"Inceputul" meu de colectie - scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
In acest moment, nu ma pot lauda cu o colectie de modele feroviare, avand in vedere ca nu am decat 3 "piese" dar, cu siguranta, vor fi altele, si altele, si altele...

Piesa de rezistenta este locomotiva BR 62, inmatriculare 62 010 a DRG. Locomotiva reala, de tipul 2C2 si 2 cilindri a fost construita in doar 15 exemplare dar a fost considerata una din cele mai reusite "Einheitslok" (locomotive standardizate). Au fost construite in 1928 pentru compania germana DRG.

Modelul a capatat un decodor Lenz Gold Mini (multumiri lui MPUrsu pentru rabdare dar cred ca i-a si placut si a si invatat cate ceva despre comportamentul decodoarelor la scurtcircuit).

Calitatile motrice ale acestei locomotive sunt de exceptie; am fost pe la cateva expozitii si pot spune ca putine locomotive am vazut la scara N care sa mearga atat de lin si silentios. Poate si datorita sasiului in 3 puncte, a motorului cu 5 poli si a decodorului cu compensare de sarcina dar si a faptului ca este un model din noua generatie Fleischmann.


(c)�MPUrsu

A doua locomotiva este un BR 91.3 cumparata de pe eBay cu singurul gand de a o CFR-iza. Este un model Fleischmann vechi de la inceputul anilor '70 dar, ne spune Horia, corect ca proportii si detalii. Istoria locomotivei reale este mai putin importanta pentru mine. Importanta este istoria locomotivei 7311 in Romania, despre care Catalin ne-a furnizat multe detalii.

Poze cu aceasta vor fi intr-un alt subiect care va descrie conversia ei.

Ultima piesa din colectie este vagonul de bagaje Pw4� Pr04, DRG, epoca II.

Vagonul este unul prusac, pe boghiuri (4 osii) iar primul din aceasta serie a fost construit in 1904.

Modelul este excelent realizat. Cele patru usi de acces, pentru incaracrea / descarcarea bagajelor sunt mobile (sliding doors).

Este pregatit pentru a i se monta iluminare interioara. Culegerea curentului se face prin roti dar trebuie achizitionat, separat, sistemul de iluminare care nu este tocmai ieftin (cca. 10 EUR daca bine imi aduc aminte).

Mecanismul close-coupling este si el prezent.


(am folosit imaginea de catalog de la Fleischmann deoarece vagonul se afla acum in Romania si nu am cum sa ii fac poze).

Avand in vedere ca sunt foarte pretentios cand vine vorba de corectitudinea realizarii modelelor si a compunerii garniturilor exact cum au circulat in perioada lor, ar mai trebui sa achizitionez inca cel putin 3 vagoane: un BC Pr04, un C4 Pr04 cu cabina de franar si unul fara. Se pare ca se mai gasesc destule pe eBay ca la producatori sau dealeri nu am mai vazut...

Si as avea o garnitura autentica de tren rapid (D-Zug) ce a circulat la sfarsitul anilor '30 in zona Rhin-ului de nord - Westphalia. Toate acestea transpuse pe o diorama care demult asteapta sa fie continuata (din pacate, si ea a ramas in Romania).

Pe masura ce se vor mai aduna modele in colectie vor fi prezentate si ele. Vor fi eforturi pentru achizitionarea unei garnituri de marfa ce a circulat in aceeasi perioda, in aceeasi zona.
 
Si iata ce poza am gasit pe Eisenbahnstiftung Joachim Schmidt:



Conform descrierii de pe site, 62 002 tracteaza P 1527 la iesirea din KĂśln-Betriebsbahnhof. Fotografie facuta de Carl Bellingrodt la 1930 (exact in perioada care ma intereseaza).

Prin urmare, daca avem rabdare sa cautam, gasim si documente care sa ne ajute in compunerea unor garnituri care au circulat in realitate chiar acum multi ani.
 
