Intrebari legate de montarea unui decodor pe V20 Lima

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor!

Am urmatoarea problema legata de montarea unui decodor pe locomotiva V20 - Lima.

Am incercat initial montarea unui decodor ESU Basic; simptome: locomotiva o ia razna uneori, in sensul ca prinde viteza maxima fara ca eu sa fac nimic; am testat respectivul decodor pe o alta locomotiva si merge ok.

In aceasta seara am incercat cu 2 decodoare ESU LokPilot v 3.0, cu acelasi rezultat.

Mentionez faptul ca toate decodoarele sunt testate pe alte locomotive si merg bine.

Care sa fie problema?? Daca a mai patit cineva ceva similar sau are vreo idee, il rog sa posteze.

E posibil ca locomotiva sa aiba ceva probleme??

Multumesc
 
Cum arata motorul?Sigur nu mai este nici un circuit de comanda intre motor si decodor ?
 
motorul este de tip longitudinal, cu 2 axe melcate in parti; banuiesc ca in 5 perechi de poli, dar nu se vede, pt ca e capsulat. ce vrei sa spui prin circuit de comanda intre motor si decodor? pe placa unde se afla soketul decodorului mai sunt niste rezistoare si diode (cred), insa cred ca sunt pentru led-uri...

Eu mai am un V 36 Lima, dar care merge perfect.

Aseara am facut teste cu motorul scos; rezultatul este urmatorul: la viteza minima, indiferent de valoarea lui CV2 (viteza minima), motorul se tureaza la maxim; chiar nu imi dau seama de ce; nu am mai patit nicodata.
 
Salut,
In manualul locomotivei specifica cumva ce tip de decodor trebuie folosit?
Eu am patit ceva de genul asta cu o locomotiva LILIPUT (BR18.3), care nu pleca decat cu viteza maxima de pe loc, folosind un decodor ESU cu sunet. In manualul locomotivei recomanda decodor LENZ. In momentul in care am pus decodorul LENZ locomotiva s-a comportat mai mult decat perfect.
La decodorul ESU, am fost sfatuit sa dezactivez compensarea de sarcina.... incearca sa dezactivezi compensarea de sarcina si vezi cum se comporta.
Parametri difera de la un decodor la altul.....
Succes!
 
Ai nevoie de un decodor care functioneaza la frecventa joasa ( cca 100 Hz), de ex Lenz are obtiunea de PWM . Anumite motoare nu reactioneaza bine la PWM de 20 KHz ...
 
@shikanne: nu m-am uitat cu atentie
@ hgdan: din cate stiu, cu ajutorul LokProgrammerului, se poate modifica aceasta valoare (frecventa joasa)

@all: mai am o locomotiva Lima (V36), care acelasi tip de motor; pe aceasta locomotiva nu am nici un fel de problema, si am montat pe ea un ESU LokPilot v3.0; cred ca totusi e o problema undeva...

Nu vreau sa ma apuc sa desfac V36 ca sa testez cu decodorul respectiv din 2 motive:
1. se desface foarte greu
2. mai am 2 decodoare identice (ESU LokPilot v3.0)
 
Salut,

am probat locomotiva V20 cu 2 decodoare, basic de esu si hornby, iata 2 filmulete cu comportamentul lor:

- hornby

- esu

Lomomotiva s-a comportat impecabil la viteze cat de mici cat a fost echipata cu decodorul hornby, iar cu cel esu s-a comportat exact cum ai spus tu.

Mentionez ca nu am facut nici o setare decodoarelor, le-am pus asa cum au sosit din fabrica.

Dimensiuni:



Cel mai mic este hornby.
 
Florin, sar'na de mesaj; o sa pun decodor Hornby, ca am de unde sa iau! Locomotiva ta face exact ca a mea cu decodor ESU; ciudat, caci V36 merge de zbarnaie cu ESU. Te tin la curent cu detalii de dupa instalarea decodorului Hornby!
 
