Imbunatatire Rh 1043 Roco

Irish_Railways

Active Member
Trenulist
29 Februarie 2008
189
0
Oradea
www.mariusbulzan.com
WEBSITE
http://www.mariusbulzan.com
LOCATION
Oradea
De la inceput vreau sa mentionez ca este prima digitalizare facuta de mine, inceputa cu oarece emotii chiar daca, aparent, "interventia" nu a cerut nu-stiu-ce abilitati speciale.

Ingrediente:

- Una bucata locomotiva Roco Rh 1043 OBB (Bobica)
- Una bucata decodor ESU V3.0 DCC, mufa cu 8 pini



Se ia "manualul" de utilizare al locomotivei. Se analizeaza cu atentie instructiunile referitoare la desfacerea carcasei modelului. Se desface cu mare atentie asa incat sa nu distrugem elementele de design, folosind o surubelnita pe masura.



Se indeparteaza dummy plug-ul (stecherul fals - traducere neoficiala) ce se afla in priza pt decodor. Se ia decodorul. Se introduce mufa in mod corect - cu firul portocaliu in dreptul stelutei. Se aseaza decodorul in locul special amenajat.



Se pune la loc carcasa cu atentie asa incat sa nu agatam vre-un fir al decodorului. Adresa de fabrica a decodorului este 3. In caz ca se doreste schimbarea adresei locomotivei, aceasta se face cu ajutorul statiei digitale prin modificarea CV1. In cazul meu, am introdus adresa 4.

Un mic test:

La "sosire"



La "plecare"



GATA. PAC-PAC!
 
Sal

Daca folosesti locomotiva cu o statie digitala ai grija sa setezi in statie tensiunea la sine maxim 14V altfel becurile se vor incinge si vor topi carcasa . Sau schimba becurile cu unele de 18 v .
Din fabrica locomotiva este echipata cu becuri de 12 v .
Daca ii pui leduri e ok acestea nu se incing .
 
Roco echipeaza de ani buni locomotivele cu becuri de 16 V,a se vedea catalogul din anul 2000 unde anunta acest lucru, dar oricum este bine sa nu ai o tensiune prea mare. Felicitari pentru prima instalare a unui decodor, dupa cum se vede este foarte simplu sa pui o mufa la locul ei, respecti exact pozitia mufei si asta este.
 
Eu as izola capatul firului mov (F2) sa nu faci vreun scurt pe undeva...

Tensiunea pe bec se poate reduce si din CV113 (fata) si CV114 (spate) inlocuind valoarea de 15 cu una mai mica. Sau se poate adauga 112 (15+112=127) pt. lumini cu aprindere si stingere progresiva. :wink: Incearca !
 
ionut07 a spus:
Roco echipeaza de ani buni locomotivele cu becuri de 16 V

Ai dreptate. Nu se pune problema unor becuri prea slabe, avand in vedere ca locomotiva este noua.
dac a spus:
Eu as izola capatul firului mov (F2) sa nu faci vreun scurt pe undeva...
...sau se poate adauga 112 (15+112=127) pt. lumini cu aprindere si stingere progresiva. :wink: Incearca !

Multumesc pentru idei :grin:
 
Mauritius si Ionut07 au totusi dreptate: masoara cu un voltmetru tensiunea pe becul aprins; in caz ca depaseste 16 V diminueaza valoarea din CV113 si 114 (daca vrei sa aiba viata lunga !)

Apoi o aduni cu 112 daca vrei si lumini progresive... (de ex. 13 + 112 = 125)