- 25 August 2007
- 3.673
- 638
- LOCATION
- Oradea
- YOUTUBE
- mpursu
Am tot povestit despre aceasta simpatica locomotiva electrica din patrimoniul Cailor Ferate "La Ursu", dar... n-am prezentat imbunatatirile pe care i le-am adus 
Pentru simplitate, voi începe cu a doua imbunatatire, care se refera la aspectul "geamurilor" locomotivei. Acestea sunt simulate de o piesa de plastic alb, care prinde cu patru gheare lagarele motorului, realizandu-se astfel o oarecare fixare a carcasei de sasiu. Acest plastic alb nu este deloc realist, asa ca l-am vopsit cu vopsea Revell negru lucios; acum "geamurile" locomotivelor mele reflecta frumos lumina ambianta si se comporta ca si cand ar fi fumurii, mult mai realist decat inainte de vopsire.
A treia îmbunatatire se refera la fixarea mai ferma a carcasei de sasiu; am demontat pantograful, apoi piesa de alama (cred) cu cele doua gauri filetate am lipit-o cu BISON de corpul motorului (dupa cateva probe de pozitionare corecta, evident, pentru ca gaurile filetate sa vina perfect sub gaurile din acoperis). Am renuntat la piesa intermediara - cea cu doua lamele laterale - apoi am re-amplasat "izolatorul" si pantograful la locurile lor si le-am insurubat. Deci, actualmente, carcasa este fixata de sasiu (si) prin intermediul suruburilor pantografului. Atata tot! Este drept ca functia electrica a pantografului este oarecum afectata, fiindca adezivul acela este izolator, dar nu prea cred ca vom pune curand E69-le noastre pe circuite cu alimentare prin fir aerian... Totusi, daca stie cineva de vreun adeziv conductor dpdv electric, sa ne dea de stire.
Pentru simplitate, voi începe cu a doua imbunatatire, care se refera la aspectul "geamurilor" locomotivei. Acestea sunt simulate de o piesa de plastic alb, care prinde cu patru gheare lagarele motorului, realizandu-se astfel o oarecare fixare a carcasei de sasiu. Acest plastic alb nu este deloc realist, asa ca l-am vopsit cu vopsea Revell negru lucios; acum "geamurile" locomotivelor mele reflecta frumos lumina ambianta si se comporta ca si cand ar fi fumurii, mult mai realist decat inainte de vopsire.
A treia îmbunatatire se refera la fixarea mai ferma a carcasei de sasiu; am demontat pantograful, apoi piesa de alama (cred) cu cele doua gauri filetate am lipit-o cu BISON de corpul motorului (dupa cateva probe de pozitionare corecta, evident, pentru ca gaurile filetate sa vina perfect sub gaurile din acoperis). Am renuntat la piesa intermediara - cea cu doua lamele laterale - apoi am re-amplasat "izolatorul" si pantograful la locurile lor si le-am insurubat. Deci, actualmente, carcasa este fixata de sasiu (si) prin intermediul suruburilor pantografului. Atata tot! Este drept ca functia electrica a pantografului este oarecum afectata, fiindca adezivul acela este izolator, dar nu prea cred ca vom pune curand E69-le noastre pe circuite cu alimentare prin fir aerian... Totusi, daca stie cineva de vreun adeziv conductor dpdv electric, sa ne dea de stire.