Instructiuni Roco multiMaus in limba romana

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
andreiul a spus:
pe mine m-ar interesa daca exista alta varianta de a anexa la un tren 2 locomotive identice (in cazul meu BR218) in afara de a programa locomotivele pe aceeasi adresa.

Prin programarea unei adrese de "consist" (diferita de adresa proprie) identica pt. cele 2 locomotive. Modul consist permite si selectarea diferentiata a functiilor intre locomotive (de ex. aprinderea farurilor numai la prima lok. si a "stopurilor" la a 2-a).
 
Dan, am rugamintea sa detaliezi putin functia CV19; ma intereseaza aplicabilitatea pe decodoarele ESU LokPilot v3.0 si ESU LokSound 3.5 (valori ale cv-ului, sincronizarea vitezei celor 2 locomotive); spun asta, deoarece, in trecut, cand foloseam Piko Digi1 am incercat sa programez 2 locomotive identice cu 2 decodoare iidentice, iar lucrurile au fost identice numai in teorie. Eu am incercat sa realizez tractiunea dubla programand cele 2 locomotive pe aceeasi adresa (CV1). Practic nu exista 2 masini perfect identice si nici 2 decodoare perfect identice. La mine cel putin, in momentul incare porneam ambele masini, una din ele mergea mai repede decat cealalta (e drept ca diferentele erau foarte mici.

Multumesc.
 
Practic, utilitatea adresei de consist consta tocmai in posibilitatea activarii diferite a functiilor intre locomotive; in rest - in privinta rularii - nu este nici o diferenta fata de varianta cu aceeasi adresa in CV1.

Masinile trebuie sa fie la fel, cu rodajul facut, cu decodoare identice avand aceleasi setari de viteza si compensare de sarcina, pt. ca diferentele de rulare sa fie cat mai mici si sa poata fi corectate de BEMF.
Intr-un site pe net se avansa ideea ca numai una dintre locomotive sa aiba compensarea activata, cealalta nu. Eu am testat cu 2 locomotive BR218 Roco si mergeau mai bine cu ambele BEMF activate.
 
Si rodajul conteaza: din cate am observat eu, locomotivele Roco vin noi fara nici un fel de rodaj facut, spre osebire de Piko sau Mehano de ex. care merg binisor din prima; locomotiva Life-Like primita de peste ocean specifica "ready to go" adica rodata gata... ;-)
 
Ca o paranteza as aminti celebra DA060 Tillig care vine cu rodajul facut (bravo lor!) Am setat CV5=32 pt. 120km/H0. Dupa aproximativ o saptamana de rulare, zilele trecute am testat din nou viteza si am constatat ca urcase la 124km/H0, deci a trebuit sa reduc CV5=31...
 
Roco nu vin cu rodajul facut,deci se poate spune ca nu au rulat deloc(exceptand testele de functionalitate,
daca le mai fac si pe alea),merg bine "din prima",insa este recomandat rodajul de 30 min inainte si 30 min
inapoi + lubrefierea necesara...oare a avut cineva rabdare sa stea o ora la rodaj :roll:
cele de la Trix necesita si ele de rodaj,de asemena si Liliput,chiar daca nu se specifica.
 
Pai fa-le un rodaj intensiv: eu am un cerc de R2 Piko pe care le rulez 15 min. inainte + 15 min. inapoi cu viteza 75%. Apoi intorc locomotiva (pt. a schimba unghiul boghiurilor) si inca 15 + 15 min.

Pentru motoarele lor in 3 poli merg f. bine decodoarele ESU v3.0. Setarile sa fie identice; mareste usor valoarea CV2 la vreo 8-10 pt. o rulare cursiva la v min. Coboara CV55 la 8 (I) si CV54 la 16-24 (K). Ar trebui sa mearga...
 
cosmin78 a spus:
.... insa este recomandat rodajul de 30 min inainte si 30 min inapoi + lubrefierea necesara...oare a avut cineva rabdare sa stea o ora la rodaj :roll:
cele de la Trix necesita si ele de rodaj,de asemena si Liliput,chiar daca nu se specifica.
E off-topic dar profit de ocazie.
La o locomotiva noua, trebuie facuta lubrefiere ?? :confused:
Intotdeauna am crezut ca lubrefierea se face mai incolo, dupa ceva timp de functionare .....
Cum sta de fapt treaba ?!
 
masina vine cu ceva vaselina si /sau ulei pe angrenaje. Daca e sa o iau logic, si daca vrei sa o gresezi din nou, fa rodajul, curata bine, si apoi greseaza din nou. Pe vremea cand era Dacia la putere, dupa ce faceai rodajul (era noua sau faceai motorul), era indicat sa schimbi uleiul, deoarece, toate bavurile si celelalte minuni se strangeau in ulei; astfel, odata cu schimbarea uleiului, scapai se de mizerii.

Parerea mea personala este sa stai linistit cu (re)gresarea; transmisia nu este supusa unor eforturi atat de mari, rodajul, si in acest caz are rolul de a lasa pinoanele sa se "aseze" unul peste celalalt. Bavuri nu prea am vazut in acest tip de angrenaje, deci nu cred ca e cazul sa o regresezi. Poti eventual sa te uiti sa aiba suficienta vaselina; suficienta nu inseamna sa nu se mai vada nimic de vaselina, ci doar ca angrenajul sa fie imbracat intr-o pelicula fina de vaselina.

Atentie! nu turnati ulei in motor; puteti pune un o picatura dintr-o picatura in lagare, dar atat; nu puneti ulei pe angrenaj; acesta va fi aruncat de pe el datorita fortei centrifuge.
 
cei de la Roco recomanda lubrefierea cu ulei inainte de a face rodajul,in anumite puncte esentiale,lagare,
imbinari ambielaj si biele.pe angrenaje vine din fabrica o vaselina alba,care este special pentru turatii mari.
nu incurcati lucrurile,vaselina este pentru angrenaje,iar uleiul se pune acolo unde exista frecare.