Incalzire locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Am 3 loco, destul de noi, au rulat ft putin la mine. Problema esta ca dupa vreo 15-20 min se simte un miros de ars la loco. Le rulez in tensiune continua sub 12V. Credeti ca e doar pentru inceput? pana se incalzeste motorul si bobina de pe el, sau uleiu din zona?
 
daca locomotivele sunt de calitate mai slaba ,mirosul vine de la motor dupa atata timp.e vorba de infasurari.periile rotorice de obicei fac mici arcuri electrice (scurturi) ,dar acolo mirosul survine imediat ce a pornit.daca motorul se incalzeste prea tare este probabil sa fie si uleiurile incinse.cel mai bine ruleaza locomotivele fara carcase si cauta sursa de caldura prin atingere...vei depista si sursa mirosului...
 
Am dat vreo 7mil pe aburoasa, e de la fleischmann, calitatea e destul de ok. Intradevar se simte mult mai repede mirosul, insa nu e mai puternic se stabilizeaza.
Celelate loco sunt mai slabe, una e chiar slabuta de tot, dar e perfecta pentru diverse teste.
Ma gandeam caci daca dupa cateva minute se simte acel miros, cum va fi daca loco tre sa ruleze cateva ore. Poate e doar de inceput, caci nu cred ca are 3-4 ore de rulaj in total.
 
XName a spus:
Am dat vreo 7mil pe aburoasa, e de la fleischmann, calitatea e destul de ok. Intradevar se simte mult mai repede mirosul, insa nu e mai puternic se stabilizeaza.
NU cred ca are vreo importanta pretul sau firma.calitatea pana la urma ce reprezinta pentru tine?
Daca mirosul apare curand dupa pornire ,atunci el poate surveni de la periile rotorului sau chiar de la infasurari.Mirosurile sunt diverse ,iar asta e un simt care nu prea poate fi descris pe internet si nici poze cu el nu cred ca putem vedea :D .....mai exista si probabilitatea ca vreun element electric din circuitul locomotivei sa fie supraincalzit,rezistente bobine sau condensatoare...insa aici e putin probabil sa fie buba.ti-am mai zis .pune mana pe partile descrise mai sus si vezi care se incalzeste prea tare....chiar si cu locomotiva cea scumpa....
 
Cum ti s-a recomandat si mai sus, scoate carcasele si vezi ce se incinge.Uneori sunt unse in exces si dureaza ceva pana se "arde" uleiul ajuns prin motor.Daca totusi se incalzesc prea tare motoarele sau alte componente, n-ar fi rau sa verifici / inlocuiesti alimentarea.
 
Se intampla destul de des sa ajunga ulei pe colectorul motorului, mai ales la locomotivele noi, acesta va provoca arcuri electrice si miros de ars. Daca nu este prea greu pt. tine, desfa motorul si curata bine colectorul.
 
Intocmai cum a zis hgdan, cand uleiul ajunge pe colector nu mai lasa praful de carbune sa se imprastie ci se formeaza o pasta conducatoare de curent electric care poate chiar sa scurtcircuiteze infasurarile (caz in care curentul prin motor creste foarte mult iar motorul nu are putere). La unele motoare neincapsulate, cu carbuni interschimbabili (Fleischmann, Roco pe N) poti curata colectorul fara sa demontezi cine stie ce daca ai acces la un "orificiu de vizitare" lasat parca anume de producator :wink:
Cu o sarmulita subtire de 0,2-0,3mm (era un fir pentru Wraping pe care l-am dezizolat pe 5mm) am curatat santurile dintre sectoarele colectoare, dupa ce in prealabil am sters aceste sectoare cu o scobitoare. Am repetat de 3-4 ori operatiunea cu sarmulita la fiecare sant, pana cand sarmulita nu mai era murdara.
Rezultatul a fost spectaculos la o BR 38 Flm pe N, locomotiva a mers iar foarte bine. Din pacate, dupa o vreme fenomenul s-a repetat si am fost nevoit sa curat din nou. Asta deoarece a mai ramas ulei prin zona. Dar de la a doua curatare, desi am rulat-o mai mult, nu s-a mai intamplat necazul.
La V 200 Roco, a fost necesar sa scot tot motorul ca sa am acces la acea "fereastra de vizitare".