Imbunatatire vagon tarusi Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.693
659
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Acest vagon se afla in patrimoniul Cailor Ferate "La Ursu" de multa vreme. Una din imbunatatirile pe care i le-am adus consta in inlocuirea vechilor roti Piko cu noile roti Piko, dupa cum deja se vede in aceasta imagine realizata de mine prin... 2006 :D

O alta imbunatatire consta in inlocuirea vechilor cuple ne_interschimbabile Piko cu mecanismele close-coupling Fleischmann nr.art.6574, in care mai apoi am montat cuple universale Roco :D
Ceea ce nu-mi convenea este ca simpaticul vagon circula tot timpul fara incarcatura, asa ca m-am inspirat olecutza din aceasta poza, despre care NU-mi mai amintesc cine a realizat-o :oops:
 
Fiindca am 5 osii de locomotiva, mi-am confectionat 10 grinzi de lemn care urmau sa le sustina pe platforma vagonului. Practic, am adunat cateva bete de chibrit, pe care le-am sortat un pic si le-am taiat la 29mm. Apoi am lipit aceste grinzi de lemn veritabil :lol: pe platforma vagonului:

Cele cinci osii de locomotiva se aseaza perfect pe aceste grinzi:
 
athens? ...nici acolo nu's prea multe motive de veselie..asa ca e bine cand mai putem zambi putin!

PDI
 
Am mai avut o tentativa de montare a altor mecanisme close-coupling, dar acestea sunt prea mari si nu s-au potrivit :(

Dupa aproape un an de stat pe liniile triajului de vagoane din cadrul Cailor Ferate "La Ursu", simpaticul vagon platforma a intrat in santier, in vederea dotarii cu mecanisme close-coupling Roco 8)
Pentru montarea susnumitelor mecanisme, exista niste indicatii dimensionale, adica partea de dedesubt a vagonului sa se frezeze pana la inaltimea cutare de la sine etc. In absenta unei freze, am procedat... cum am putut :D, iar rezultatele sunt observabile in pozele care urmeaza.
 

Daca n-am avut freza, atunci... ce am folosit? :D
Nu-i un secret :D: setul meu de surubelnite mici si ascutite, un cutter, setul meu de pile fine si, din cand in cand, un cleste cu cioc si ... o unghiera. Cu acestea am "raschetat" nervurile pe care le vedeti in prima imagine, dupa care am "nivelat" suprafata respectiva, iar apoi am lipit mecanismul close-coupling. Dupa reconstituire, vagonul a reintrat in componenta unui tren de marfa, alaturi de "verisorul" sau Roco:
 
Excelent. Munca multa dar eforturile sunt in genere rasplatite cum se cuvine. Iar cele doua Vartburg-uri dau bine pe post de incarcatura. :aplauze: