Intalniri CFB

Intalniri ianuarie-februarie 2014

In perioada asta ne-am ocupat de inlocuirea actionarilor de macaz home-made cu actionari produse de Conrad. Acestea au o miscare mai lenta si, fiind o constructie compacta si inchisa, au o fiabilitate mai mare decat cele home-made, in special atunci cand luam in considerare transportul pe cateva sute de kilometri.

Am decis remodelarea rampei de marfuri din gara Magurele pentru ca varianta initiala era prea inalta fata de modelul real si avea cateva vicii de constructie. Am decopertat rampa veche, am redus inaltimea parapetului cu 5-6 mm si am umplut zona din spatele parapetului cu polistiren, pentru a avea o structura solida sub teren.



Intre timp am facut 38 de vaci pentru a anima modulele. O mare parte din ele vor alcatui o turma pe modulul cu pasunea, iar restul vor fi impartite pe celelalte module.



Gara Magurele a primit barierele pentru trecerea la nivel, ce ulterior vor fi motorizate si completate cu inca cateva elemente anexe.



De asemenea, si Halta Magurele Nord a fost dotata cu noi bariere, cu o constructie mai buna decat prima varianta.



La halta am refacut o balustrada realizata din sine, atat in realitate cat si in model.

 
Intalniri noiembrie-decembrie 2014

Dupa expozitia de la Balaton am avut o mica pauza in activitate, de 2 luni.
Am reinceput in noiembrie prin reasamblarea modulelor in formula de cerc.



De asemenea, ne-am si reorganizat spatiul de lucru, ocazie cu care am alcatuit un banc de lucru dintr-un fost birou.



Fiind deja la sfarsit de an, la urmatoarele intalniri principala activitate a fost rulatul trenurilor, prezentarea parcului auto si am mai adus diverse lucrari in curs, pentru o parere/schimb de experienta.

Cateva germane:



Parcul auto, in pregatire pentru noi constructii:



Si, pentru ca e frig, am scos WITurile la lucru:

 
Intalniri ianuarie-februarie 2015

Inca de anul trecut am inceput sa schitam niste idei pentru ce putem face pe viitor, pornind de la experienta expozitiilor de anul trecut, dar si luand in considerare oportunitatile unor viitoare expozitii, de dimensiune mai mica sau mai mare. Astfel, am decis realizarea unor module cu linie dubla. Am ales un standard international NEM 943 F - Eurotrack, folosit in Romania de colegii de la Oradea, si de cei din Ungaria si Austria. Am luat in calcul si avantajul acestui standard de a avea o pozitie excentrica a liniilor duble permite realizarea unor elemente de piesaj mai dezvoltate.

Pentru inceput am stabilit sa realizam 2 module drepte, simple, reprezentand zone din jurul Bucurestiului, cu cateva elemente specifice.

Structura modulelor a fost realizata din placaj de fag, cu grosime de 10 mm. Bancul de lucru a fost de ajutor, pentru realizarea facila a modulelor, pe o suprafata stabila si plana.



Dupa finalizarea montajului am realizat gaurile pentru montaj, specifice standardului. In plus fata de acestea, am realizat cate 4 fante pe ambele parti ale modulelor, pentru a fi mai usor de apucat si transportat.



Pe langa lucrul la module am mai adus si modele de invartit prin gara Magurele











La sfarsitul lunii februarie am avut in vizita 2 pasionati feroviari din Bulgaria, de la clubul din Sofia, pentru a discuta despre o viitoare expozitie organizata de ei. Cu aceasta ocazie am avut o intalnire comuna cu inca doi pasionati din Bucuresti, Bogdan si Dragos, ce au mai participat alaturi de ei la expozitii cu scara TT. Scopul principal a fost stabilirea posibilitatilor tehnice de interconectare a modulelor, pentru a realiza o diorama modulara mai mare la scara H0, dar si pentru a face un schimb de experienta modelistica.

