- 25 August 2007
- 3.721
- 684
- LOCATION
- Oradea
- YOUTUBE
- mpursu
Aproape toate locomotivele miniatură moderne sunt dotate cu mecanisme de cuplare apropiată ("close-coupling") sau cel puţin cu portcuple care au o anumită mobilitate faţă de şasiu & boghiuri. Acest aspect nu era important pe vremea vechilor cuple "hoop", deoarece forma acestora le permitea să suporte fără probleme ne-alinerile portcuplelor în curbe sau pe macazuri. însă această stare de lucruri s-a schimbat odată cu apariţia cuplelor care permit cuplarea apropiată. Aceste cuple cu forme speciale se interblochează rigid una pe alta, ceea ce necesită o alinere riguroasă a portcuplelor pe care acestea sunt montate.
Acestea fiind spuse... ce ne facem dacă în colecţia noastră se află locomotive din alte vremuri, cu mare valoare sentimentală, dar care sunt dotate cu portcuple rigide pe boghiu şi cu cuple hoop foarte simplificate, respectiv doar cu vârful cuplei şi fără buclă?
Acestea fiind spuse... ce ne facem dacă în colecţia noastră se află locomotive din alte vremuri, cu mare valoare sentimentală, dar care sunt dotate cu portcuple rigide pe boghiu şi cu cuple hoop foarte simplificate, respectiv doar cu vârful cuplei şi fără buclă?