Aventurile năzdrăvanei BR64 Roco merg mai departe! Cu ajutorul programatorului ESU, conectat la placa de test ESU, am programat decodorul ESU LokSound Micro 5 cu sunetele adecvate...
... și apoi am trecut la pregătirea operațiunilor de redigitalizare, respectiv de dotare a locomotivei cu acest decodor ȘI cu powerpack-ul tOm despre care am mai povestit:
Din manualul decodorului am învățat cum să conectez powerpack-ul, iar din examinarea cu atenție a locurilor accesibile din locomotivă am ajuns la concluzia că voi demonta supercondensatorul de la powerpack și că voi așeza montajul electronic în "rezervorul de apă" din dreapta (susul imaginii) și supercondensatorul în "rezervorul de apă" din stânga (josul imaginii).
Îmi place foarte mult panglica flexibilă cu cele opt trasee conductoare cu care este dotat decodorul, aceasta fiind de fapt un adaptor de la mufa Next18 de pe decodor la celebra mufă NEM652 cu opt contacte pe care o cunoaștem cu toții. Foarte încântat de ideea că această panglică se va așeza perfect în spațiile FOARTE mici din locomotivă, dau să montez mufa cu opt pini în interfața locomotivei
, dar...
... NU am loc suficient pentru ca mufa să se așeze corect în conector!!!
Pur și simplu interfața este nu-foarte-bine proiectată, fiindcă toate conectoarele NEM652 cu care am lucrat au firele "ieșite" (înclinate, formate etc) spre latura mufei care conține pinul cu firul orange, notat distinctiv pe dreptunghiul de cablaj, iar semnul corespondent de pe interfață este orientat spre fața locomotivei (stânga imaginii), unde este disponibil un spațiu foarte mic. Astfel firele de pe cablaj sunt forțate să se îndoaie spre înapoi și abia mai pot fi așezate sub celelalte piese ale locomotivei. Acum "gluma" s-a îngroșat și mai tare, fiindcă dreptunghiul acela frumos de cablaj are și o ieșitură care susține panglica flexibilă, aflată... ghinion... tot pe partea cu semnul distinctiv sus-menționat!!!
Ce frumos s-ar fi așezat mufa inversată la 180 de grade
...
... dar se observă foarte bine că respectivele semne distinctive nu mai corespund, deci locomotiva s-ar fi putut deplasa pe șine (
yeeey) dar fără ca luminile să mai funcționeze (
booo), așa că deocamdată ne oprim aici și căutăm alte idei salvatoare.