In patrimoniul T.R.R se afla un automotor VT137 Gutzold, care are o vechime considerabila. El rula fara problema, insa nu pornea decat cand curentul avea o tensiune destul de mare si atunci pornea brusc. Din acest motiv acesta a facut o vizita pe la atelierele T.R.R., unde s-a hotarat sa il desfac sa il modific. cu aceasta ocazie m-am hotarat sa ii montez faruri bicolore(2 leduri) dar si o placuta DCC redy, in cazul in care pe viitor voi cumpara un decodor digital pentru el. Astfel incepe prima parte a interventiei, motorul.
Noul motor, de la un taurus piko TT, este dota cu 2 volante si 2 "Kardanbuchsen"

Folosind metode nu tocmai ortodoxe (clestele), am scos dintro parte volanta si am montat suportul pentur cardan care se afla pe motorul vechi

Comparatie motorul nou/motorul vechi

Si iata cum arata totul ansamblat. Motorul nu este deocamdata fixat.

Pentru ca vroiam sa montez o placuta DCC redy, am inceput sa studiez boghiul din mijloc, care este atat boghiu motor cat si boghiu colector.

Dupa ce am studiat indelung boghiul, am scos aparatul de masura pentru a verifica conexiunile.

In urma masuratorilor am observat ca sasiul automotorului nu era izolat iar conexiunile erau realizate intr-un mod care ar fi ingreunat foarte mult digitalizarea. Astfel m-am hotarat sa modific complet sistemul de colectare a curentului.
Primul pas a fost izolarea sasiului. Pentru asta am folosit clasica banda izolatoare

Cealalta "borna colectoare" era burduful. Pentru a izola am taiat capetele metalice prin care se realiza contactul

Am facut o montare de proba pentru a vedea cum se comporta. Am observat ca gaurile prin care trecea surubul de fixare nu se mai alineau. Dupa ce m-am uitat mai atent am observat ca banda izolatoare (dispusa in mai multe straturi pentru a ma asigura ca nu va fi rupta) misca putin o piesa metalica, astfel surubul neputand sa intre bine. Am scos bisturiul de modelism si am "decupat" din banda atat cat trebuia ca sa se aseze la loc piesa metalica. Dupa aceasta surubul a intrat far aprobleme la locul lui.

Acum trebuia sa realizez un set nou de colectori de curent. Am lipit 2 fire la colectorii de curent vechi.

Rezultatul fiind urmatorul

Acum a aparut insa o noua problema. Odata montat la loc miscarea boghiului era ingreunata de cele 2 fire. Astfel am intervenit asupra burdufului

Iar cele 2 fire le-am lipit de margine cu Pelikan, in timp ce se usca ele fiind tinute de 2 agrafe de birou.

Astfel am evidat frecarea dintre firele colectoare de curent si piesele aflate in miscare(motor, cardan, volanta, etc)
Acum a venit randul motorului sa fie fixat pentru a putea testa automotorul. Pentru ca nu mi-a venit in minte nici o alta solutie, pentru moment l-am lipit cu Picatura de suportul sau

Si apoi de sasiu

Insa suprafata pe care l-am lipit se misca(era defapt lestul automotorului), astfel incat am introdus un rol mic de banda izolatoare, pentur a preveni miscarea placutei de lest, banda izolatoare pe care am "securizat-o" cu o bucata mica de...ghici...banda izolatoare :lol:

Astfel arata automotorul dupa prima zi de lucru in atelierele T.R.R

Noul motor, de la un taurus piko TT, este dota cu 2 volante si 2 "Kardanbuchsen"

Folosind metode nu tocmai ortodoxe (clestele), am scos dintro parte volanta si am montat suportul pentur cardan care se afla pe motorul vechi

Comparatie motorul nou/motorul vechi

Si iata cum arata totul ansamblat. Motorul nu este deocamdata fixat.

Pentru ca vroiam sa montez o placuta DCC redy, am inceput sa studiez boghiul din mijloc, care este atat boghiu motor cat si boghiu colector.


Dupa ce am studiat indelung boghiul, am scos aparatul de masura pentru a verifica conexiunile.

In urma masuratorilor am observat ca sasiul automotorului nu era izolat iar conexiunile erau realizate intr-un mod care ar fi ingreunat foarte mult digitalizarea. Astfel m-am hotarat sa modific complet sistemul de colectare a curentului.
Primul pas a fost izolarea sasiului. Pentru asta am folosit clasica banda izolatoare


Cealalta "borna colectoare" era burduful. Pentru a izola am taiat capetele metalice prin care se realiza contactul

Am facut o montare de proba pentru a vedea cum se comporta. Am observat ca gaurile prin care trecea surubul de fixare nu se mai alineau. Dupa ce m-am uitat mai atent am observat ca banda izolatoare (dispusa in mai multe straturi pentru a ma asigura ca nu va fi rupta) misca putin o piesa metalica, astfel surubul neputand sa intre bine. Am scos bisturiul de modelism si am "decupat" din banda atat cat trebuia ca sa se aseze la loc piesa metalica. Dupa aceasta surubul a intrat far aprobleme la locul lui.

Acum trebuia sa realizez un set nou de colectori de curent. Am lipit 2 fire la colectorii de curent vechi.

Rezultatul fiind urmatorul

Acum a aparut insa o noua problema. Odata montat la loc miscarea boghiului era ingreunata de cele 2 fire. Astfel am intervenit asupra burdufului

Iar cele 2 fire le-am lipit de margine cu Pelikan, in timp ce se usca ele fiind tinute de 2 agrafe de birou.

Astfel am evidat frecarea dintre firele colectoare de curent si piesele aflate in miscare(motor, cardan, volanta, etc)
Acum a venit randul motorului sa fie fixat pentru a putea testa automotorul. Pentru ca nu mi-a venit in minte nici o alta solutie, pentru moment l-am lipit cu Picatura de suportul sau

Si apoi de sasiu

Insa suprafata pe care l-am lipit se misca(era defapt lestul automotorului), astfel incat am introdus un rol mic de banda izolatoare, pentur a preveni miscarea placutei de lest, banda izolatoare pe care am "securizat-o" cu o bucata mica de...ghici...banda izolatoare :lol:

Astfel arata automotorul dupa prima zi de lucru in atelierele T.R.R
