In acest moment, nu ma pot lauda cu o colectie de modele feroviare, avand in vedere ca nu am decat 3 "piese" dar, cu siguranta, vor fi altele, si altele, si altele...
Piesa de rezistenta este locomotiva BR 62, inmatriculare 62 010 a DRG. Locomotiva reala, de tipul 2C2 si 2 cilindri a fost construita in doar 15 exemplare dar a fost considerata una din cele mai reusite "Einheitslok" (locomotive standardizate). Au fost construite in 1928 pentru compania germana DRG.
Modelul a capatat un decodor Lenz Gold Mini (multumiri lui MPUrsu pentru rabdare dar cred ca i-a si placut si a si invatat cate ceva despre comportamentul decodoarelor la scurtcircuit).
Calitatile motrice ale acestei locomotive sunt de exceptie; am fost pe la cateva expozitii si pot spune ca putine locomotive am vazut la scara N care sa mearga atat de lin si silentios. Poate si datorita sasiului in 3 puncte, a motorului cu 5 poli si a decodorului cu compensare de sarcina dar si a faptului ca este un model din noua generatie Fleischmann.
(c)�MPUrsu
A doua locomotiva este un BR 91.3 cumparata de pe eBay cu singurul gand de a o CFR-iza. Este un model Fleischmann vechi de la inceputul anilor '70 dar, ne spune Horia, corect ca proportii si detalii. Istoria locomotivei reale este mai putin importanta pentru mine. Importanta este istoria locomotivei 7311 in Romania, despre care Catalin ne-a furnizat multe detalii.
Poze cu aceasta vor fi intr-un alt subiect care va descrie conversia ei.
Ultima piesa din colectie este vagonul de bagaje Pw4� Pr04, DRG, epoca II.
Vagonul este unul prusac, pe boghiuri (4 osii) iar primul din aceasta serie a fost construit in 1904.
Modelul este excelent realizat. Cele patru usi de acces, pentru incaracrea / descarcarea bagajelor sunt mobile (sliding doors).
Este pregatit pentru a i se monta iluminare interioara. Culegerea curentului se face prin roti dar trebuie achizitionat, separat, sistemul de iluminare care nu este tocmai ieftin (cca. 10 EUR daca bine imi aduc aminte).
Mecanismul close-coupling este si el prezent.
(am folosit imaginea de catalog de la Fleischmann deoarece vagonul se afla acum in Romania si nu am cum sa ii fac poze).
Avand in vedere ca sunt foarte pretentios cand vine vorba de corectitudinea realizarii modelelor si a compunerii garniturilor exact cum au circulat in perioada lor, ar mai trebui sa achizitionez inca cel putin 3 vagoane: un BC Pr04, un C4 Pr04 cu cabina de franar si unul fara. Se pare ca se mai gasesc destule pe eBay ca la producatori sau dealeri nu am mai vazut...
Si as avea o garnitura autentica de tren rapid (D-Zug) ce a circulat la sfarsitul anilor '30 in zona Rhin-ului de nord - Westphalia. Toate acestea transpuse pe o diorama care demult asteapta sa fie continuata (din pacate, si ea a ramas in Romania).
Pe masura ce se vor mai aduna modele in colectie vor fi prezentate si ele. Vor fi eforturi pentru achizitionarea unei garnituri de marfa ce a circulat in aceeasi perioda, in aceeasi zona.
Piesa de rezistenta este locomotiva BR 62, inmatriculare 62 010 a DRG. Locomotiva reala, de tipul 2C2 si 2 cilindri a fost construita in doar 15 exemplare dar a fost considerata una din cele mai reusite "Einheitslok" (locomotive standardizate). Au fost construite in 1928 pentru compania germana DRG.
Modelul a capatat un decodor Lenz Gold Mini (multumiri lui MPUrsu pentru rabdare dar cred ca i-a si placut si a si invatat cate ceva despre comportamentul decodoarelor la scurtcircuit).
Calitatile motrice ale acestei locomotive sunt de exceptie; am fost pe la cateva expozitii si pot spune ca putine locomotive am vazut la scara N care sa mearga atat de lin si silentios. Poate si datorita sasiului in 3 puncte, a motorului cu 5 poli si a decodorului cu compensare de sarcina dar si a faptului ca este un model din noua generatie Fleischmann.
(c)�MPUrsu
A doua locomotiva este un BR 91.3 cumparata de pe eBay cu singurul gand de a o CFR-iza. Este un model Fleischmann vechi de la inceputul anilor '70 dar, ne spune Horia, corect ca proportii si detalii. Istoria locomotivei reale este mai putin importanta pentru mine. Importanta este istoria locomotivei 7311 in Romania, despre care Catalin ne-a furnizat multe detalii.
Poze cu aceasta vor fi intr-un alt subiect care va descrie conversia ei.
Ultima piesa din colectie este vagonul de bagaje Pw4� Pr04, DRG, epoca II.
Vagonul este unul prusac, pe boghiuri (4 osii) iar primul din aceasta serie a fost construit in 1904.
Modelul este excelent realizat. Cele patru usi de acces, pentru incaracrea / descarcarea bagajelor sunt mobile (sliding doors).
Este pregatit pentru a i se monta iluminare interioara. Culegerea curentului se face prin roti dar trebuie achizitionat, separat, sistemul de iluminare care nu este tocmai ieftin (cca. 10 EUR daca bine imi aduc aminte).
Mecanismul close-coupling este si el prezent.
(am folosit imaginea de catalog de la Fleischmann deoarece vagonul se afla acum in Romania si nu am cum sa ii fac poze).
Avand in vedere ca sunt foarte pretentios cand vine vorba de corectitudinea realizarii modelelor si a compunerii garniturilor exact cum au circulat in perioada lor, ar mai trebui sa achizitionez inca cel putin 3 vagoane: un BC Pr04, un C4 Pr04 cu cabina de franar si unul fara. Se pare ca se mai gasesc destule pe eBay ca la producatori sau dealeri nu am mai vazut...
Si as avea o garnitura autentica de tren rapid (D-Zug) ce a circulat la sfarsitul anilor '30 in zona Rhin-ului de nord - Westphalia. Toate acestea transpuse pe o diorama care demult asteapta sa fie continuata (din pacate, si ea a ramas in Romania).
Pe masura ce se vor mai aduna modele in colectie vor fi prezentate si ele. Vor fi eforturi pentru achizitionarea unei garnituri de marfa ce a circulat in aceeasi perioda, in aceeasi zona.