Imbunatatire PTL 2/2 Roco

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
Am sa va prezint in continuare cum am digitalizat si am instalat lumini in frumoasa loko PTL 2/2 Glaskasten in culorile K.Bay.Sts.B, cod 43339 Roco.
Acesta a fost initial un model analogic si "orb", dar pt ca am o slabiciune pt acest tip de loko si pt. culorile K.B.S.B, am achizitionat si demarat lucrarile de modificare.

De la bun inceput am urmarit sa realizez cateva obiective:
- sa modific cat mai putin posibil aceasta loko,
- led-urile SMD sa nu fie vizibile,
- firele de alimentare ale led-urilor sa nu iasa in evidenta,
- cabina sa ramana libera si eventual scoaterea in evidenta a detaliilor.

Odata stabilite obiectivele, prinul pas a fost demontarea aproape completa a loko. Prima surpriza nu a intarziat sa apara: lestul este din fonta :lol: si are si rol de suport pt motor (as fi preferat ca acest lest sa fie din plumb).
Sub motor este o placuta de textolit cu lamelele care culeg tensiune de pe roti si 2 rezistente.

Dupa vre-o ora de demontat si studiat, loko arata asa:

Prima problema atacata: luminile
Loko are 4 faruri din plastic negru, fiecare are un piciorus patrat care intra in lacasurile speciale de pe platforma. Problema este ca aceste faruri sunt forte mici in diametru si au miez din plastic transparent.

Farurile mici au cerut SMD-uri mici asa ca an achizitionat led-uri galbene de 1.5 / 0.5mm, acesta generand o lumina de culoare galben pal destul de apropiata de culoare lumini generate de lampile cu petrol.
Purced la munca si cu ajutorul unui cutter am decupat pe spatele farurilor un lacas in care sa incapa perfect aceste mici SMD-uri.

Dupa finalizarea operatiuni, am cautat fire cu diametrul cat mai mic pt a realiza alimentarea farurilor. Cel mai mic diametru gasit a fost de 2mm, ceea ce era destul de mult si implica gauri suplimentare in platforma adica modificari majore, deci :-?
Am citit cam tot ce am gasit pe forum despre modificari dar nu am gasit nici o idee despre ce fel de fir sa folosesc.
Cautarea continua.
Spor
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
mpursu a spus:
Eventual incearca sa folosesti litza dintr-un conductor flexibil, cum este chiar firul albastru din ultima imagine :idea:
Este drept ca aceste litze nu sunt izolate, dar prin pozitionare si fixare adecvata se pot evita scurtcircuitele.
Sal Mircea
Acel fir era cel mai subtire fir izolat care il gasisem la acel moment. Recent am gasit exact ceea ce imi trebuia.

Fire de la hand-free-ul tel mobile. :fluierat:
Este excelent: subtire, izolat si maleabil. :aplauze: :lautar:
Spor ..... mie
:D
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Ceea ce dovedeste ca la modelul asta trebuie optat pentru Trix. E adevarat, cam greu de gasit, dar Roco la modelul asta cam lasa de lucru...
Spor TIE! :D
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
Intre vizite, carnati, sarmale si alte bunataturi de sezon, lucrarea a continuat cu lipit de fire pe SMD-uri si primele probe:

Bun dar nesatisfacator. Grosimea firelor este mare si sunt neizolate :( .
Cautand alta solutie, intr-o noapte pe al 01.30, mi-a venit ideea salvatoare, care a functionat excelent. Obsevati diferentele de grosime ale firelor:

Mult mai aproape de scopul urmarit si mult mai usor de ascuns :aplauze: .
Se monteaza farurile la locul lor. Acestea incap in lacasurile lor cu tot cu fire fara nici un fel de adaptare:

Si proba de dupa montare:

Buuuuun. Totul ok si la locul lui.
Satisfacut de rezultat, montez platforma pe sasiu si incep pozatul firelor astfel incat sa nu existe nimic care sa imi "zgarie retina".