 
Intalniri martie-mai 2015

Dupa finalizarea bazei modulelor am trecut la realizarea peisajului de pe ele. Unul dintre ele va reprezenta un santier al unui pod peste calea ferata ce inlocuieste o trecere la nivel, iar celalalt va fi ocupat de unul dintre forturile din jurul Bucurestiului, impreuna cu o rampa de incarcare si un racord pentru ea.

Am inceput cu constructia macazului ce face legatura dintre linia principala si racordul fortului.



Urmata de montajul pe modul, impreuna cu partea electrica si vopsirea macazului intr-o culoare similara restului traverselor.







De asemenea, am montat si liniile de pe celalalt modul, ce nu aveau vreun element special.



Dupa montarea picioarelor si punerea pe pozitie a modulelor am inceput aplicarea terasamentului realizat de unul dintre colegii nostri.



Am adus si utilaje pentru constructiile ce vor urma.



Pe langa terasament am aplicat nisipul, pentru realizarea texturii pamantului si cateva elemente de peisanj: rampa de incarcare a fortului si rampa de urcare a podului. A urmat si aplicarea unui strat fin de pamant, pentru culoare.









In paralel, am inceput constructia fortului. Piesele cladirii au fost taiate la laser si sunt realizate din MDF pentru structura si balsa de 1mm pentru exterior.



Dupa vopsire l-am montat pe modul si am inceput integrarea in peisaj. Am aplicat servetele inmuiate in aracet peste care am aplicat nisip, ulterior fiind aplicat un strat fin de pamant, pentru culoare, si a urmat aplicarea ierbii.







Am lucrat si la trecerea la nivel de pe modulul cu podul in constructie, montand dalele de langa linie si vopsind drumul.



Cele 2 module au fost prezentate in public pentru prima oara la expozitia de la Iasi, dar mai este de lucru la ele in ceea ce priveste detaliile.

[/URL]



Poate cea mai inedita piesa de material rulant adusa la club a fost un tun feroviar, imbunatatit de unul dintre membrii clubului.

 
Intalniri septembrie-decembrie 2015

In toamna am avut cateva intalniri, fara a face prea multe progrese la module, lucrand separat la o serie de detalii ce vor imbunatati cele 2 module Eurotrack. In paralel am facut si planificarea pentru refacerea buclei intr-o varianta imbunatatita, dar si a altor module pe care le vom prezenta la momentul potrivit.
Pana atunci, va prezentam poze cu cateva modele aduse de membrii clubului.

Locomotive cu abur:







Camioane:





 
Intalniri ianuarie-februarie 2016

Am inceput anul in forta cu debitarea placajului pentru cele 9 module care vor alcatui noua bucla si inca cateva in plus.

Am asamblat noul modul pentru viaductul Crasna, de aceasta data cu o structura avand o inaltime mai mica si 2 dintre cele 3 module care vor alcatui bifurcatia. Am imbunatatit procedura de montaj a modulelor curbe prin realizarea unui sablon in care sa le incadram.



Am facut o proba cu un modul drept existent. Modulul de bifurcatie din poza va fi inlocuit cu unul mai lung, avand 2 variante de iesire.



S-a lucrat si pe module:



Trecerea la nivel a primit un canton, ce inca nu e terminat.



Din partea domnului Sorin Anghel am primit un semnal de manevra pe care l-am amplasat pe linia abatuta de pe modulul cu fort.



Am adus in proba un prototip de stalp de iluminat.



Ce a fost urmat de inca 3, amplasati definitiv pe rampa de incarcare de pe modulul cu fort.



La final, o poza cu o locomotiva destul de incapatanata, dar pe care pana la urma am reusit sa o facem sa ruleze pe module.

 
Cu intarziere, un scurt rezumat al intalnirilor din 2017: https://cfbuc.wordpress.com/2018/04/10/intalniri-2017/
O sa incercam sa revenim la prezentarile mai dese, o data la 2-3 luni, in functie de evolutia lucrarilor.
 
Frumos! Felicitări Radu!
Îmi plac stâlpii de telegraf :aplauze: .