Acum ceva vreme m intrat in posesia acestei locomotive Guztold V200, destul de rara din anii '60 !
La cutie, ambalaj original Gutzold de V200. Pana aici toate bune !
nici nu am avut curiozitatea sa o probez, si nici macar sa o studiez...a zacut in dulap cateva saptamani, dar zilele trecute am zis sa ii fac o proba si surpriza: rula f incet ! functiona, dar se misca destul de greu si zgmotos pe sine, astfel incat am fost profund dezamagit....
asa ca am decis sa desfac locomotiva:
-primul obstacol: carcasa nu se desfacea. In final s-a desfacut, fiind ff usor lipita de sasiu. Nu s-a stricat nimic desfacand-o. Dar cum o pun la loc sa stea? Ma gandeam la o mic surubel...etc.trebuie ceva f fin sa o prinda. Carcasa sta si asa, dar oricum.. Idei?
Am descoperit un motor cu cardan, f interesant, diferit fata de ce mai vazusem eu la Lima. (singurele pe care le mai desfacusem)
Functiona, f incet locomotiva astfel incat am decis sa ii desfac intreg mecanismul de la roti, acesta fiind practic blocat de mizerie. Am spalat, uns si pus la loc. Cardanul nu pare uzat si nici pinioanele de la roti.
Primul semn de bucurie: alimentata direct pe lamele locomotiv zbarnaie ! Merge ff bine.
Pusa pe sine, si alimentata pe lamele din interiorul locomotivei, la fel, merge de rupe !
Totusi, alimentata prin sine..locomotiva nu face nimic ! ! Sa fi remontat eu ceva gresit? Idei? Banuiesc ca locomotiva preia curentul de pe sine prin acea lamela/agrafa mica, nu? Una trebuie sa fie pe o parte, iar cealalata pe cealalta parte, corect?
Mentionez ca fapt divers ca daca pun curent pe cuple, locomotiva o ia din loc.
Totodata, fac precizarea ca ma pot dispensa la un pret decent (pret cu care am luat-o si eu) de aceasta locomotiva cuiva care ar reusi sa o faca sa mearga perfect. Deci daca exista interesati, cu toata placerea o pot da. Pe mine se pare ca pana acum m-a depasit situatia..dar sper sa ii dau de cap.. Locomotiva imi place pt ca are un sistem f interesant, acela cu cardan. Iar mecanismul rotilor e fascinant. In orice caz, e destul de raruta.
La cutie, ambalaj original Gutzold de V200. Pana aici toate bune !
nici nu am avut curiozitatea sa o probez, si nici macar sa o studiez...a zacut in dulap cateva saptamani, dar zilele trecute am zis sa ii fac o proba si surpriza: rula f incet ! functiona, dar se misca destul de greu si zgmotos pe sine, astfel incat am fost profund dezamagit....
asa ca am decis sa desfac locomotiva:
-primul obstacol: carcasa nu se desfacea. In final s-a desfacut, fiind ff usor lipita de sasiu. Nu s-a stricat nimic desfacand-o. Dar cum o pun la loc sa stea? Ma gandeam la o mic surubel...etc.trebuie ceva f fin sa o prinda. Carcasa sta si asa, dar oricum.. Idei?
Am descoperit un motor cu cardan, f interesant, diferit fata de ce mai vazusem eu la Lima. (singurele pe care le mai desfacusem)
Functiona, f incet locomotiva astfel incat am decis sa ii desfac intreg mecanismul de la roti, acesta fiind practic blocat de mizerie. Am spalat, uns si pus la loc. Cardanul nu pare uzat si nici pinioanele de la roti.
Primul semn de bucurie: alimentata direct pe lamele locomotiv zbarnaie ! Merge ff bine.
Pusa pe sine, si alimentata pe lamele din interiorul locomotivei, la fel, merge de rupe !
Totusi, alimentata prin sine..locomotiva nu face nimic ! ! Sa fi remontat eu ceva gresit? Idei? Banuiesc ca locomotiva preia curentul de pe sine prin acea lamela/agrafa mica, nu? Una trebuie sa fie pe o parte, iar cealalata pe cealalta parte, corect?
Mentionez ca fapt divers ca daca pun curent pe cuple, locomotiva o ia din loc.
Totodata, fac precizarea ca ma pot dispensa la un pret decent (pret cu care am luat-o si eu) de aceasta locomotiva cuiva care ar reusi sa o faca sa mearga perfect. Deci daca exista interesati, cu toata placerea o pot da. Pe mine se pare ca pana acum m-a depasit situatia..dar sper sa ii dau de cap.. Locomotiva imi place pt ca are un sistem f interesant, acela cu cardan. Iar mecanismul rotilor e fascinant. In orice caz, e destul de raruta.