Sal ,
ce stati de comanda folositi si pe ce tensiune sunt setate ?
Setati decodoarele (adica scrieti R sau Cv ) pe statiile pe care le folositi .
Ar mai fi ceva in analog cum se comporta locomotiva echipata cu decodoare respective , adica prezinta aceleasi simtome ?
 
incearca sa reduci frecventa de alimentare al motorului la 1-2kHz. Are motorul bobine seriale sau un condensator paralel? Daca da, incearca sa le scoti.

Si eu am o locomotiva de la Lima (ÖBB 2043) cu un motor original catastrofal. Locomotiva se afla in depoul de reparatii, se va remotoriza cu un motor coreless.
 
@mauritius: locomotiva ruleaza impecabil in analog; pe statiile Piko si Roco si cu decodoare ESU, locomotiva prezinta simptomele prezentate de mine si de Florin. Cu decodor Lenz sau Uhlenbrock, locomotiva nu porneste la viteza minima, ci doar de la o viteza un pic mai mare (nu sunt probleme de genul angrenaje blocate sau care merg greu) - pur si simplu asa merge cu decodoarele Lenz si Uhlenbrock.

@Clouseau: locomotiva are montate in paralel cu motorul o dioda Zener si un condensator uscat (nu electrolitic); am incercat si cu aceste componente scoase si face la fel; locomotiva are motor de generatie noua, montat longitudinal (nu stiu daca e in 3 sau in 5 peerechi de poli)

O sa montez un decodor Hornby sa vad cum face, insa chiar nu am avut timp zilele astea, si nici nu voi avea pana saptamana viitoare.
 
incearca sa legi alimentarea decodorului direct la sursa digitala (nu prin roti) sa vezi daca nu cumva ai probleme de contactare? Rotile sint de culoare inchisa? Am mai auzit de probleme cu roti de culoare inchisa.
Eu am decodoare Uhlenbrock in Roco 1099, functioneaza perfect!
 
@andreiul
Din cele spuse de tine este clar o cauza de motor la aceasta locomotiva V20 .
Este curios ca acelas motor merge perfect pe V36 si este curios ca nu esti singurul care are probleme cu V20 si mai curios ca prezinta aceleasi simtome si la alte locomotive .
Ar mai fi o intrebare in ambele sensuri de rulare face la fel ?
Totusi cred ca este vorba de bobinaj sau pozitionarea periilor la motor .
Comportamentul este similar cu al motoarelor vechi Gutzold in trei poli pe care se pune decodor .
Ai mai putea face o incercare sa legi decodorul pe locomotiva fara lumini sau altceva doar sine prin roti si alimentarea la motor , condensatorul si doida le poti lasa pe pozitie .
Solutia simpla o sti iar cea complicata , trebuie desfacut motorul .
 
culegerea curentului in mod analog nu este echivalent cu ceea digitala. Si pentru ca vorbim de o locomotiva usoara cu 2 osii, problema este si mai dificila! Interesant ar fi sa vedem cum arat signalele la intrarea decodorului, masurate cu un osciloscop. Daca in mod analog, circuitul are probleme, nu observi asa de repede, insa in mod digital, da. In sistemul digital in afara de alimentare se transmit si signalele de comanda. Depinde si de programarea decodorului, se pune intrebarea, ce se-ntimpla daca signalele trimise ajung falsificate in controler??
Asadar, cu factul "analog merge, atunci si in digital ar trebui sa mearga", nu m-ati lamurit! Dar voi stiti...

PS: schimbul de decodor este doar tratarea problemei, dar nu depistarea cauzei.
 
Pai asta spuneam: cum poate avea probleme de culegere a curentului cu un decodor iar cu altul nu?

Locomotiva are cate 2 perii pe fiecare roata (deci 4 pe fiecare osie) nu prea are cum sa piarda curent la contacte/perii numai daca ar fi foarte murdare rotile, dar locomtiva este noua.
 
asta depinde si de electronica utilizata si de Firmware.
(si eu am detinut locomotiva ÖBB 2061, fara decoder. Calitatea miscarii: :-| )
De aceea am si scris: culegerea curentului inseamna si contactul sina/roata! Incearca sa cauti pe net dupa "brünierte räder", o sa vezi ca este o tema destul de dificila!

-> FAQ, intrebarea nr. 24