Pentru ca merg pe principiul "Si Dumnezeu a zis: sa se faca lumina!", placerea mea in modelism este de a ilumina vagoanele 
In continuare, vagonul de la Tillig. Primul lucru, ma zgaria pe retina culoarea bancilor (verzi). asa ca am comandat niste vopseluri revell brown / brown rust / negru. apoi cu ele in brate m-am infiintat intr-un 20-50 sa vad exact ce culoare au banchetele. din fericire, brown rust e identic la culoare cu banchetele, si nu a mai fost nevoie de nici o combinatie! vopsirea am facut-o in doua straturi, primul mai gros, al doilea mai subtire, cu pensula de 0,5. ce a iesit se vede mai jos (din pacate balansul de alb nu e tocmai stralucit, foaia de dedesubt fiind alba, nu cum apare in imagine)

banchetele amplasate in interior:

apoi am trecut la iluminare. pentru ca in continuare inca sunt in analog, toate circuitele sunt bazate pe lm317, ca iluminarea pentru etajat
Pentru fiecare compartiment am amplasat central cate un led. pentru culoar am amplasat 3 leduri astfel incat fiecare led sa aiba o zona de iluminare egala cu a celorlalte. rigleta astfel realizata a devenit plafon pentru compartimente si pentru culoar (am lipit-o cu prenadez de interiorul din imaginea anterioara). pentru capete si toalete am preferat o pozitionare mai inalta a ledului, astfel incat sa am doar unul care sa lumineze "peste pereti". In imaginea rigletei se pot observa si niste rezistente de balast, 50 ohm per led, deoarece la vagonul etajat am observat ca ledurile nu lumineaza uniform. din pacate, tot ce au reusit sa faca a fost sa creasca tensiunea de la care incep sa se aprinda, ledurile luminau tot anapoda (aici se poate discuta mult). mai tarziu am realizat ca aprinderea ledurilor totusi avea legatura cu faptul ca stateam cam mult sa lipesc la ele, si la temperatura cam prea mare.
P.s.: in doua compartimente lumea doarme, asa ca nu am lipit led-uri.
imagini cu fata/verso rigleta:


culegerea curentului am realizat-o diferit fata de pico, si anume de la un boghiu am cules curentul doar de pe o singura parte (doar "+", respectiv doar "-"). firele le-am tras pe sub interior si le-am lipit cu prenadez.

O chestie care am observat-o la Heris-uri a fost ca sistemul de close coupling se cam agata in golul lasat pentru arculete. asa ca am tras un scotch transparent, care sa nu permita agatarea, lasandu-l apoi un pic slabit ca sa nu frece arcul pe el. chestia asta am facut-o modificare standard la vagoanele pe care le iluminez.

din pacate, deoarece toata chestia mi-a luat cam 4-5 ore (deh, vopsitul ala... a fost prima "vopseala" pe care am facut-o), n-am mai avut rabdare sa fac poze inainte sa pun carcasa pe vagon, unde sa se vada amplasarea condensatorului (logic, toaleta) si rigleta lipita de interior. inclusiv pozele finale sunt facute alta data.
Poza la lumina ambientala (cum se vede in poze exact asa percepe ochiul si in realitate)

si la intuneric (cum se vede in poze exact asa percepe ochiul si in realitate)


In continuare, vagonul de la Tillig. Primul lucru, ma zgaria pe retina culoarea bancilor (verzi). asa ca am comandat niste vopseluri revell brown / brown rust / negru. apoi cu ele in brate m-am infiintat intr-un 20-50 sa vad exact ce culoare au banchetele. din fericire, brown rust e identic la culoare cu banchetele, si nu a mai fost nevoie de nici o combinatie! vopsirea am facut-o in doua straturi, primul mai gros, al doilea mai subtire, cu pensula de 0,5. ce a iesit se vede mai jos (din pacate balansul de alb nu e tocmai stralucit, foaia de dedesubt fiind alba, nu cum apare in imagine)

banchetele amplasate in interior:

apoi am trecut la iluminare. pentru ca in continuare inca sunt in analog, toate circuitele sunt bazate pe lm317, ca iluminarea pentru etajat
Pentru fiecare compartiment am amplasat central cate un led. pentru culoar am amplasat 3 leduri astfel incat fiecare led sa aiba o zona de iluminare egala cu a celorlalte. rigleta astfel realizata a devenit plafon pentru compartimente si pentru culoar (am lipit-o cu prenadez de interiorul din imaginea anterioara). pentru capete si toalete am preferat o pozitionare mai inalta a ledului, astfel incat sa am doar unul care sa lumineze "peste pereti". In imaginea rigletei se pot observa si niste rezistente de balast, 50 ohm per led, deoarece la vagonul etajat am observat ca ledurile nu lumineaza uniform. din pacate, tot ce au reusit sa faca a fost sa creasca tensiunea de la care incep sa se aprinda, ledurile luminau tot anapoda (aici se poate discuta mult). mai tarziu am realizat ca aprinderea ledurilor totusi avea legatura cu faptul ca stateam cam mult sa lipesc la ele, si la temperatura cam prea mare.
P.s.: in doua compartimente lumea doarme, asa ca nu am lipit led-uri.
imagini cu fata/verso rigleta:


culegerea curentului am realizat-o diferit fata de pico, si anume de la un boghiu am cules curentul doar de pe o singura parte (doar "+", respectiv doar "-"). firele le-am tras pe sub interior si le-am lipit cu prenadez.

O chestie care am observat-o la Heris-uri a fost ca sistemul de close coupling se cam agata in golul lasat pentru arculete. asa ca am tras un scotch transparent, care sa nu permita agatarea, lasandu-l apoi un pic slabit ca sa nu frece arcul pe el. chestia asta am facut-o modificare standard la vagoanele pe care le iluminez.

din pacate, deoarece toata chestia mi-a luat cam 4-5 ore (deh, vopsitul ala... a fost prima "vopseala" pe care am facut-o), n-am mai avut rabdare sa fac poze inainte sa pun carcasa pe vagon, unde sa se vada amplasarea condensatorului (logic, toaleta) si rigleta lipita de interior. inclusiv pozele finale sunt facute alta data.
Poza la lumina ambientala (cum se vede in poze exact asa percepe ochiul si in realitate)

si la intuneric (cum se vede in poze exact asa percepe ochiul si in realitate)