Vali, vezi ca alea sunt prusace compartimentate cu 3 osii, C3, BC3, C3tr si compania!
iar Pw-ul este si el un prusac pe 3 osii...
 
Exact asta voiam sa zic si eu, alea imi par niste abteilwagen prusace pe trei osii, niste vagoane deosebit de interesante de altfel!

Vezi aici:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:preuss_Abteilwagen_C3_P9030010.JPG
doar ca vopsite in verde si inmatriculate la DRG.

Fleischmann mai are inca in "magazii" asa ceva la scara N, dar din cate am observat doar DR si SNCF.

Pare chiar putin ciudat ca un BR 62 tracteaza asa ceva, m-as fi asteptat mai degraba la o BR 64 sau la o vechitura din perioada laenderbahnen, insa am invatat ca in materie de viata reala nu trebuie sa judeci totul dupa baze logice. Singura sansa pentru a compune o garnitura autentica este sa cauti surse primare de genul acestei fotografii de epoca, si sa realizezi toata garnitura pe baza ei!

Vali, BR 62 aceea este o adevarata bijuterie! :aplauze:
 
victorian a spus:
...
Vali, BR 62 aceea este o adevarata bijuterie! :aplauze:

O vei vedea si in realitate in cateva zile. Cum, de altfel, abia astept si eu sa vad pe viu noua BR 70.
 
Dorin, acele Abteilwagen prusace s-au construit pana dupa 1915 si erau apte la 100km/h, adica cat stia sa fuga si 62... erau vagoane de linie principala, nu au ce cauta cu un 64 de Nebenbahn in fata! :)
 
Vali, cu multa placere... montam poate si un circuit de sine sa le vedem cum "alearga" un pic!

Horia, merci de lamuriri, inseamna ca in ciuda aspectului lor aparent "antic" acele vagoane erau foarte avansate pentru vremea lor!
 
Ultima achizitie:

Vagon de clasa a III-a, nefumatori al K.Bay.Sts.B., epoca I; Fleischmann, editie limitata (numar de catalog: 889301)

In poze vagonul apare inca cu cuplele Arnold; intre timp, le-am inlocuit cu cuple profi.

 
buna Vali,

felicitari, un vagon dragut, chiar daca as prefera pe cel identic de la Trix care are, dupa mine, rame de ferestre mai fine, desi e ceva mai vechi...

nu era pe undeva o discutie despre culoarea (falsa) a acoperisurilor la GFN comparata cu cea corecta la Trix (ar fi trebuit sa fie bej)?
 
Imi aduc aminte de niste discutii legate de corectitudinea vopsirii acoperisului la vagoanele de calatori de ep. II ce au circulat in zona Ruhr-ului impreuna cu DRG 62.

Nu stiu sa nu fie culoarea corecta la vagoanele K.Bay.Sts.B. Daca stii mai multe, astept informatii. Nu e greu sa le tragem un aerograf...
 
buna Vali,

pe un forum german, parca www.1zu160.net se discuta de aceste vagoane cand aparusera... desi Trix sunt mai vechi cu 30 de ani (1978-1980) si au capatat KKK abia dupa 1990, erau mai corecte in proportii si aveau si acoperisurile vopsite corect (bej) si ramele geamurilor mai fine...

o sa incerc sa gasesc acel topic, dupa aceea cu traducerea... mai vedem ;)

din cate stiu, acoperisurile erau din carton sau panza de vele gudronata si vopsita ulterior in Bavaria in bej; alte surse indica panza de vele (ca la nave) bej, iar alta carton gudronat...

acum, cum aratau acoperisurile dupa cativa ani de folosire cu tractiune cu aburi, asta e alta poveste... ideala ar fi o fotografie de sus (pasajul garii din Muenchen?) ;) sau de prin Bavaria inferioara din vremea utlizarii vagoanelor (si nu ma refer aici la 1959...) :D
 
Salut Horia,

Mersi mult de informatii.

