Imbunatatire ES4990 Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.677
644
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Aceasta simpatica locomotiva electrica face parte din "vechea generatie" Piko. Boghiul de sub cabina 1 este motorizat si nu are culegatoare de tensiune, iar toate rotile sale au cauciucuri; boghiul de sub cabina 2 este nemotorizat si are culegatoare de tensiune. Prin intermediul unui comutator de sub locomotiva, alimentarea se poate realiza fie de la sine, fie de la o sina si pantografe. Farurile sunt iluminate de beculetze inseriate cu diode, astfel fiind activate numai in sensul de mers. Deoarece ghidurile de lumina sunt foarte aproape de geamuri, aceste locomotive nu sunt prevazute cu dotari ale cabinelor, iar geamurile sunt acoperite cu doua foi de carton.
Dupa cate cred eu ca stiu, locomotivele electrice ES4990 Piko erau disponibile in doua scheme de culori, crem-visiniu si alb-albastru. Locomotiva mea este crem-visiniu.
Inceputul povestirii despre imbunatatirea ei este aici
 
Acolo am povestit despre modificarea luminilor, de la aprins/stins la 3alb/2rosu, si despre modificarea alimentarii locomotivei, prin dotarea boghiului 1 cu culegatoare de tensiune si schimbarea rotilor cu cauciuc de pe prima osie cu roti fara cauciuc, concomitent cu dezactivarea culegerii tensiunii prin pantografe.
Desi digitalizarea locomotivei parea initial imposibila, nu am renuntat la idee :D
 
mpursu a spus:
Pentru moment, digitalizarea a esuat din motive mecanice, adica... decodorul nu incape in locurile in care m-am gandit sa-l plasez.
Intr-o prima faza, l-am lipit cu Picatura deasupra motorului din boghiul angrenat si am facut cu grija legaturile adecvate catre culegatoarele de tensiune si catre motor, dupa regulile deja cunoscute. In aceasta etapa, locomotiva fara carcasa a putut sa execute cu succes niste ture pe liniile mele ferate. Insa, tavanul locomotivei fiind mult mai jos decat anticipasem, carcasa nu s-a mai lasat montata, deci a trebuit sa "smulg" decodorul de unde il lipisem, operatiune soldata cu ruperea invelisului din plastic transparent al decodorului.
Apoi m-am gandit sa plasez decodorul in boghiul neangrenat. Nici asa n-a fost OK, fiindca lestul metalic plasat in carcasa ocupa cam tot ce este spatiu liber atat in carcasa, cat si in sasiu, deci decodorul nu a incaput nici acolo.
Deocamdata, nu am alte idei in afara de schimbul cu un decodor mai mic :D
(mesaj din subiectul dedicat colectiei mele)
 
Am tot incercat sa plasez decodorul in fel si chip, am "cioplit" boghiul nemotor astfel incat incapa acolo, orizontal, vertical, oblic etc.s.a.m.d.
Ideea plasarii decodorului pe boghiul nemotor a cazut fiindca parca nu-mi convenea ca sarmele sa tot fie flexate la fiecare miscare a locomotivei. Ideea plasarii decodorului intr-o cavitate a lestului iarasi nu mi-a placut, fiindca as fi avut de facut 4atru conexiuni de la carcasa la sasiu, doua pentru culegerea tensiunii si doua pentru alimentarea motorului. In plus, faptul ca decodorul nu mai avea "imbracamintea" izolanta nu m-a prea incurajat nici intr-un sens, nici in celalalt.
 
Ideea salvatoare mi-a venit... de unde nici nu ma asteptam :D
Mai tineti minte ca eu ma tot straduiesc sa montez un motoras nou in locomotiva 64 Guetzold? Din cauza acestor operatiuni, am demontat decodorul ei si l-am pus deoparte. Deci practic eu aveam la indemana 2(doua) decodoare, unul complet si unul fara invelis. De aici totul a mers aproape ca pe roate 8)
Am montat imediat decodorul intreg in cavitatea lestului de deasupra boghiului 2 nemotor, cioplit astfel incat sa NU intre in cavitatea respectiva. Cu ajutorul unor mici benzi de cupru, recuperate din nu-mai-stiu-ce comutatoare de mare putere sau ceva de felul acesta, am facut conexiunile catre benzile metalice stanga/dreapta (alimentare) si catre motor. Deoarece am fost foarte atent la potrivirile dRRReapta / RRRosu - staNNNga / NNNegru etc., dupa asamblarea provizorie si plasarea pe circuitul meu digital in formula restransa, locomotiva a functionat corect de la prima incercare
yahoo.gif
 
Si uite-asa te-ai facut cu o loko analog, ca sa nu uiti de anii din adolescentza
Poze sunt, daca rugam frumos, HERR MPU?