Identificare vagon de calatori

costel2007

Active Member
15 Martie 2016
56
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
salut

am regasit acest vagon



cine imi poate spune sub ce culori a circulat,
un plan cu amplasamentul banchetelor
ce inscriptii trebuie sa apara pe el
si inclusiv sugestii poate imi scapa ceva :)
multumesc
 
Vagonul e un Ciuv de pe vremea DRG-ului. In varianta asta Junior a lui PIKO e cam jaf, departe de o macheta, mai ales ca pentru a nu-l mai vopsi, cum era prin anii '60-'70 (cand era si inscriptionat!), au facut acesta nefericire de marita care scoate o suprafata rugoasa, pentru a imita matuirea vopselei. Deci, vagonul era braungrun (verde inchis) la DRG, si grun la DR (DB).

Pentru inspiratie vezi:

http://www.vvm-museumsbahn.de/ix-start.php?env=ss&appl=ss/ss-eisenbahn.html

http://www.eisenbahnmuseum-heilbronn.de/haupttext_ci_28.html



PDI
 
pentru inscriptionarea sasiului (cifrele si literele in relief) foloseste un filtru de tigara muiat putin in vopsea alba si tamponeaza usor

vezi ca Alex a pus geamuri la el (despre vagon la topicul lui)

avantajul acestui model din start set (undeva prin anii '70) este ca acoperisul se demonteaza foarte usor (suruburi)

spor la treaba!
 
:)
tot la tine am citit "schema" cu filtrul
dar m-am lasat de fumat de ~ 1 an si 4 luni :)

se curata cam greu cu lichid de frana.... ce marca era? nu exista si alta solutie?

multumesc
 
@ costel 2007

In lichid de frana trebuie cufundat si lasat o noapte. De regula vopseua se va indeparta usor. E metoda "standard" pe care o foloses si eu!

Nu crede ca noi astia "mai avansati" nu avem vagonul asta! 8-) Eu am chiar cateva, e drept nu le folosesc in nicio garnitura, dar nu se stie la ce poate fi bun in viitor. La unul chiar i-am refacut pasarelele de la capete, am sa postez o poza cu el (dupa ce reusesc sa-l gasesc!!! :lol: ) Practic ma deranjeaza cel mai mult la el inscriptiile in relief, tehnologie prea invechita pentru zilele noastre. Asta se rezolva indepartandu-le si lipind pe lonjeron, intre stalpi, inscriptii conforme, realizate pe cel mai banal PC si tiparite cu o imprimanta. Alb pe negru iese destul de bine cu o imprimanta ceva mai bunicica. E de retinut si pentru placile locomotivelor cu abur (germane, ca CFR le avea turnate, in relief). Mai trebuiesc refacuti sabotii de frana, cam butucanosi, dar nici asta nu e greu. Asa ca, asa cum ai spus, ai pe ce "iti face mana"!

PDI
 
O metoda foarte interesanta de inscriptionare in relif am descoperit-o eu acum vre-o 10 ani din joaca. Cu se face: se ia o fasie mica de polistiren expandat si se foloseste in loc de pensula( ideal ar fi sa existe si un sablon pentru inscriptionare). Ve-ti fi surprinsi de ceea ce va iesi. Din cauza aditivilor din vopsea se va topi o mica parte din polistiren si sa va creea o pelicula care la uscare se va umfla si nu numai va fi in relif dar chiar poti jura ca este din matrita.

Sa nu mai spuneti la nimeni ca-mi fura ideea. :|
 
L-am gasit!

100_2518a.jpg


Inscriptie in varianta ep.IV

100_2519a.jpg


De remarcat neconcordanta intre nr. de pe sasiu, ep.III si cel de pe perete! :lol:

Modificarea am realizat-o in....1982 8O Pe atunci si un Ciuv (Baai in ep.IV) era bun.

PDI