In acest stadiu al operatiuni, una dintre probleme a fost cum sa tin fixe aceste faruri fata a rupe manerele de deasupra lor pt a decupa lacasul led-urilor! Am reusit folosindu-ma de o teava de cupru care avea diametrul aproape exact cat interiorul farului dar si asa m-am chinuit un pic.
Alta problema a fost lipirea unor fire atat de subtiri pe un led care si cu penseta in apuci greu. Am reusit cu ajutorul sculei numite "a 3-a mana" fara de care greu m-as fi descurcat.

Primul obiectiv principal a fost atins: farurile loko vor lumina. :aplauze: :lautar:

Urmatorul obiectiv: digitalizarea loko cu ajutorul unui decodor DZ125 si crearea unui spatiu un lest care sa gazduiasca decodorul (lestul fiind de fonta :D ).

Spor
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Iti doresc burghiu cu vidia si freze tari! totusi, vezi de-un Trix. Spor tie, luminator de faruri. Adevarul e ca foarte importante sunt luminile si sunetul, nu putem ignora. Cand ai un model "orb" trebuie facut ceva. Inca o sugestie sugestiva, daca imi dai voie, coane MRV: fa un negativ cu lestul de fonta, lasa-l deoparte si torni din plumb, daca deformarea relativa la rece nu ridica mari probleme. Mai usor racai in plumb decat in fonta, da-o-n carbon...
Bafta!
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
Multumita ajutorului prietenului Dragos (shikanne) si a unei puternice scule Skil, debitarea unui lacas in lestul loko a fost o joaca (daca joaca se numeste manuirea unei scule la 25.000 de ture).

Am incercat sa tai cat mai putin posibil din lest pt ca diferenta de greutate stanga / dreapta sa nu fie prea mare. Decodorul incape in lacas iar lestul se asaza perfect la locul lui.
Urmatoul pas a fost conectarea firelor decodorului la sasiu, motor si lumini.

Alta problema: rezistentele pe care le-am montat in serie cu SMD-urile sunt mari si nu incap in lacasul decodorului. Asa ca strigat "help", primit ajutor rezistente de generatie noua.

Asa arata loko inainte de montajul final:

Si probele partiale:

Si finale:


Asta a fost. Mult de munca, multa migaleala dar a meritat. Mi-am dorit mult un Glaskasten in culorile K.Bay.Sts.B.
Anul a inceput bine pt mine mai ales ca au sosit si decal-urile pt BR98.
Spor
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
felicitari pt realizare.
am trecut si eu de nenumarate ori prin aventura asta: bagat leduri smd 0805 si 0302 in lampi, lipit cu litze de casti, ascunse pe sub plasticuri sa nu se vada, modificat lestul sa incapa decodorul , cand nu ai loc de soclu nem lipit decodorul direct cu fire...
iti spun pe scurt cum fac eu sa nu ma chinui cu lampile. decupez fundul lampii cu un cutter, am cablaj de 0.8 modelat ca si fund de lampa, adica rotund, lipesc ledul pe el, lipesc pe cablaj si firul si la sfarsit lipesc cu hot glue (este opac negru) fundul de lampa de corpul lampii.se vopseste lampa cu negru revell de 2 ori si stii ca in vecii vecilor firul nu va zbura de pe piciorul ledului.
firul litat il vopsesc doar daca se vede, prinde si el vopseaua dar greu. ideal ar fi sa verifici izolatia, uneori sunt prost de tot izolate si fac scurturi.
referitor la decodoare, nu il baga niciodata in banda izolatoare pvc, siliconul sau termocontractilul de pe el conduce caldura. banda pvc nu. daca se atinge termocontratilul de metalul lestului e minunat, metalul conduce mult mai repede caldura decat aerul. dar ai grija sa nu atingi si firele neizolate de lest.

spor la treaba in continuare si la mai multe digitalizari !
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.104
0
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal Doru
Da, buna si ideea ta dar, dupa obiectivele mele, modificam mult corpul farului.
Referitor la decodoarele DZ125, am mai instalat 2 si nu am avut nici o problema cu temperatura lor. Pana si rezistentele sunt complet izolate.
Spor