biscatrain.fr/article-30073292.html

http://www.biscatrain.fr/article-24332278.html

http://www.biscatrain.fr/article-image-du-jour-23-janvier-2012-97699493.html
 
Multumesc frumos Cosmin,ma voi ghida dupa schitele si imaginile trimise de tine
Acum mai trebuie sa fac rost de planuri pt automatizarea trecerii la nivel cu calea ferata
 
Salutari!
Am achizitionat un set de placute de inmatriculare pentru locomotiva CFR 40.001, in vederea ceferizarii unei Piko BR55 veche. Problema este ca aceste placute nu sunt vopsite. Fundalul nu ar fi o problema, vopsire cu aerograf. Dar ce fac cu caracterele ce trebuiesc vopsite in alb? Cum as putea sa le vopsesc? Ce cod RAL au culorile care trebuiesc folosite (ma gandesc in special la rosul acela)?
 
salutare tuturor,

sunt incepator, incepator incepator 0 zile :), si as dori sa-mi spuneti cam cu ce se mananca acest modelism feroviar pe care pe toti ne-a lovit, cam ce ar trebui sa stiu.(linku-ri ceva, de la 0)
ca toti impatimatii, doresc sa construiesc, incativa ani :) , o diorama si as dori sa-mi spuneti ce scara sa aleg.Am vazut ca sunt ceva, iar cele mai folosite sunt TT, H0, H, Z, N.

deocamdata atat.Multumesc,
P.S. in acest moment ma chinui cu SCARM sa schitez o diorama :D
 
Salut

E destul de greu de adunat intr-o pagina web ce inseamna modelismul feroviar in totalitatea lui, cu toate partile lui, mai mult sau mai putin pretentioase.
Fiind atat de incepator, iti recomand sa parcurgi cateva zile diversele subiecte de pe acest forum, cum ar fi cele despre diorame, modele, tehnici, etc.

Din punct de vedere al scarii, scara H0 (1/87) este cea mai raspandita, dar o diorama la H0 poate fi problematica intr-un apartament. TT-ul (1:120) si N-ul (1:160) sunt bune pentru spatiul din apartament, dar varietatea produselor este mai mica si N-ul necesita o mana destul de buna in ceea ce priveste diorama. Z-ul (1:220)este ceva destul de excentric, asa ca nu l-as baga la o socoteala de incepator. :)

In general, cei care se apuca de acest hobby incep cu un start set, nepretentios si relativ ieftin, ce contine toate elementele unui traseu de baza, un alimentator si o garnitura de tren.
Dupa aceea, daca le place, achizitioneaza in continuare locomotive si vagoane separate.

Vad ca esti din Bucuresti, daca te intereseaza sa vezi pe viu machete, diorame (unele si in lucru) si sa mai ceri niste lamuriri, poti sa vii in vizita la Clubul Feroviar Bucuresti.
Asa poti sa ai contact pe viu cu hobbyul. :)