intrebare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
...:) LDH restul frazei nu mai conteaza ...dar iti ascult sfatul...)
"in digital e simplu ... ii spun locomotivei cu adresa xx sa se opreasa in fata semnalului" era vorba de automatizare ... nu de mod manual !!!
 
pt ca o automatizare sa functioneze bine ... trebuie eliminata (pe cat posibil) conditia timp. si acum intreb eu ... cand ii spun locomotivei xx sa faca orice ... si cum fac asta ?
 
bogdan_g a spus:
...:) LDH restul frazei nu mai conteaza ...dar iti ascult sfatul...)
"in digital e simplu ... ii spun locomotivei cu adresa xx sa se opreasa in fata semnalului" era vorba de automatizare ... nu de mod manual !!!

Ei, in cazul asta este ceva mai complicat adica un fel de analogic transpus in electronica cu statie, decodoare, senzori de prezenta, izolatori de linie si multe sarme :D
 
bogdan_g a spus:
pt ca o automatizare sa functioneze bine ... trebuie eliminata (pe cat posibil) conditia timp. si acum intreb eu ... cand ii spun locomotivei xx sa faca orice ... si cum fac asta ?

Pai toate se programeaza in statie, consola sau cu ajutorul programului PC.

Acolo "scrii" ce trebuie sa faca un tren si care sunt conditiile ce trebuie indeplinite.
Restul sunt sarme, senzori, decodoare bla, bla.
 
bine bine ...asta cu softul am inteles (asta imi este meseria)... problema exista in continuare ... cand ii spune softul lui xx sa faca orice ?
 
atunci cand un senzor de tip s88(nu toate sistemele digitale suporta s88) detecteaza prezenta locomotivei,acest senzor
trimite informatiile catre soft,aflat in centrala sau in PC
 
bogdan_g a spus:

Nu stiu ce este dar Adrian a facut automatizarea cu ajutorul releelo montate intre traverse comandate de magnetii fixati sub locomotiva.

Nu s-a pus problema existentei a doua blocuri, unul de incetinire si unul de franare/oprire, ideea era ca locomotiva sa opreasca in semnal si sa comande pornirea alteia cu tot ce implica asta: semnal verde, conditionare verde semnal de pozitionarea macazelor.

Lucrurile sunt ceva mai complicate dar, din pacate, pcg nu a mai aparut de mult pe forum.
El a facut o automatizare completa a circuitului cu semnale, macaze, blocuri de linii, blocuri de incetire/franare/oprire, oprirea in semnal astfel incat locomotivei sa nu-i fie oprite functiile sunet, lumini si fum.
 
chestiile alea de se pun intre traverse sunt contacte reed...pe cand s88 este un bus,o cale prin care se transmit,inapoi catre centrala sau
PC date despre locomotiva .
 
S88 este sistemul de feedback, adica pentru supravegherea dioramei. Alt sistem existent pe piata este RS. Detectoare pozitionate in linie spun centralei sau PC-ului ca pe acel segment se afla un tren sau nu. Bineinteles ca nu va sti exact adresa decodorului aflat in locomotiva. Niciun sistem nu iti va spune exact ca in acel loc se afla acea locomotiva. Acest lucru se face manual, la pornirea softului, prin indicarea pozitiei fiecarei locomotive manual, astfel computerul sa stie unde se afla o anumita locomotiva. Dupa aceasta operatie, PC-ul proceseaza informatia primita de la modulele de feedback, impreuna cu semnalele de la centrala, si astfel stie exact directia si pozitia unui tren.
 
Cand vrei tu, in functie de ce comanda ii dai. Pe soft apar insirate blocurile sau releele reed, semafoarele, macazele si trenurile. Tu programezi softul si ii zici ca locomotiva XX sa se opreasca daca semnalul din fata e rosu sau sa se opreasca cand urmeaza releul sau blocul urmator. Totul se face din software. Nu pot sa dau o solutie exacta, pentru ca acest lucru variaza de la soft la soft. Nu am testat pana acum niciun program, pentru ca inca sunt in faza construirii decodoarelor si a sistemului de feedback.
 
sistemul Lissy de la Unhlenbrok se bazeaza pe emitatori montati pe locomotive si senzori-receptori montati intre sine care activeaza si
dezactiveaza functii,comnda pornire/oprirea locomotivei...
 
Da, l-am vazut intr-un sistem FLM numai ca ai posibilitatea unui singur scenariu care poate merge o singura data sau continuu.
Singura problema este ca nu poti interveni in scenariu, cu o locomotiva de manevra, sa zicem, si "programul/sistemul" sa "citeasca" asta si sa comande in consecinta circulatia celorlalte trenuri.
Daca vrei sa modifici scenariul procesul este destul de greu plus ca "chestia" aia emitator/receptor plus decodoare si statie mi se pare destul de complicata.
 
sistemul Flm este facut de Unhlenbrok...senzorii s88 pot furniza informatii si determina (cred) softul sa dea comenzi.
 
cosmin78 a spus:
sistemul Flm este facut de Unhlenbrok...senzorii s88 pot furniza informatii si determina (cred) softul sa dea comenzi.

"Softul" din centrala ca nu am vazut sistemul legat la un PC si din ce am discutat cu proprietarul o sa urmeze o legatura cu PC-ul deoarece nu poate face chiar ce vrea in "joc" si, spera el, poate mai reduce din numarul de circuite, "sarme" :D