Inceput in digital

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
mpursu a spus:
Asa cum spuneam si in alte subiecte, am montat in aproape toate locomotivele mele decodoare ESU LokPilot V3.0, atat in cele noi (motoare performante cu 5inci poli si volant, interfete digitale etc), cat si in cele vechi (motoare imense cu 3rei poli, sarme etc). Aceste decodoare se inteleg foarte bine atat cu "junioarele", cat si cu "senioarele" si chiar si cu "veteranele", fara ca eu sa intru in finetzurile programarii lor, adica frecventa PWM, factorii compensarii la sarcina etc. Chiar si intr-o locomotiva Lima am montat asa ceva, cu rezultate excelente 8)

Compari mere cu pere. Nu calitatea ma deranjeaza la v3.0 ci pretul, sa fim bine intelesi. Pui motor V8 la Trabant, in fina obtii tot un Trabant. E drept ca la un moment dat gaseai V3 la roaba in anumite zone ale tarii, dar discutam de calea legala de achizitionare a unui decodor acum in 2011, cand exista si altceva pe piata.


Decodertyp PWM für Glockenankermotoren geeignet
LD-G-30 32 kHz (fest) ja
LD-G-31 17 oder 32 kHz (einstellbar) ja
LD-G-32 32 kHz (fest) ja
LD-G-33 17 oder 32 kHz (einstellbar) ja
LD-G-34 17 oder 32 kHz (einstellbar) ja
LD-W-32 480 oder 60 Hz (einstellbar) nein
LD-W-33 480 Hz (fest) nein
 
Eu procedez astfel:
- locomotivele care merita (in opinia mea subiectiva + obiectiva) le dotez cu sunet.
- celelalte primesc decodoare cat mai simple (Basic, etc.)
- decodoare mai rasarite (ESU v3.0) doar acolo unde cele simple nu fac fata (Piko, Mehano)

E oarecum ciudat sa pun decodoare mai bune in locomotive mai slabute, dar asta e - ma intereseaza rulajul cat mai bun si pana la urma e un fel de compensare...
 
E oarecum ciudat sa pun decodoare mai bune in locomotive mai slabute, dar asta e - ma intereseaza rulajul cat mai bun si pana la urma e un fel de compensare...

Foarte corect spus. Omul are o loco, nu-si permite sa ia una mai performanta, si vrea sa o faca sa ruleze cat mai bine. Daca merita? Cand nu iti permiti altceva, merita! Eu m-am bucurat bine mersi de Mehano a mea cu esu 3.0 vreo 2 ani. Cand am dat-o am ramas cu un decodor suficient de bun pentru aproape orice locomotiva.

Cred ca punctul 3 din lista lui "dac" este exact si cazul lui "ionel"
 
scumpi27 a spus:
E oarecum ciudat sa pun decodoare mai bune in locomotive mai slabute, dar asta e - ma intereseaza rulajul cat mai bun si pana la urma e un fel de compensare...

Foarte corect spus. Omul are o loco, nu-si permite sa ia una mai performanta, si vrea sa o faca sa ruleze cat mai bine. Daca merita? Cand nu iti permiti altceva, merita! Eu m-am bucurat bine mersi de Mehano a mea cu esu 3.0 vreo 2 ani. Cand am dat-o am ramas cu un decodor suficient de bun pentru aproape orice locomotiva.

Cred ca punctul 3 din lista lui "dac" este exact si cazul lui "ionel"

Pai de ce nu i/ai pus si sunet, daca alta locomotiva nu ti/ai permis? Asa aveai o petarda full action ( inclusiv fum - ESU loksound se incalzeste ca naiba in anumite conditii ).

Revenind, pentru ca vad ca e un dialog al surzilor :
problemele cu locomotivele "antice" sunt legate de motoare incapabile sa functioneze corect la frecvente mari de pwm , ca sa nu mai vorbim de detectia curentului de bemf ( "facatura" care face ca decodorul sa stie ca motorul mai are putin si "leashina" de atata incordare ). Ca un basic nu poate sa coexiste cu motorul obosit (piko 198x) e simplu de inteles, dar de ce dracu sa pun eu ditamai v3-ul ( care costa muuult prea mult pentru cat ofera ---> REPET: parearea mea proprie si personala !! ) pe o locomotiva care e clar ca nici cu slujbe la biserica nu va merge bine. Foarte posibil ca in urma unui defect mecanic sa risc sa ard decodorul acela super destept si cu protectii ... ca vorba aia "siguranta se arde intotdeauna ultima".
Deci dragilor : ce v-ar placea sa ardeti ? un esu 3.0 de 1 mil si ceva (poate mai scump decat jaful ala de locomotiva ) sau un Tams de 70 lei ? nu zic basic, ala nu stie "sa vorbeste" cu motoarele antice.

Stiu, unii strang din dinti un an de zile pentru o locomotiva, si eu sunt in aceasi situatie ( la h0e chiar optiunile sunt si mia restrictive ), prefer sa pun un decodor bun dar de cele mai multe ori ma uit si ce ofera concurenta ( tams, uhlenbrock, zimo chiar ) pentru ca pe lumea asta exista si altceva decat ESU !

Deci oameni buni, ESU v3.0 e doar o varianta, exista si altceva pe piata.
Deschideti ochii la ce cumparati, uneori exista alternative.
Si pentru cei care "stie " : astept cu nerabdare sa vad ce solutii dati pentru un upgrade de sunet la o locomotiva echipata cu v3.0.
 
Se inlocuieste v3.0 cu LokSound v3.5 :D

Din pacate, ESU nu are o concurenta serioasa: situl Dietz nu stie lb engleza, iar eu nu stiu o boaba germana. Habar nu am detalii despre tehnologia din spatele SUSI si despre implementarea ei de catre Dietz. Nu stiu cum se pot modifica / incarca proiecte de sunete, nu le pot preasculta pe site si nici nu am auzit live vreunul. In plus, decodoarele cu SUSI + modul Dietz ajung la pret cam tot pe acolo cu ESU.

Am si eu rezervele mele fata de ESU, dar i-am invatat limitele si ii apreciez calitatile.
 
@dac
Diferenta majora consta in etajul final:
ESU - TDA 8541, clasa B, difuzor 100 ohm
Dietz - etaj final clasa D, final Mosfet, difuzor 4 - 8 Ohm

In ceea ce priveste pretul te contrazic , ESU cel mai ieftin este la 490 Lei, pe cand Tams LDG 33 ( 6 iesiri ! ) + Dietz microXs + Difuzor incepand cu 415 lei ( cu cel mai ieftin difuzor )

aici poti asculta:

http://www.d-i-e-t-z.de/2_8.htm

Nu se pot modifica proiectele de sunet, doar incarca cele existente pe site.
Aici manualul de utilizare tradus in romana:

http://www.hgd.ro/info/microXs.pdf
 
Cum se incarca sunetele in modulele Dietz; e nevoie de vreo interfata proprietara ca la ESU ?