Pentru "Prognosis".....legat de locomotivele G 7.1.....
Locomotivele de "marfa'cu trei axe motoare(cuplate),au ramas sprijinul flotei de locomotive al KPEV,pina la sfirsitul secolului 19;peste 3000 de masini cu aranjamentul axelor 0-3-0 (clasa G3 si G4 cu citeva subvariante) au fost livrate ,intre 1881 si 1907. Oricum forta de tractiune de 8,9 la 9 tone ,curind a devenit insuficienta.Clasele G5.1 pina la G5.5,ce au ramas in productie pina in 1910 si au reprezentat aranjamentul axelor 1-3-0,au oferit calitati mai bune de rulare,decit mai multa putere.Evident,masini cu 4 axe motoare(cuplate) erau necesare si astfel de nevoie a fost recunoscuta mult mai devreme.Prima 0-4-0,de marfa a aparut de timpuriu 1890 si a fost acceptata in clasa G7.1.
Noua masina de "marfa",era substantial mai gra si mai puternica,decit predecesoarele sale 1-3-0,dar incarcatura pe axa a ramas virtual neschimbata,sub 15 tone.La baza ,ea a urmat designul tipic practicat de prusaci,cucazan asezat jos si focar ingust -KPEV nu trebuia sa ardacarbune slab.Diametrul cilindrilor a fost sporit la 520 mm si diametrul rotilor motoare a fost redus de la 1350 la 1200 mm;in fapt noua masina a fost desenata pentru efort de tractiune mare,decit pentru viteza.Pentru a negocia curbe strinse,a 2-a axa avea joc lateral de 7 mm si axa a 4-a un joc de 10 mm,in timp ce a 3-a axa motoare avea buza de bandaj ingustata cu 5 mm. G7.1 reprezenta cumva moda veche a sistemului de supape Allan,simpla expansiune si frina cu abur. Tenderele pe 3 axe 3T12 au fost utilizate preponderent cu toate ca mai tirziu unele locomotiveau functionat cu tenderele mai mari 3T16,5. noile locomotive puteau trage 1400 tone la 40 km/h si 600 tone la 5 la mie panta cu 30 km/h.Viteza maxima a fost initial fixata la 45 km/h,ulterior crescuta la 50 km/h.
G7.1 a fost pe intregime un succes si a fost comandata de KPEV intr-un numar mare.Intre 1893 si 1909 aceste masini au fost furnizate de 6 fabrici ( Hanomag,Henschel,Linke-Hofman,Schichchau,Schwartzkopff si Vulcan).In ciuda aparentei de mai multa putere si mai grea 0-4-0 -in particular G8.1,care pentru prima data a prezentat supraincalzirea aburului - G7.1 s-a dovedit foarte utila si versatila pe linii mai slabe,lucru valoros in timpul razboiului.(Nu mai am timp pe moment,dar va urma....eventual pe privat sau e-mil daca e nevoie.....daca iti mai e necesar Prognosis;mai sint date f.f.interesante) Cu bine,Daniel.