PS: Am ramas foarte placut impresionat de recentele tale conversii CFR!
 
multumesc, Vali...

bere de Bragadiru nu prea se bea in Bavaria epocilor I si II insa unele din ele circulau si in zona ta de predilectie... ca sa nu mai spunem ca aproximativ 60% din cisternele care veneau la Ploesci / Ploesti / Ploiesti erau inscrise la Laenderbahnen si apoi la DRG... deci unele din acele conversii te-ar putea interesa. ;)

aici cateva topicuri pe tema vagoanelor, mai caut:
http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_suche.php?sb1=889301&sh=1
 
Vagonul prezentat mai sus a fost achizitionat in scopul completarii garniturii K.Bay.Sts.B fabricata de Fleischmann ca set exclusiv 2008, achizitionata la inceputul acestui an.

Garnitura este compusa din locomotiva Pt 2/3, vagon de bagaje tip Pwi Bay07, vagon de calatori clasa 2/3 tip BCi Bay10 si vagon de calatori clasa a treia, fumatori, tip Ci Bay10.

Setul vine din start dotat numai cu cuple Profi.

Locomotiva are tractiune pe cele 4 roti motoare, culege tensiunea din sine cu toate cele 6 roti si nu are cauciucuri de tractiune. Lumini cu LED-uri (din pacate Bright White dar acest aspect se poate remedia) in functie de directia de deplasare. Cu toate ca lungimea locomotivei este de doar 58 mm, este spatiu pentru decodor LENZ Gold mini.





In poza urmatoare, garnitura completa, inclusiv vagonul de clasa a III-a pentru fumatori



Detalii:



 
hmmmm... Lenz Gold sau Silver mini... exact asta am pus si eu la recenta mea Pt2/3 (la mine ca Rh770 OBB epocile III-IV) ;)
 
Salut !
Horia a zis:
hmmmm... Lenz Gold sau Silver mini... exact asta am pus si eu la recenta mea Pt2/3 (la mine ca Rh770 OBB epocile III-IV) Wink

...dar de Digitrax DZ 123 ce spui?
Este muuult mai mic decat orice Lenz mini sau Gold 8) :fluierat:
Si este la fel de performant....

Marius.
 
Scuze lui Felippe ca am dat buzna asa...
Da Horia,si Khuen este ok cu toate ca este mai mic ca si putere decat DZ123,oricum la N stiu ca motoarele nu sunt asa de "mari mancatoare de curent" .... 8)
Marius.
 
Acum ceva vreme am achizitionat la un pret bun de pe eBay, vagonul de marfa MINITRIX (cod: 13201) tip Gm nr. 41054, construit in 1903.

Modelul are roti cu spite, usi culisante, KKK si, ca aspect general, pare mai bine realizat decat Fleischmann.

 
Salutare Vali,

Ma bucur sa vad ca si colectia ta K Bay Sts B creste incet, dar sigur... Uita-te la acuratetea redarii tampoanelor la noul tau vagon Minitrix; si, daca nu ma insel, de asemenea pozitia sabotilor de frana este cea corecta, peste bandajul rotilor si nu alaturi, cum face "concurenta"!

Asta a fost si concluzia mea analizand modelele Minitrix mai vechi, inca de pe vremea cand firma nu era inca luata sub "palaria" Maerklin. Nu ma pot pronunta in totalitate, dupa cum bine stii modelele trebuie judecate individual si nu "toptan-bazar", dar cel putin in privinta "bavarezelor", modelele Minitrix sunt net superioare cu referire la acuratetea redarii detaliilor; doar modelele Fleischmann foarte recente, inclusiv acest reusit set exclusiv cu Pt2/3 prezentat de tine anterior au facut un salt calitativ important, reusind sa le egaleze.

Felicitari pentru pozele reusite de detaliu cu locomotiva si vagoanele din setul respectiv: trebuie sa insist in a atrage atentia prietenilor care ne "citesc" aici ca este vorba despre o locomotiva la scara N, care are nu mai mult de 5 cm lungime!